תעזרו לילד, הוא זקוק לחיבוק

"I got, I got, I got, I got Loyalty, got royalty inside my DNA" כך מתחיל קנדריק לאמר הגדול את אחד השירים המוצלחים שלו בעיניי "DNA".  המציאות היום בדאלאס מאבריקס מתוארת במדויק על פי המשפט הזה, אם לוקה דונצ'יץ' היה שר אותו.

לוקה דונצ'יץ'
(קרדיט: דף הפייסבוק Team Luka Doncic)

 

לסטאר הצעיר של המאבס יש כל מה שצריך בשביל להפוך לשחקן באמת בקנה מידה היסטורי – הוא שחקן נפלא, עם עוד שנים רבות של ניסיון לצבור ולהשתפר עוד במשחק שלו, ומעבר לכך הוא חבר נהדר לקבוצה, שטותניק שכיף להיות בחברתו ועם חיוך שבעתיד יהיה שווה הרבה יותר ממיליון דולר, אבל לצערו הרב, הוא לבד במערכה.

בעונה שעברה צורף אליו קריסטפס פורזינגיס מהניקס, שלא מוכיח את עצמו כשחקן בריא מספיק כדי שאפשר יהיה לסמוך עליו ועם כל הכבוד לג'וש ריצ'רדסון ודוריאן פיני-סמית', אין באמת כלים נוספים לקבוצה הטקסנית בשביל לשחק כדורסל מספיק טוב כדי להפוך לקונטנדרית אמיתית וכרגע, הם נשענים על דונצ'יץ' בצורה לא אחראית, שבעיקר מסכנת אותו מבחינה בריאותית ומדשדשים בין מקום 9 במערב לבין סוף הקונפרנס הקשה.

האירופאי המבריק לא יודה בזה כרגע לדעתי, כי עם כל הכבוד, הוא מבין שכילד בן 21 שנותן מספרים יפים עדיין אין לו יותר מדי מילה במועדון, אבל החוזה החדש הענקי שהשאיר את יאניס אנדטקומפו במילווקי היה מכה מנטלית קשה לילד שמארק קיובן התחייב בפניו ובפני התקשורת שהוא מתכנן לבנות קבוצת אליפות לשנים הקרובות, וכשהוא מסתכל על ג'יימס הארדן, שכדי להנחית אותו בברוקלין חצי ליגה הסתובבה, ההבנה שהמועדון שלו פשוט לא עושה מספיק כדי להביא לו עזרה, יכולה לגרום לו לחוסר אמון במערכת בה הוא משחק, וזה אף פעם לא מצב טוב, לא לשחקן מוביל ובטח לא למועדון שלו.

 

לוקה הצעיר עוד לא בן 22, וכבר בעל תפקיד גדול יותר משל כל השחקנים בגילו בליגה ובכלל מרוב השחקנים בליגה הטובה בעולם. לא בטוח שזה הדבר הנכון עבורו, לא בטוח שחוץ ממנו ומקיובן מישהו ציפה לנסיקה כל כך מהירה, אבל במציאות של היום ב-NBA, אף כוכב לא יכול לעשות את הכל לבד, לא משנה כמה הוא טוב, ובכלל לא בטוח שהסלובני ימתין לדאלאס שתעשה מהלכים נכונים עבורו בשביל שיוכל לשחק בקבוצה שרצה לאליפות.

למרות המערכת המחבקת, האוהדים המסורים והחיוך הגדול שמתנוסס על פניו של לוקה לאורך כל משחק אליו הוא עולה וכל פוסט ברשתות החברתיות, אם הכוכב הצעיר לא יראה שנעשים מהלכים בשביל שיוכל למסור את הכדור במשחק ולראות תוצאות, סיכוי גבוה שעם סיום החוזה שלו נראה אותו עוזב את טקסס למחוזות בעלי שאיפות גדולות יותר לאליפות, ולא ישאר בקבוצה שישנה בעמידה בזמן שהכוכב שלה מספק מספרים אדירים.

לוקה דונצ'יץ', דאלאס מאבריקס
Credit to "Dallas Mavericks" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח