קרוב אבל עדיין רחוק: המסע לאיסטנבול יוצא לדרך

ביום חמישי תפתח מכבי ת"א את עונת היורוליג במדולאניום פורום של מילאנו, אולם הניסים ונפלאות שבו הניפה הקבוצה את התואר האירופי האחרון שלה לפני שתי עונות.  אולם זה בטח לא יהיה פשוט מול הקבוצה המתחדשת של יסמין רפשה.

אין ספק שההכנה מלאת הפציעות לא הייתה אידיאלית.  אך למרות חסרונו של וימס והשתלבותו של גאודלוק ברוטציה, יש הרבה מנטרות בעייתיות שהדליקו מספיק נורות אזהרה.  עד עכשיו אין באמת שמירה אישית בהגנה ויש יותר מדיי חילופים זולים שיוצרים מיס מאץ',  בטח בקבוצה שלא שופעת באתלטים הגנתיים. ארז אדלשטיין יהיה חייב למצוא לכך פתרון, שכן צירבס ואייברסון לא מתפקדים בהגנה גם ברמה המקומית.  אולי ציוות של צירבס עם אלכסנדר יכול לעזור, במיוחד שבהם מילאן מצ'בן ורדוליצה, שהגיע הקיץ מפנאתינייקוס, ישחקו יחד.  לויקטור ראד מחכה מבחן מעניין מול ג'מאל מקלין, שהיה סחורה חמה בכל היבשת בכל הקשור לעמדה 4.

בנוסף לכך, שחקני הקו האחורי יהיו חייבים לשמור קרוב ולא לעבור מתחת לחסימות, שכן זה מביא יותר מדיי עזרה וחושף את מכבי לחדירות קלות לצבע ולמטח שלשות. הדבר האחרון שחייב לבוא לידי ביטוי הוא משחק לחץ וירידה מהירה להגנה מול סילוניות של שחקנים כמו ריקי היקמן, מאנייטיס, וכן קרונוסלב סימון, שבדרך כלל מתחמם מבחוץ כשהוא רואה את הצהובים. ולא נשכח את אלסנדרו ג'נטילה, הכוכב הגדול שדווין סמית' יהיה חייב לעצור כדי שהחברים שלו יהיו בעניינים, שכן כשהוא על המגרש הכל עובר ונגמר דרכו.

בצד ההתקפי מכבי תקום ותיפול בעיקר על אנדרו גאודלוק.  המיני ממבה אמנם עדיין לא משחק בשטף הקבוצתי, אבל אחרי התצוגה הראשונית מול נהריה יש למה לצפות. ההתמקדות המילאנזית הצפויה בו תביא הרבה עזרה בפיק אנד רול ויכולה לשחרר יותר את החברים מסביב לזריקת פנויות.  זוהי הזדמנות טובה לצירבס שחייב לשחק בחכמה עם העבירות שלו ולהימנע בעיקר מאופנסיבים מיותרים.  בגארדים גל מקל חייב להתעורר כי בדקות שהוא מרכז ההתקפה די עומדת, מאבדת, ופרט להברקות אישיות הוא לא תורם יותר מיוגב אוחיון, שאיך שלא נהפוך את זה היה ונשאר הרכז המוביל אחרי 6 שנים בקבוצה (לפחות בינתיים).

ומילה לצוות המקצועי.  למרות שבטח תהיה לג'ינג'י אדלשטיין התרגשות מהמעמד, הוא חייב להתחיל לנהל את המשחק בצורה טובה יותר ולהחליף שחקנים בזמן, שכן קיפאון עם הרכבים או שחקנים שלא פוגעים מביא לאיבוד עשתונות ומרדף אחרי היריב.  מה שמספיק מול נהריה (וגם זה בקושי) עלול לא להספיק במשחק חוץ שמכבי חייבת לנצח כדי להוות פקטור רציני בשיטת המשחקים הנוכחית.

Credit to: Maccabi Tal aviv facebook page
Credit to: Maccabi Tal aviv facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח