הקבוצה הלוזרית ביותר מאלו שזכו בעבר בליגת האלופות

בס"ד

תנו לי לומר לכם משהו: יובנטוס היא הקבוצה הלוזרית ביותר מתוך אלה שזכו בעבר בליגת האלופות. מאזן הזכיות שלה מחריד, גרוע, מעליב. ואני עדין איתה. בפעמיים הראשונות שהיא הגיעה לגמר היא הפסידה. וזה היה הגיוני. שכר לימוד, חוסר נסיון. בפעמיים הבאות היא כבר זכתה. ככה נראה מועדון גדול שמפיק לקחים.

יובנטוס, אצטדיון, דגל קרן
Credit to "UEFA Champions League" Facebook page

אבל מאז? 5 הופעות בגמר, 5 הפסדים. 22 שנה של כשלונות. היא הפסידה לריאל מדריד פעמיים, לברצלונה, למילאן ולדורטמונד. נכון, כולן אריות אירופה, אבל יובנטוס שואפת להיות המועדון הגדול ביותר באיטליה וגם באירופה וככזה היא חייבת לדעת לנצח את המועדונים האלה, לפחות פעם אחת.

בגמר הראשון שלה, ב-1985, היא ניצחה את ליברפול. מכובד. בגמר השני שלה, ב-1996, היא נצחה את… אייאקס. אותה אחת שנקמה בה אתמול נקמה קרה במיוחד. המשולשים והעקבים רצו כל הלילה בחלומותיו של אלגרי. אגב, אחרי 1996 הגיעה יובנטוס עוד פעמיים רצופות(!) לגמר הצ'מפיונס ליג והתחילה את רצף ההפסדים שלה בגמר המפעל.

למעשה, קבוצה בעלת מאזן טוב בהרבה בגמר ליגת האלופות היא אייאקס עצמה. 6 הופעות יש לה בגמר. המאזן: 4 נצחונות ו-2 הפסדים. יותר מאינטר, מנצ'סטר יונייטד, יובנטוס (מאזן של 7-2), דורטמונד, צ'לסי, בנפיקה, פורטו ועוד. יש קבוצות שרק הפסידו בגמרים. אתלטיקו מדריד, למשל, עם מאזן של 3-0. או ולנסיה, עם מאזן של 2-0. מועדונים כמו פיורנטינה, לידס, לברקוזן, מונאקו וארסנל לא זכו מעולם במפעל וליתר דיוק, העפילו לגמר פעם אחת בלבד. אייאקס זכתה 4 פעמים ועשתה את זה ב-6 הופעות בלבד. יש לה רק זכיה אחת פחות מליברפול וברצלונה, שעשו את זה ב-8 גמרים או מבאיירן, שעשתה את זה ב-10 משחקי גמר. מילאן חזק במקום השני עם 11 הופעות בגמר ו-7 נצחונות (אם כי היא לא תופיע בגמר זאת השנה ה-12 ברציפות) וריאל מדריד מחזיקה באחוז מדהים של 3 הפסדים בלבד ב-16 גמרים. אגב, רק פורטו ונוטינגהאם פורסט מחזיקות במאזן של 100% הצלחה, מתוך קבוצות ששיחקו לפחות פעמיים בגמר.


יובנטוס בכלל לא בליגה הזאת. היא במאזן שלילי. שלילי מאד. היא הגיעה אמנם ל-2 גמרים ב-4 השנים האחרונות, אבל זה היה יותר מחולשת היריבות ולא מחזקתה שלה. מסתבר ששליטה אבסולוטית בליגה לא מבטיחה הצלחה באירופה. פ.ס.ז' לומדת את זה עונה אחר עונה ומתפרקת מנטלית לאחרונה, כולל תבוסה 5-1 לליל. יובנטוס כנראה לא תקבל חמישיה, אבל כדי לחזור לטופ האירופאי היא חייבת מאמן מהטופ האירופאי או מאמן צעיר, יצירתי ורעב. היא חייבת קישור והגנה חדשים וגם התקפה. כריסטיאנו קרוב יותר לסוף הקריירה מאשר להמשכה והוא לא יישאר לנצח בסביבה כדי לכבוש עבורה בכל משחק נוקאאוט. רונאלדו כבש את כל 5 שערי הזכות של הגברת הזקנה בשמינית וברבע הגמר העונה. שזה, אגב, נתון שהוא לגמרי תעודת עניות עבור מועדון בסדר גודל כזה.

יובנטוס חייבת שינוי של 180 מעלות. בליגה היא תמשיך לזכות לפחות עד שהיריבות יתעוררו באמת, אבל הצ'מפיונס לא תחכה לנצח. קבוצות אחרות בונות את עצמן בשביל התחרות הזאת ומועדונים כמו באיירן, ריאל מדריד ומנצ'סטר יונייטד יחזקו את עצמם לקראת העונה הבאה והתחרות רק תעשה קשה יותר.

אז איפה מדורגת יובנטוס בראי ההיסטוריה בליגת האלופות?
1. ריאל מדריד
2. מילאן
3. באיירן, ליברפול, ברצלונה, אייאקס
4. מנצ'סטר יונייטד
5. יובנטוס, בנפיקה, פורטו, נוטינגהאם פורסט

השמות של הקבוצות שמדורגות יחד עם ברצלונה אומרים הכל.
יובנטוס היא הקבוצה הלוזרית ביותר מתוך אלה שזכו בעבר בליגת האלופות

רונאלדו, יובנטוס
Credit to "UEFA Champions League" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח