על מגף של כסף: על הניצחון המוחץ מול מילאנו

נתחיל מגילוי נאות אישי: בקונסטלציה מסויימת עבדכם הנאמן היה אמור להיות מוחלף הערב מסיבות אשר שמורות במערכת. רצה הגורל ובו צה"ל השמיד מנהרה וגרם להקפצתו של המחליף בפוטנציה. כמו כן, רצה הגורל ורכבת ישראל השביתה את עצמה לצורך שיפור תשתיות. אה, ואחרי כל אלו רצה הגורל והיושב במרומים סידר לצהובים את המשחק הכי קל שלהם עד כה ולי הרבה סיבות טובות לשבת ולכתוב את הטור הזה אל תוך הלילה.

אתר הזווית בחסות טיק טיק

בהתחלה זה עוד היה צמוד וקשה. קשה לצפייה. שתי הקבוצות יידו ייחד 0/13 לשלוש ברבע הראשון- שיא שלילי בכל הזמנים. אולם, הצהובים השכילו ללכת באופן די נדיר על משחק הפוסט-אפ של פרחוסקי (10 נק' ו-3 ריב') אל מול האין גבוהים בצד השני. אמרנו אין גבוהים? מכבי כיסחה את האיטלקים 30-49 בריבאונד והשוותה את שיא הריבאונדים בהתקפה (19, מול 6) שנקבע בגמר 2014 באולם של…..ניחשתם נכון, מילאנו. בראש החגיגה התייצב אלכס טיוס ששבר שיאים אישיים בקטגוריה (12 נק', 15 ריב' כולל 8 בהתקפה, 6/10 ל-2) ואימלל את הצבע האיטלקי. בלט בתרומתו בתחום גם דשון תומאס עם עוד משחק מצויין (14 נק' ו-8 ריב').

אלכס טיוס, מכבי תל אביב
Credit to "Maccabi Tel Aviv Basketball" Facebook page

עם כל הכבוד להצגה בצבע, המפתח המרכזי בעצירתה של מילאנו נעוץ בגארדים שלה. בניגוד לאקסים אחרים, אנדרו גאודלוק נתקע עם 10 נקודות אפרוריות שבאו דרך 4/15 מהשדה הודות לשמירה הצמודה של קיין את דיברתולומיאו מלווה בעזרה מדומה מתוך הצבע. למזלה של מכבי, החבורה של סימונה פיאנג'יאני נראים כרגע כל כך לא מחוברים, שרוב המהלכים האלו נגמרו עם החטאה/איבוד כדור (8-14 לטובת הצהובים). אם כבר הזכרנו את ג'ונדי וקיין, נראה שההחלטה על השינוי בחמישייה עושה לאחרון שירות טוב. האקס של אילת חיבר 12 נקודות והצטרף למשחק מצויין של קול (10 נק', 8 אס' 3 ריב' 3 חט'), וג'קסון ( 8 נק' 3 ריב' 2 אס' 2 חט') שהשלימו מדד 38 וחיסלו את גאודלוק-תיאודור-ברטנס (מדד 15). בנוסף, ההחלטה של ספאחיה ללכת על החמישייה החזקה שלו ברבע השלישי השתלמה בדמות ניצחון 21-12, לראשונה העונה. וכשהיריבה נראית כל כך מעוררת רחמים לא פלא שהמאמן הקרואטי מצא דקות משמעותיות לשגב (3 נק') וזוסמן, שתרמו בעיקר אגרסיביות הגנתית.

אך אליה וקוץ בה, ומה שצריך להדאיג את הצוות מקצועי הוא עניין השלשות. מכבי סיימה עם 2/12 כשמלבד מייקל רול (8 נק'), שקלע שניים מהן, השאר סיימו עם 0/10 והותירו סיבות לדאגה לקראת ההמשך, בטח כשמכבי מדורגת אחרונה במפעל עם 17.4 זר' ב- 28.74%, וכשבשבוע הבא מגיעה ריאל מדריד, שההפסד שלה לחימקי רק הגביר את משמעות הביקור שלה בת"א לקראת ההמשך.

את הפסקה האחרונה אבקש "להקדיש", איך לא, לחוקה והשיפוט ביורוליג. חבר'ה, הבנו כבר שאתם לוקים בלא מעט שריקות מוזרות במהלך משחקים, אבל עשו טובה: אם אפשר לצמצם את השימוש במוניטור ואת העיכובים הארוכים שנגרמים – השחקנים, המאמנים, הקהל ביציעים, צוותי הטלוויזיה והצופים בבית יודו לכם מאוד. מה לעשות, היורוליג (עדיין) לא משוחק באמריקה.

מכבי תל אביב
Credit to "Maccabi Tel Aviv Basketball" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח