על אנטואן קונטה ודיני כשרות

"כפית חלבית 'בת יומא' שנפלה לתבשיל בשר חם, צריך לשער, אם יש פי שישים בתבשיל כנגד הכפית, התבשיל מותר"

נתחיל מהסוף להתחלה. אין לי ספק שאנטואן קונטה, שאני מעריך בתור דמות ספורטיבית מעולה, שמע אתמול נהמות מכיוון היציע של קהל אוהדי מכבי חיפה. ההיגיון הפשוט אומר שאין סיבה לשחקן, שעה שקבוצתו מובילה על הקבוצה היריבה, ליצור סצנה יש מאין ולעצור את המומנטום ממנו נהנית קבוצתו. לכן ההתרשמות שלי היא שאנטואן קונטה דובר אמת.

אין זה אומר שקהל אוהדי מכבי חיפה גזעני. נהפוכו: לעולם לא דבקה בו האשמה של גזענות והדבר בולט ביותר על רקע עשרות שחקני בית ממוצאים אתניים שונים, ביניהם בני מיעוטים וכן זרים למיניהם, שהגיעו ושיחקו בפניו ולעולם לא התלוננו על קריאות גזעניות כלפיהם.

לו היה הקהל של מכבי חיפה גזעני היו סובלים גם עלי מוחמד, לוי גרסיה ואולי אפילו ארנסט מבוקה, שחקן הקבוצה, מקריאות גזענות.

שרן ייני, קונטה, מכבי תל אביב, בית"ר ירושלים
קרדיט לדף הפייסבוק של מנהלת הליגות בכדורגל


איך הדברים מסתדרים אחד עם השני?

אנטואן קונטה "בחר" במרכאות כפולות ומכופלות לשמוע אחדים מהם שכנראה נהמו לו. תשובה חד משמעית לשאלה של איך הוא אמור להגיב בסיטואציה הזו – אין. אני לא יכול לשפוט את קונטה כיוון שלא עמדתי בנעליו, וגם לא הייתי רוצה.

בכוונה בחרתי לפתוח את הטור עם משפט שקפץ לי לראש כשתהיתי בנושא, שלקוח מתוך הלכות ודיני תערובת בכלי בשר וכלי חלב. בהמשלה למשפט ולדעתי האישית, שעה שבאצטדיון נכחו 30 אלף איש (סיר הבשר) וקונטה שמע נהמות ממה שאני יכול להעריך במקסימום עשרה אנשים (כפית החלב), הוא היה צריך להתעלם ולא לספק להם את הבמה לה הם לא ראויים.

לעולם לא נוכל לחנך את כל מי שנכנס בשערי אצטדיוני הכדורגל.

אוהדי חיפה שמחים
תשמחו חמודים, מגיע לכם
(קרדיט לעמוד הפייסבוק מועדון כדורגל מכבי חיפה Maccabi Haifa FC)

מעבר לקללות גזעניות, נשמעות לא פעם קללות זוועתיות כגון איחולי מוות, מחלות ואף שירים על אנשים שכבר לא איתנו. אין גבול לרפש שאנשים מרשים לעצמם להוציא מפיהם בשם "אהדה" לקבוצה. אולם כשאלו אחדים מתוך קהל של עשרות אלפים אוהדים שיצרו תפאורה אירופית לכל דבר, אולי שווה היה להתעלם ולהמשיך לשחק. חומר למחשבה.

לא לגזענות לוגו

Print Friendly, PDF & Email

11 תגובות

  1. לא רציתי לרשום את זה פה אבל לא מצאתי איפה כותבים למנהלים פה.
    אני לא אתיופי אבל זה לא מכבד שאתה שם אתיופים וערבים כאילו האתיופים לא חלק משאר היהודים שמשחקים בקבוצה. למה לא אמרת מרוקאים או כל מוצא אחר?
    העיקר התמונה של no recism

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

      ולמה להפריד יהודים ממוסלמים, או נוצרים או כל אמונה אחרת משאר הא-נ-ש-י-ם שמשחקים בקבוצה? אי אפשר להכניס בכל טיעון רשימה מלאה של דוגמאות, שכן אלה דוגמאות. לא צריך לתפוס את הכותב במילה, המסר עדיין נכון (לטעמי לפחות).

    • אני חושב שברור מהדברים שהוא מכוון לקבוצות אתניות אשר סובלות, יותר מאחרות, מגזענות.
      עם זאת, מחקנו את הדוגמא הזאת.

    • הכוונה היא שהכותב הוציא את האתיופים משאר היהודים שבקבוצה ושם אותם בקטגוריה משל עצמה.
      יהודים "רגילים" שאינם אתיופים ויהודים אתיופים בקטגוריות נפרדות.
      אין פה עניין להסתה יש פה עניין של הפרדה בין מוצאים שונים של יהודים.
      אל תכניס לי מילים לפה ותקרא פעמיים את מה שרשמתי.

  2. קונטה שמע נהמות וחשב שהם כוונו נגדו, ואפשר להבין למה, אבל להזכירכם ששם ארגון האוהדים המוביל ביציע הוא "הקופים הירוקים" והם נוהמים לשחקני היריבה ללא קשר לצבע עור – תשאלו את דני עמוס או איתי שכטר אם קיבלו נהמות, ושניהם לא בדיוק שחומי עור.

    מצד שני, אוהדים שעדיין מתגאים בזה שהם "טהורים מערבים ומוסלמים" זה ביזיון למדינה. עד שלא יהיה שחקן ערבי ישראלי בבית"ר, כפי שמשחקים בשאר קבוצות הליגה (חיפה הייתה תמיד חממה לשחקנים ערבים צעירים) אז כנראה שהם הגזענים

  3. התגובה של הקהל החיפאי היא המזעזת !!! אחרי המקרה במקום להמשיך הלאה, הם בחרו להקצין את האירוע ולשרוק בוז צורם לשחקן בכל נגיעה שלו בכדור . כשכל חטאו שהעיז למחות על הנהמות(זה קצת יותר מאחד משישים חבר…)

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

      האירוע התפרש אצל רבים כבזבוז זמן וניסיון לכאורה לעורר פרובוקציה

  4. מעולם לא דבק רבב בקהל של חיפה? אתה לא זוכר או לא מכיר את הסיפור של סיריל מקנקי, שחקן נבחרת קמרון הגדולה ממונדיאל איטליה 90׳ (ניצח את ארגגנטינה של אחד, מראדונה). מקנקי הגיע בסוף הקריירה למכבי תל אביב ובכל משחק, בעיקר במשחקים מול חיפה, היו נהמות גזעניות

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כאוהד בית"ר אני מצהיר שהקהל של חיפה לא גזענים. הם קופים ירוקים, אבל גזענים הם לא. קונט שחקן מעולה אבל רגיש מאד לנהמות, כבר קרה לו מקרה דומה מול בני יהודה. הקהל זיהה את זה וזו אולי הדרך לגרום לו לשחק פחות טוב, אם אכן כך הם הצליחו והוא יסבול מהרבה קבוצות ככה. הוא צריך להתעלות ולהתעלם וכך זה ייעלם מעצמו. האופנה המבישה הזו של הנהמות הולכת ונעלמת גם ככה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח