עולות מדרגה – חלק א'

בס"ד

הגרלת שמינית גמר ליגת האלופות זימנה לנו כמה מפגשים גדולים (ליברפול – באיירן, פ.ס.ז' – יונייטד) וכמה מפגשים פשוטים, אבל כמו שאנחנו יודעים, לליגת האלופות חוקים משלה.

מי תעבור שלב, מי תודח ומי לא ראויה להיות בשלב הזה? הכל בטור הראשון מבין שניים שלפנינו.

בואו נתחיל!

גביע האלופות
גביע האלופות. קרדיט צילום:
UEFA Champions League Facebook Page

 

ליברפול

החשודה המיידית היא גם האמביוולנטית מכולן. אנחנו רגילים למועדונים שמדשדשים בליגת האלופות או חברים קבועים בשלבים המאוחרים שלו. התרגלנו למאבקים כל ספרדיים בחצאי הגמר ולדומיננטיות של באיירן מינכן. מה שלא התרגלנו אליו זאת היכולת של ליברפול להיות כל כך בלתי צפויה.

ב-2001 הגיעה ליברפול לרבע גמר ליגת האלופות ובעונה שלאחר מכן הודחה בשלב הבתים. בשנה שאחר כך כלל לא העפילה למפעל, כל זה כדי לזכות בגביע שנה לאחר מכן (אחרי פיגור 3-0 במחצית, אלא מה). עוד עונה עברה והפעם הודחו האדומים בשמינית הגמר ועונה אחר כך שוב הגיעו לגמר. אחר כך הגיעה תקופה של 3 עונות במהלכן הודחה ליברפול בחצי הגמר, רבע הגמר ובשלב הבתים. אחרי 4 שנים רצופות מחוץ לטורניר היוקרתי, העפילה ליברפול לליגת האלופות רק כדי לעוף בשלב הבתים, משם זינקה בעונה שעברה ישירות לגמר.

לפי נסיון העבר ובהתחשב בכך שהיריבה הקרובה בשמינית הגמר היא באיירן מינכן המתאוששת וליברפול היא בכל זאת ליברפול, לא מן הנמנע שניפרד מליברפול כבר בשלב הקרוב

יחס עליה: 5/10

 

ריאל מדריד

מצרים סבלה מ-7 שנים רעות, ריאל מדריד סבלה מ-6 כאלה. בין 2005-2010 הודחה הקבוצה כל עונה בשמינית גמר הצ'מפיונס, כשרב הזמן היכולת המקצועית לא הייתה הבעיה, אלא היכולת המנטלית. כמובן שמאז מדובר במועדון אחר לחלוטין כשמשה, סליחה – מוריניו, הוציא את הספרדים מהקופה השחונה והביא אותם 3 פעמים ברצף לחצי הגמר, תוך כדי שבדרך הוא מעמיד רצף של 5 משחקים ללא נצחון בשלב הזה, עד הנצחון בגומלין על דורטמונד, רק כדי לעוף בכל מקרה. אנצ'לוטי החליף אותו וגם נכנס לארץ המובטחת כשכבר בעונתו הראשונה זכה בצ'מפיונס, בעונה שתיזכר בעקבות רוטציית השוערים שהנהיג בין איקר קסיאס (צ'מפיונס) לדייגו לופס (ליגה). בעונתו השניה במועדון הגיע אנצ'לוטי לחצי הגמר (הודח מול יובנטוס), אבל זייף בליגה, קיפל את הגיטרה והלך הביתה.

על העידן שהחל עם זידאן אין יותר מדי מה להרחיב, מעבר לעובדה שהוא עשה את מה שמורו ורבו לא הצליח לעשות וניצח את יובנטוס בגמר, ניצח גם את ליברפול (אחרי שנים של התבזות מולה. וד"ש ליוסי) והפך למאמן היחיד שזכה כשחקן בליגת האלופות וזכה 3 פעמים כמאמן במפעל. לפי תוצאות העבר, ריאל צריכה להגיע לפחות לרבע הגמר, מה גם שהיריבה הקרובה היא אייאקס, אבל ביכולת הנוכחית, לא בטוח שבמדריד יעברו גם את הפועל בני צידון.

יחס עליה: 6/10

ריאל מדריד מניפה 2018
Credit to "UEFA Champions League" Facebook page

 

ברצלונה

נכון נדמה שברצלונה זוכה בליגת האלופות פעם בשנתיים? מוזר לחשוב, אבל ברצלונה לא עברה את רבע הגמר כבר 3 עונות ברציפות ולאחר שבעונות האלה היא הודחה על ידי קבוצות מספרד ואיטליה, העונה היא יכולה לעוף מול קבוצה צרפתית.
יש משהו מעודד במפגש שלה מול ליון: בפעם האחרונה שהן נפגשו בשמינית הגמר ברצלונה ניצחה 6-3 בסיכום שני המשחקים וכרים בנזמה עוד שיחק בצרפת. הנרי וצ'אבי עזבו מזמן, אבל מסי עדיין כאן וליון, למרות השיפור, היא לא המועדון האימתני מהעשור הקודם.

אם ניקח בחשבון שבין 2009-2015 הודחה ברצלונה רק פעם אחת מוקדם מחצי הגמר, סביר להניח שאת השלב הקרוב היא תעבור בקלות. מצד שני, ריאל מגמגמת, באיירן מדשדשת, יונייטד מפשלת ולא מן הנמנע שכמה גדולות יודחו מוקדם העונה. אולי ברצלונה תצטרף אליהן.

יחס עליה: 8/10

 

מנצ'סטר סיטי

חברה קבועה במפעל מאז 2012. יש שיגידו שהיא קנתה את דרכה לשם, אבל גם צ'לסי לא הגיעה רחוק בזכות העיניים היפות של שחקניה.
בעונות הראשונות בליגת האלופות סיטי הראתה גרף התקדמות, אך זה נעצר מהר מהצפוי. מתוך 16 משחקי נוקאאוט (שמינית גמר והלאה) אליהם הגיעה, הפסידה הקבוצה ב-9, סיימה 3 בתיקו וניצחה 4 בלבד, כאשר הכי רחוק שהגיעה היה חצי הגמר. כן, אפילו המאמן המצליח שלה לא לקח אותה לגמר.

אלא שהפעם היא קיבלה בשמינית הגמר את שאלקה 04, שאמנם מצליחה בליגת האלופות, אבל מקרטעת מאד בליגה המקומית. הבעיה שלה אינה שהיא רק 4 נקודות מעל הקו האדום, אלא שהיא כבשה 16 שערים בלבד ב-15 משחקים. 4 קבוצות שונות כבשו לפחות פי 2 ממנה ולהזכירכם, בבונדסליגה יש רק 18 קבוצות. מנצ'סטר סיטי מציגה העונה סגל שנמצא בשיא כושרו וכוחו (ממוצע גיל 26.4). רק לפני שנתיים ממוצע הגיל בסגל עבר את ה-30 ונדמה היה שאולי גם לגוארדיולה אין רעיונות חדשים. אבל אז הגיעה העונה הקודמת והנוכחית וחוץ מעונה מקומית אדירה, סיטי מכסחת גם בצ'מפיונס. לאור כל האמור לעיל, הדחה בשלב הקרוב תסמן את סוף דרכו של המאמן הנוכחי במועדון. לא שיש מי שמאמין שזה יקרה.

יחס עליה: 9/10

 

מנצ'סטר יונייטד

האחות הגדולה הפכה לאחות החורגת ואולי אף לדודה המביכה. אחרי 3 גמרים  ב-4 שנים (ועוד אחד שנמנע הודות לרגל שמאל של רובן) וזכיה בצ'מפיונס, הגיע הרגע הבלתי נמנע ופרגוסון עזב. מאז יונייטד בעיקר מאכזבת, אך מבליחה מפעם לפעם כמו לפני שנתיים, אז זכתה בליגה האירופאית. את הדרך לגמר נעזוב לרגע בצד.

אחרי היעדרות מהמפעל ב-2017, חזרה יונייטד בעונה שעברה לליגת האלופות והעונה זאת הפעם השניה ברציפות שהיא מעפילה לשמינית הגמר. בעונה הקודמת היא הודחה בשלב הזה בצמד משחקים מבזה מול סביליה ולא נראה שמשהו השתנה בדפוס החשיבה של האיש על הקווים. הרכש מאכזב, הטקטיקה נוראית והיחיד שמתפקד פחות טוב ממוריניו הוא יושב הראש של המועדון. אם כל זה לא מספיק, היריבה הפעם היא פ.ס.ז', כך שיונייטד לא פייבוריטית אפילו בכאילו.

אלא שכאן נכנס שינוי מפתיע: ז'וז'ה מוריניו פוטר! ההפסד לליברפול בליגה היה רק הסיבה הרשמית, אבל החרב התנופפה מעל ראשו של הפורטוגלי מזמן. המאמן הבא שיגיע יצטרך לספק לא רק תוצאות טובות יותר, אלא לאחד את חדר ההלבשה, לגרום לשחקנים לרוץ יותר (כרגע יונייטד במקום האחרון בפרמיירליג בתחום הזה) ולהרגיע את פוגבה, שהספיק לצייץ ציוץ מאושר כשמוריניו פוטר, מחק את הציוץ ונקנס.

לצערם של השדים האדומים, הם במלכוד 22: עליה לשלב הבא תיחשב לסנסציה, הדחה תיחשב לכשלון, גם אם מובן.

 

יחס עליה: 3/10

בטור הבא נדבר על יובנטוס, באיירן, אתלטיקו, טוטנהאם ודורטמונד

סטרלינג, יאנג, יונייטד, סיטי
Credit to "Manchester City" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח