ספרד? גרמ-אניה!

בשבוע האחרון, כתבות על העומק הספרדי צצו כפטריות אחרי הגשם. הספרדופיליה, שערוצי הספורט האכילו את הקהל הישראלי יום אחר יום הגיעה לשיא. ספרד הגיעה לאליפות אירופה לנבחרות צעירות עם הסגל החזק ביותר שברשותה ולמרות זאת לא הרשימה באופן יוצא דופן.

לספרד יש שחקנים טובים, אך אין שחקנים שוברי שוויון ובוודאי לא כוכבי על, כפי שציירו בתקשורת הישראלית. למען ההוגנות, חשוב להגיד שבודדים השחקנים אשר בגילאים אלה מסומנים ככוכבי על ובאמת הופכים לכאלה.

התקשורת הישראלית ניסתה לצייר את ג'רארד דאולפאו בן ה-23 כשחקן על, תוך התעלמות מהעובדה שהוא נודה מברצלונה בגיל צעיר וחזר אליה לאחרונה רק בשל המחסור בשחקני בית. יחד עם דאולפאו, ישנם גם דניס סוארז, עוד שחקן אוברייטד ממחלקת הנוער של ברצלונה, ואסנסיו שהוא שחקן מוכשר לכל הדעות, אך עדיין לא מתקרב לרמה של כוכבי העל בריאל. סאול ניגז הוא השחקן האיכותי ביותר שהיה לספרדים להציע; אבל גם הוא ברגע האמת קרס.

לעומת הספרדים, שהגיעו עם הסגל החזק ביותר שלהם, נבחרת גרמניה, שביטלה לחלוטין את ספרד בגמר, הגיעה בסגל חלש, שכן כוכבי הצעירה נסעו יחד עם הבוגרת לגביע הקונפדרציות. שימו לב לשחקנים שלא הגיעו עם גרמניה הצעירה לטורניר: ג'ושוע קימיך, באיירן מינכן; ניקלאס זולה, באיירן מינכן; בנג'מין הנריקס, באייר לברקוזן; לאון גורצקה, שאלקה; ג'וליאן בראנדט, לברקוזן; טימו ורנר, לייפציג.

שחקני נבחרת גרמניה
אז אתם מגרמניה ב' או גרמניה עד 21? בכל מקרה, זכיתם
Credit to Germany Football Team – Die Mannschaft Facebook Page

כל הקבוצה הנהדרת הזו היא רק חלק קטן משחקנים שיכלו להגיע לטורניר אליפות אירופה לנבחרות צעירות ולא הגיעו. לקראת משחק הגמר, התחזיות היו שהספרדים ירמסו את הגרמנים. אך למרות שהגיעו בסגל מוחלש, הגרמנים היו טובים פי כמה וביטלו את יריביהם.

הגדולה של גרמניה היא העומק שלה – העומק שלה ולא של ספרד. העובדה ששחקנים כמו מקס מאייר, סרג' גנאברי, דייבי סלקה, מיצ'ל וייסר, לווין אוזנטולי, מקסימיליאן ארנולד ואחרים, הם בעלי ניסיון ברמות הגבוהות ביותר בגיל כה צעיר ומשמשים כמחליפים של המחליפים, היא העדות לעוצמה של גרמניה.

לב וקלוזה
ללב יש עומק מדהים. ועדיין היה שמח לאיזה קלוזה חדש
Credit to Germany Football Team – Die Mannschaft Facebook Page

במקביל לטורניר אליפות הצעירות, נבחרת גרמניה ב' זכתה בגביע הקונפדרציות. ללא תומאס מולר, מנואל נוייר, מאטס הומלס, ג'רום בואטנג, מרקו רויס, אנדרה שורלה, מסוט אוזיל, סמי ח'אדירה, טוני קרוס ועוד רבים אחרים שנשארו בבית, הגרמנים הצליחו לזכות בגביע הקונפדרציות. נבחרות כמו מקסיקו, צ'ילה ופורטוגל שהגיעו בסגל מלא נשארו מאחור.

הגדולה של גרמניה הייתה העובדה שביטלה את יריבותיה בקלות. לרגע לא היה ספק מי הנבחרת הטובה ביותר בטורניר וזה עוד כשמקבץ שחקנים שלא הכיר אחד את השני ולא שיחק יחד, התחיל מאפס. ההצלחה הזו, יחד עם העובדה שגרמניה תחת יוגי לב מגיעה בכל טורניר לפחות לחצי הגמר, מראה על העוצמה האדירה של הנבחרת הזו. פוטנציאל השחקנים העתידי, יחד עם העומק הרב בסגל של לב הוא בלתי נגמר.

גרמניה ב'
הכירו – גרמניה ב'
Credit to Germany Football Team – Die Mannschaft Facebook Page

למרות ההצלחה של שתי נבחרות גרמניה, הנושא לא זכה לאזכור ברחבי העיתונות בארץ. האהדה הבלתי מוסברת לנבחרת ספרד, שנובעת בין היתר מנושאים של זכויות שידור, מביאה לאוהדי הספורט בארץ סיקור מוטה, לא מקצועי ולא הוגן. מעבר לכך, אוהדי הספורט לא זוכים לדעת את האמת. נבחרת ספרד הייתה נבחרת מוצלחת, שזכתה לדור זהב, אשר עד אליו הייתה לכלום ושום דבר. עם סופו של דור הזהב שחל עכשיו, נבחרת ספרד צפויה לחזור לימים האפלים של לפני יורו 2008. עד אז? מוזמנים לצפות במשחקי נבחרת גרמניה ולהלל את ההצלחה של הבונדסליגה בגידול כוכבים – הספק מרשים!

נ.ב.

אולי שווה לנו ללמוד מהם?

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח