סיכום 2020 – האירועים שגרמו לחובבי הספורט לחייך

הטור הזה אמור לסכם את שנת 2020, והאמת? אין לי מספיק מילים באוצר המילים בשביל למצוא משהו שיתאר את השנה הזו במלואה. מסיבה זו החלטתי שאנסה להתרכז בקבוצות, בספורטאים ובאנשים שמסביב לספורט שחוו שנה מדהימה וגרמו לחובבי הספורט ברחבי העולם לרגע אחד קטן ב-2020, לחייך וזו גם מטרת הטור הזה.

באיירן מינכן עושה עונה היסטורית באלופות

עונה מושלמת ללא הפסד היא בכל קנה מידה הישג, בטח כשמדובר במפעל הכדורגל המצליח בעולם. הקבוצה של האנזי פליק הציגה כדורגל מרהיב לאורך כל הקמפיין, וסיפקה ניצחונות יפים לכל אורכו כשאת השיא רשמה ברבע הגמר מול ברצלונה כשמחצה אותה בתוצאה 8-2. רוברט לבנדובסקי חווה עונה ששווה כדור הזהב בכל שנה, חוץ מב2020 בה הוא היה צריך להסתפק "רק" בזכייה באליפות וליגת אלופות.

באיירן מינכן
קרדיט לדף הפייסבוק "Uefa champions league"

הבועה בליגת ה-NBA מוגדרת כהצלחה כנגד כל הסיכויים

כשרודי גובר והיוטה ג'אז ירדו מהמגרש ב11 במרץ השנה, לאף אחד לא היה ברור מה הולך לקרות בהמשך חוץ מאיש אחד, אדם סילבר שכבר עבד על תוכנית להמשך העונה מהרגע שהיה ברור כי המגפה לא תפסח על אף אחד בעולם. ארצות הברית המשיכה לעלות בלהבות לא רק בגלל הקורונה, אלא גם בגלל מחאות הקהילה האפרו-אמריקאית שהתגברו בעקבות אלימות משטרתית כלפיה, וגם כשהסירה של סילבר סטתה שוב מהכיוון כשמילווקי החליטה כמחאה לא לעלות למגרש, ליגת הכדורסל הטובה בעולם המשיכה להיות אחת הליגות המשוחקות בעולם, שזה הישג בפני עצמו והדרך והסטייל בה הכל נעשה, הופך את הסיפור הזה לאחד המרשימים יותר ב2020.

via NBA Facebook page

ארלינג האלנד הופך לתופעה בכדורגל העולמי

כשקיליאן אמבפה פרץ לתודעה העולמית, חשבנו שייקח זמן רב יותר עד שהוואקום של "השחקן הצעיר החדש המדהים שכולם רבים עליו " יתמלא, אבל השנה הכרנו את הענק הנורבגי הצעיר של דורטמונד שהיה שם מוכר רק לעכברי כדורגל רציניים ולא חובבים פשוטים, כמוני למשל. קריעת הרשתות בליגה הגרמנית נהפכה לקריעת רשתות גם באלופות והילד הצעיר עליו פלורנטינו פרס כבר מזיל ריר נהפך למוצר החם בשוק מעבר לאמבפה ולמוצר הקבוע, ניימאר. אנשים טוענים שב-10 השנים הקרובות האלנד ואמבפה הולכים להיות שני שמות ששזורים אחד בשני כמו רונאלדו ומסי, אבל כרגע בשנה הנוכחית כל מה שצריך זה ילד בלונדיני גבוה במיוחד שאף שוער באירופה לא ממש מהווה לו מכשול, והשמיים הם הגבול.

ארלינג הולאנד
Via FIFA U-20 World Cup on Facebook

דני אבדיה נבחר תשיעי בדראפט ה-NBA

פסטיבל הרשתות החברתיות וערוצי הספורט הגיע לסיומו בערב הדראפט ממש לפני חודש, ומעכשיו כולנו נתרגל לומר שאנחנו קמים ב3:00 לפנות בוקר לראות את וושינגטון משחקים מול שארלוט, טוב לא כולנו אלא רק אני ושאר המשוגעים לדבר. דבר אחד טוב יצא מכל הפסטיבל הזה סביב הכישרון הישראלי, ממש השבוע כשעלה על הפרקט, לא נראה כאילו הוא נתן למשהו מזה להטריד אותו. לא ל-7 מיליון איש בערך שמתגאים בו כאילו הוא הילד שלהם, לא לציניקנים שביניהם ולא להשוואות הבלתי פוסקות לקריירה של מספר 7 במכבי תל  אביב שבילה את רוב זמנו ב2020 בשיקום . הוא פשוט עלה למגרש ושיחק את המשחק שלו, כישרון כל כך גולמי שכזה אין אצלנו בביצה הרבה, שיותר מכל הוכיח דבר אחד וזה שהוא נמצא במקום אליו הוא שייך, וזו רבותיי, גאווה לתפארת מדינת ישראל, לך תקרע את העולם מספר 9!

דני אבדיה
via "washington wizards" facebook page

פטריק מהומס חותם על חוזה הספורט הגבוה בהיסטוריית הספורט

אם היו שואלים אתכם כמה כסף אתם חושבים שאתם שווים, כמה הייתם אומרים? כמה אלפים, עשרות אלפים, מאות אלפים, מיליונים? כי יש אדם אחד בספורט העולמי, שלפי הקבוצה בה הוא חתם שווה 506 מיליונים, בדולרים כן? לא כסף של מונופול. נכון שהספורט מזמן איבד פרופורציה לשווי של אדם, ויש לכך הרבה יתרונות וחסרונות, אבל אין ספק שחוזה של חצי מיליארד דולר ל-10 שנים היא תעודת עניות לספורטאי על, על חלל אפילו. מהומס שלא נראה כמו אדם שזה השווי שלו לכאורה, צעיר בן 25 ומוכשר בטירוף לא נתן לסכום הכסף לעלות לו לראש, וממשיך גם העונה לספק מספרים נהדרים עבור הקנזס סיטי צ'יפס אצלם הוא משחק, וכרגע? נראה ששווה להם כל הסכום ששילמו עליו, 506 מיליון דולר, חשוב להזכיר.

 

הלייקרס זוכים באליפות עם לברון ג'יימס ואנתוני דייוויס חודשים אחרי המוות של קובי ברייאנט

בעוד בערך חודש וחצי תעבור שנה שלמה מאז שעולם הכדורסל הרכין את ראשו בעצב לנוכח ההודעה הטראגית על מותו של קובי בראיינט, בתו ג'י'גי ועוד 9 אנשים נוספים בהתרסקות מסוק פרטי בארצות הברית. הלייקרס אצלם שיחק בראיינט כל הקריירה קיבלו חיבוק תומך מרחבי העולם וגם משאר המועדונים בליגה, אך לא נתנו לעצב לגבור על הרצון לנצח ולזכות באליפות נוספת, הפעם עבור האיש שהיה הפנים של המועדון לאורך 20 שנה. אז כיאה לmamba mentality, לברון ג'יימס אנתוני דיוויס ושאר החבורה בצהוב סגול הלכו כל הדרך אל הגמר וזכו באליפות עבור מספר 24 (או 8 למבוגרים יותר בינינו) , אליפות שהגיע להם באותה רמה שהיו צריכים אותה, יש מעט צדק גם ב2020.

לברון, מיאמי, לייקרס, באטלר
Credit to "NBA" Facebook page

ליברפול זוכה באליפות אחרי 30 שנה

פעם אחרונה שליברפול זכו באליפות עוד היה שם שחקן ישראלי, ולא אני לא מדבר על בניון אלא על רוני רוזנטל. כשיורגן קלופ הגיע למועדון האדום הוא אמר שהמטרה העיקרית שלו היא להפוך את כולם במועדון מספקנים למאמינים, והנה למרות מגפה עולמית, למרות הפסקת הליגה האנגלית שכבר היה נראה שלא תכתיר אלופה בעונה שעברה, כולנו מאמינים ביורגן קלופ היום, שהביא אליפות למועדון האדיר אחרי 30 שנות בצורת. אחרי כל כך הרבה פעמים שהיו קרובים, דווקא בשנה הקשה שעוברת על כדור הארץ, הצליחו להגיע לבאר וגם לשתות ממנה, בליגת הכדורגל המקומית הטובה בעולם.

ליברפול, קלופ
via "Liverpool echo" Facebook page

הרבה דברים הרגישו וחוו תושבי כדור הארץ בשנת 2020 שנראתה כאילו נמשכה נצח, אך זה להיות סגור בבית בלי יכולת לצאת, איך זה ללכת עם מסכה, ואיך זה לנהוג קצת יותר בצניעות וענווה כלפי העולם בו אנחנו חיים והאמת קצת מתייחסים אליו לא יפה לפעמים, אבל משפט שאמר לי חבר בשמירה בצבא פעם הוא המשפט הנכון ביותר עבורי לגבי שנת 2020 : אף בן **** לא יכול לעצור את הזמן. אבל לנו לפחות יש את הספורט, למרות כל הקושי.

Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

  1. מה עם ברונו פרננדש? איך אפשר לדבר על 2020 בלי להזכיר אותו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח