סיכום עונה – חלק א' – הליגה הספרדית

אף אחד לא דמיין או חשב לעצמו שיגיע היום ובו כמעט כל העולם ייכנס לסוג של הסגר בו זמנית. אלא שהמציאות היכתה בכל תחומי החיים לתקופה הקרובה וגם בספורט בין השאר. נכון, אנחנו רק בחודש מרץ ושלל הליגות באירופה היו אמורות להיכנס למאני טיים שלהן אך כפי שזה נראה כרגע, ספק גדול אם הן יחזרו אלינו בגרסת 2019/20.

לכן, החלטתי לנצל את המצב ולעשות מאין "סיכום עונה" של כל אחת מחמשת הליגות הבכירות באירופה ולקינוח גם הליגה שלנו. כולן יחולקו על פי חמש קטגוריות שונות: קבוצה מצטיינת, קבוצה מאכזבת, הקבוצה המרעננת של העונה, השחקן המאכזב של העונה והשחקן המצטיין.

גריזמן, ברצלונה
Credit to "FC Barcelona" Facebook page

הראשונה שתעלה על שולחן הניתוחים היא הליגה הספרדית. מדינת הסנגרייה והסיאסטה הפכה למוקד הידבקות מהנגיף כשרבים מאלו שנכחו בקלאסיקו הגדול בין ריאל מדריד לברצלונה בסנטיאגו ברנבאו כבר נכנסו לבידוד וכרגע היא במקום הרביעי והלא מכובד בטבלת מדינות בהם קיימים נשאים של הנגיף. אלא שלפני שכל המגפה החלה, גם היה לנו כדורגל. ארבע הראשונות: ברצלונה, ריאל מדריד, סביליה וריאל סוסיאדד, הניבו ביחד 151 שערים שאת רובם כובשים מסי וחבריו לחוד ההתקפה בקמפ נואו (63 שערי זכות).

הקבוצה המצטיינת: לאחר הרבה לבטים, אין זוכה ראויה השנה ב"לה ליגה" בתואר זה. ריאל וברצלונה שונות אחת מהשנייה בהמון פרמטרים, אך שתיהן הציגו את הגרסה הלא מספיק טובה שלהן ב-2019/20. אולי אלו הפציעות של שחקני מפתח כמו אדן הזאר, עוסמאן דמבלה ולואיס סוארס, אך הסגל שנותר בשני הצדדים לא סיפק את הסחורה לפרקים ארוכים של העונה. מסי נותר ברוב הפעמים לבד במערכה ללא סיוע מחבריו כשמנגד, חניכיו של זינדין זידאן סבלו מחוסר יציבות של שחקני החוד ופספסו בכל פעם את ההזדמנות להשתלט על הפסגה, בזמן שהקטלונים נפרדו מארנסטו ואלוורדה ולא הצליחו להתרומם תחת שרביטו של קיקה סטיין, שמנבא את כל התחזיות שניתנו לגביו – פלסטר של ההנהלה לקראת מאמן חדש שיגיע בהמשך. אמנם מירוץ האליפות לא הסתיים כראוי, אך שתי הקבוצות הגדולות של ספרד מסוגלות להרבה יותר.

 

קבוצה מאכזבת: בשונה מהקטגוריה שקדמה לה, כאן אין כל ספק שזוהי אתלטיקו מדריד. הקבוצה באדום לבן תחת הנהגתו של צ'ולו סימאונה, שפתחה את קדם העונה באופן פנטסטי, איבדה רבות מהברק שלה בהמשך. הכדורגל הקשוח וההגנתי שאותו מנהיג המאמן הארגנטינאי בוונדה מטרופוליטנו, המכירה של אנטואן גריזמן לצד ההשתלבות האיטית של הרכש היקר בתולדות המועדון ז'ואאו פליקס ותרומה מועטה מאוד של שאר החלוצים בסגל (31 שערי זכות סך הכל) הובילו את הקולצ'ונרוס אל המקום השישי בטבלה. דווקא המאמן ששם את אתלטיקו לצד המועדונים הגדולים ביבשת הפך לסוג של מטרד עבורה. ראשי המועדון המדרידאי צריכים לשקול בכובד ראש האם יהיה נכון להמשיך עם המצב הקיים והאם סימאונה הוא האיש שמסוגל להפוך את הקערה על פיה בעונה הבאה. בפעמים הקודמות זה הצליח, כרגע רב הנסתר על הגלוי, למרות ההפתעה בליגת האלופות.

הקבוצה המרעננת: ללא מתחרות, ריאל סוסיאדד הפכה העונה לאחת הקבוצות שמשחקות את הכדורגל המהנה ביותר בספרד. עימאנול אלגואסיל יצר תלכיד של שחקנים מקומיים לצד טאלנטים צעירים, שמחכים לעשות את הפריצה הגדולה בכדורגל העולמי כמו: מרטין אודגור שמושאל מריאל מדריד ובזכות יכולתו הטובה ככל הנראה ישוב לסנטיאגו ברנבאו בקיץ ואלכסנדר איסאק, "זלאטן השחור", שיצרו את ההתקפה השלישית בטיבה בספרד. משחק השיא היה כמובן במסגרת רבע גמר גביע המלך בו הבאסקים גברו 4:3 על ריאל מדריד בביתה. היכולת הטובה של שחקני סוסיאדד עוררה עניין של קבוצות גדולות בשחקניה למשל וויליאן ז'וסה שהיה קרוב לחתימה בברצלונה/ טוטנהאם. הכחולים לבנים יכולים להעלות חיוך ענק מהעונה שהציגו עד כה – המטרות שהציבו לעצמם הושגו ואפילו מעבר לכך.

ריאל סוסידאד
Credit to "real sociedad de fútbol" Facebook page


השחקן המאכזב של העונה
: הוא היה ההעברה המבטיחה ביותר בקיץ האחרון, אף אחד לא חשב שהרכבת לעבר הקמפ נואו תחכה לו אך אנטואן גריזמן, שבחר להישאר עונה נוספת באתלטיקו מדריד, השלים בסופו של דבר את המעבר לברצלונה והביא עימו ציפיות רבות. עד כה, החלוץ הצרפתי עדיין מנסה לחפש את עצמו בשיטת המשחק של הקטאלונים ובייחוד לצד ליאו מסי (שמונה שערים ב-26 משחקים). 2019/20 נפתחה עבורו בהססנות רבה וגם ההיעדרות הממושכת של סוארס לא שינתה במידה רבה את היכולת של חלוץ אלופת העולם. בד"כ קשה לשפוט שחקנים בעונה הראשונה שלהם בקבוצה חדשה, אך נדמה שמבין שחקני הרכש האחרונים בהם השקיעה אלופת ספרד, "גריזו" הוא הפחות מתאים מכולם. הקטאלונים בוודאי שלא יוותרו על שחקן ברמתו בכזו מהירות, אך יושבי הקמפ נואו מצפים לשינוי משמעותי ביכולת של החלוץ בעיקר לאחר הכסף הרב שהושקע בו ולא בניימאר שבחזרתו לא מעט אוהדי הבלאוגרנה חושקים.

השחקן המצטיין: הכי קל לקבוע שהשחקן שכבש יותר הוא גם הטוב ביותר. בעיניי מצטיין הוא שחקן שמסוגל לתרום במידה שווה בשני צידי המגרש ולאורך זמן וכזה הוא פדריקו ואלוורדה. הקשר האורוגוואי של ריאל מדריד, שנרכש תמורת 5 מיליון יורו בלבד מפנייארול שממדינת הולדתו, עושה השנה את הפריצה המטאורית שלו בכדורגל העולמי. הרגליים הדקות שמסוגלות לרוץ בלי הפסקה לצד הגנת חסרת פשרות, שהצליחה אפילו לעצור את ליאו מסי בשני הדייטים ביניהם, הפכו את פדה לאחד השחקנים החשובים במערך של זינדין זידאן, שבכל פעם שנעדר חסרונו זעק לשמיים. הביטחון והשקט שהקשר הקנה לסובבים אותו, הפכו את ואלוורדה בין ה-21 לאחד הפוטנציאליים המעניינים ביותר בשנים הקרובות ולאחד מההצלחות הגדולות של מחלקת הנוער של ריאל מדריד לדורותיה.

 

חבל שדווקא בשיאו של המירוץ אל עבר תואר האליפות, אחת מהליגות הטובות ביותר בעולם נעצרה בעל כורחה ואמרה לכולנו "אסטה לה ויסטה" לתקופה הקרובה. אני מקווה שהיעדרותה מהנוף יהיה לזמן קצר ככל שרק אפשר ושנקבל סוף ראוי לדרמה שמתחוללת בצמרת הטבלה על הדשא ולא בהחלטות משונות אחרות שמסתירות אינטרס כלשהו לאחד הצדדים. נכון לכתיבת שורות אלו הליגה הספרדית אמורה להסתיים לפני ה-30 ביוני ולכן נצטרך לחכות ולראות האם ההשערות האלה יהפכו גם למציאות.

לשארי פרקי סיכום 2019-2020

פדריקו סנטיאגו ואלוורדה דיפיטה, ריאל מדריד
Credit to Fede Valverde facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח