נקמתו של הקוסם

הרבה מאוד עבר על המנייה שנקראת פיליפה קוטיניו ב-3 השנים האחרונות. החל ממכירה מליברפול במחיר שיא לבורסה של ברצלונה, עובר בקריסה במדי הבלאוגרנה וכלה בהתאוששות איטית בבאיירן מינכן.

איך הקוסם שנעלם בקאמפ נואו חוזר לאותו מגרש, הפעם מהדלת הראשית? ספוילר – פחות בזכותו, בעיקר תודות למה שעבר על בארסה בעונה האחרונה.

מסי קוטיניו
קוטיניו חוזר לשתף פעולה עם מסי. קרדיט לדף הפייסבוק La Liga

לא כל הנוצץ זהב

זמן רב לפני שנחת בברצלונה הביע הברזילאי את רצונו לשתף פעולה עם ליונל מסי, ובינואר 2018 חלומו התגשם. ליברפול קיבלה תמורת הקוסם הקטן שלה 145 מיליון אירו, סכום שהפך את קוטיניו לשחקן היקר בתולדות ברצלונה ולשלישי הכי יקר בהיסטוריה, אחרי ניימאר ואמבפה.

חצי השנה הראשונה בברצלונה הייתה טובה כמו תום ימיו באנפילד והוא היה שותף לדאבל של ברצלונה לשנת 2017-18, אבל העונה המלאה שלאחר מכן הייתה אסון עבור הקיצוני השמאלי. ממעורבות ב-13 שערים בחצי עונת ליגה ירד למעורבות ב-7 שערים בעונה מלאה, ובנוסף היה שותף להדחה של ברצלונה מליגת האלופות אחרי קאמבק גדול של קבוצתו לשעבר, ליברפול.

לאליפות השנייה שלו בקטלוניה היה טעם מריר במיוחד, ובעקבות הכישלון האישי שלו, נשלח לעונת השאלה בבאיירן מינכן.

סוארז, קוטיניו, ברצלונה
קוטיניו וסוארס. תקופה מאכזבת לברזילאי. קרדיט לדף הפייסבוק La Liga

משנה מקום משנה מזל?

בעונת ההשאלה במינכן, אולי ההזדמנות האחרונה להציל את הקריירה, הוסט קוטיניו לרוב לעמדת הקשר ההתקפי, על אף שלעיתים שימש גם בתפקידו הטבעי. מספריו היו טובים יחסית – 8 שערים ו-6 בישולים ב-23 הופעות ליגה, אך לרוע מזלו עונה מדהימה של תומאס מולר גרמה לפיחות במעמדו ולאחר הקורונה סבל מפציעה ולכן כמעט הפסיק להופיע בליגה.

לבסוף חגג קוטיניו עם הבווארים טרבל מרשים והשיג את נקמתו הקטנה בבארסה כאשר כבש מולה צמד ב-8:2 המשפיל שהנחילה באיירן לספרדים בצ'מפיונס. אותה מדלית זהב של ליגת האלופות שחשב שישיג בברצלונה השיג בסוף במדי האדומים ממינכן.

למרות עונה סבירה בבאיירן מינכן, טובה לאין שיעור מהתקופה במדי הבלאוגרנה, הסיבה לחזרתו של קוטיניו לברצלונה הישר להרכב נעוצה דווקא במה שקרה בקאמפ נואו בזמן השאלתו.

קוטיניו
עם הנבחרת יש לו תואר: קופה אמריקה. קרדיט לדף הפייסבוק Confederação Brasileira de Futebol

איך שגלגל מסתובב

בזמן שהשחקן היקר בתולדות בארסה מושאל לבאיירן, השחקנים במקומות ה-2 וה-3 ברשימה זו (גריזמן ודמבלה בהתאמה) לא הרשימו במיוחד, או שלא שיחקו. אנטואן גריזמן הגיע לברצלונה מאתלטיקו מדריד כדי לגלות שהוא יוצב בעיקר בצד שמאל ולא בשפיץ כפי ששיחק באתלטיקו במשך שנים רבות בהצלחה רבה, ולכן הניסוי נכשל. עוסמאן דמבלה היה פצוע כמעט כל העונה שעברה, וגם כשכבר שיחק בעונות הקודמות לא נחשב להצלחה מסחררת. ישנם דיווחים שהוא בדרך החוצה מהקבוצה.

עם מינויו של רונלד קומאן למאמן ברצלונה, הודיע לקוטיניו שהוא בונה עליו לעונה הבאה. אמנם אנסו פאטי מופקד השנה על האגף השמאלי וקוטיניו ישחק כקשר התקפי, אבל בכל מקרה לברזילאי שמור המקום בהרכב. נראה שעד עתה זה עובד, כי בשלושת המחזורים הראשונים בישל פעמיים וכבש שער אחד.

הקוסם הקטן כבר בן 28 ועליו להבין שבניגוד לפעם הקודמת, הפעם לא תהיה הזדמנות נוספת עבורו ואם יעזוב שוב את בארסה זה יהיה לתמיד. בהינתן שליונל מסי כבר בן 33, על כתפיו של הברזילאי עשויה ליפול אחריות כבדה למדי: להוביל את ברצלונה בעידן שלאחר הפרעוש. אסור לו לפשל שוב.

קוטיניו, ברצלונה
אולי הפעם זה יגמר יותר טוב. קרדיט לדף הפייסבוק FC Barcelona
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח