מנג'ר של החיים – פרק 3 – איך משלבים אירופה וליגה?

טור זה מתאר אירועים דמיוניים, וכל קשר בינו לבין המציאות מקרי בהחלט.

לחלקים הקודמים

***

בקיץ 2036 בקושי הספקתי לנוח. ה-BBC שכרו אותי לשמש כפרשן במשחקי היורו שנערך בהולנד, וכך עברתי קיץ מתיש אך מהנה במדינה. אנגליה זכתה לראשונה בגביע אירופה, לאחר שגברה בגמר 3-1 על פורטוגל. מיד לאחר היורו המשכתי לחופשה קצרה במולדת, אבל לא חזרתי לבד לאנגליה. החתמתי את גיל בורוכוב ממכבי חיפה ב-10 מיליון ליש"ט אחרי שהגענו להבנות בינואר. אמנם לקחתי מקבוצתי האהובה את השחקן הטוב ביותר שלה (91 גולים ב-4 עונות ליגה), שהביא לה שתי אליפויות בשנתיים האחרונות, אבל עכשיו הוא מתקדם למקום טוב יותר.

מגן הקהילה הפגיש אותנו עם האלופה צ'לסי בוומבלי. הייתה זו הפעם השלישית בתוך שנה וחצי בה פגשנו את הבלוז במקדש הכדורגל. כשנשאלתי לגבי זה במסיבת העיתונאים עניתי כך:

"I wish we could play Chelsea at Wembley every year, because it means we have reached the final of a cup competition."

האווירה כרגיל נפלאה בוומבלי, אבל ניוקאסל שיחקה רע. צ'לסי שלטה במשחק וניצחה בצדק 2-0. אנחנו עם הפנים לליגה ובעוד חודש גם לליגה האירופית.

מגן הקהילה
Credit to "Liverpool FC" Facebook page

 

המחזור הראשון מזמן לי ביקור ראשון בחיים בוויילס. סוונסי העולה החדשה משחקת טוב יותר ותוקפת ללא הרף, אך למזלי גירדנו תיקו 0. שני משחקי הליגה הבאים מסתיימים בשוויון 1, בבית מול לידס ובחוץ מול ווסטהאם, מולה רשם בורוכוב הופעת בכורה מהספסל. לאחר ניצחון 2-0 בלסטר ו-3-1 על אברטון התארחנו אצל ולנסיה במחזור הראשון של הליגה האירופית.

לשמוע אוהדים שרים בספרדית גרם לי לתחושה משונה, אחרי שכל מה ששמעתי ב-6 השנים האחרונות היה באנגלית. השחקנים שלי התרגשו יותר מדי מהמעמד והעטלפים הביסו אותנו 3-0. אז באה פגרת הנבחרות שכרגיל הורסת אותנו. סיימנו ב-0-0 מול ארסנל והפסדנו 3-1 למנצ'סטר סיטי, מולה בורוכוב פתח לראשונה וכבש שער בכורה. במסגרת הכושר הרע שעבר עלינו סיימנו בתיקו ביתי נטול שערים מול פאוק סלוניקי והודחנו בסיבוב השני של גביע הליגה לאחר הפסד בפנדלים מול ווסטהאם, והתקשורת בטוחה שהחרב מעל צווארי.

סנדרלנד מגיעה אלינו הביתה במחזור ה-8 כשאנחנו עם הגב אל הקיר. שכחנו מכל הצרות שלנו עם 4-0 משלושער של אסיין ושער של פרישקין, כאשר בורוכוב מבשל פעמיים. לשמחת כולם המשחק עבר ללא אירועי אלימות. בהמשך מגיע ניצחון חוץ מפתיע 2-1 על צ'לסי וניצחון באותה תוצאה בדנמרק מול פ.צ. קופנהגן. המסע האירופי שלנו חי וקיים.

ניוקאסל חוזרת לנצח. קרדיט לדף הפייסבוק Newcastle United

 

חזרנו לליגה ורשמנו הפסד מאכזב 2-1 לסטוק בתוספת הזמן. במחזור הבא ספגנו תבוסה מחפירה של 5-0 למנצ'סטר יונייטד. הבלמים הצרפתים שלי החלו לזייף ולכן נאלצתי לעשות רוטציה עם בארני סטיוארט ולהתחיל לחשוב על להביא בלם נוסף בינואר. בינתיים העניינים משתפרים כאשר אנחנו גוברים על הדנים 3-0. גם בליגה אנחנו חוזרים למסלול עם 2-0 על ברמינגהאם ו-1-1 עם טוטנהאם החזקה. לאחר ולנסיה מגיעה אלינו הביתה ומנצחת 2-1. במחזור ה-14 סיימנו ב-0-0 מול אסטון וילה ואחר כך תיקו 1 אצל ליברפול.

במחזור האחרון של שלב הבתים אנחנו צריכים תיקו עם שערים אצל פאוק או לנצח כדי לעלות. טוב שאסיין מסדר 1-0 קטן גדול ושולח אותנו לשלב 32 הגדולות מהמקום השני בבית. ניצלנו את המומנטום וניצחנו 2-0 את וולבס ובאותה תוצאה גם את קריסטל פאלאס. הסיבוב הראשון מסתיים עם 2-2 מול סאות'המפטון ו-1-1 מול רדינג. בסוף מחצית העונה אנחנו במקום ה-7 עם 30 נקודות.

***

 

על פני השטח נראה שעד עכשיו העונה של ניוקאסל הולכת טוב. לעומת זאת, מאחורי הקלעים יש זעם על גיל בורוכוב. כולם מצפים ממנו ליותר מ-2 שערים ב-14 הופעות, אבל השורה הסטטיסטית שלו היא לא עיקר הבעיה. הוא לפעמים מאחר לאימונים, במהלכם הוא יותר מדי מכדרר ולא מוסר כשצריך, רב עם חבריו לקבוצה ומתעצבן כשמעבירים עליו ביקורת. עשיתי איתו כמה שיחות פרטיות כדי לנסות לפתור את הבעיה, אבל המאמצים שלי לא נשאו פרי. רוג'ר בייל הודיע לי שחצי העונה הקרובה תקבע את עתידו במועדון. למרות האולטימטום, ניסיתי להגן עליו כמה שאפשר.

אווירה מתוחה באימונים. קרדיט לדף הפייסבוק Newcastle United

 

בינתיים רכשתי את הבלם המקדוני גוראן טאסבסקי בן ה-26 מלברקוזן תמורת 13 מיליון ליש"ט. טאסבסקי יכנס לרוטציה עם סטיוארט והצרפתים ואם יראה יכולת טובה יקבל מקום של קבע בהרכב. חוץ ממנו קניתי גם את הקשר המרכזי ההולנדי יוהאן ואן ביורן בן ה-21 מטוונטה עבור 9 מיליון ליש"ט, והוא ישמש כגיבוי לג'ימי ויילס.

המסע להגנה על הגביע מתחיל עם ניצחון על קבוצת ליג 1 בסיבוב ה-3 והליגה מתחדשת עם 0-0 מול מנצ'סטר סיטי ו-1-0 על ברמינגהאם. טאסבסקי מתחיל להשפיע לטובה על הקבוצה, והוא גם כובש את שער הניצחון ב-3-2 על סטוק. בסיבוב ה-4 של הגביע אנחנו מארחים את מנצ'סטר יונייטד הדוהרת אל האליפות והיא עושה צעד בדרך לדאבל עם 3-0 גדול ושמה סוף לחלומות שלנו על גביע שני ברציפות. חזרנו לליגה וסיימנו בתיקו 2 מול קריסטל פאלאס ולאחריו ניצחון 2-0 על אסטון וילה החלשה. במשחק הראשון של שלב 32 הגדולות בליגה האירופית רשמנו ניצחון ביתי קשה של 1-0 על בראגה הפורטוגלית.

לאחר פגרת הנבחרות אנחנו מגיעים לסנדרלנד. במצב של שוויון 2 אנחנו יוצאים להתקפה האחרונה. ואן ביורן מוסר לבורוכוב כדור נפלא ועכשיו זה רק הוא וגוסטבסון מול הבלם והשוער. במקום למסור לשוודי שעומד במצב של שער בטוח הוא מחליט לעשות דריבל מטופש, מאבד את הכדור להגנה ואבדה לנו הזדמנות לנצח את האויבת הגדולה שלנו. בגומלין מול בראגה אנחנו נלחצים לאחור ומנסים לאחוז ביתרון הקטן שלנו. לשמחתנו הם החמיצו ללא הפסקה ו-0-0 קובע שאנחנו עולים לשמינית הגמר.

מסע אירופי בדרך? קרדיט לדף הפייסבוק Newcastle United

 

במחזור הבא מעמדו של בורוכוב מוסיף להתערער כשהוא בועט פנדל ליציע ואנחנו מפסידים 1-0 לסוונסי. סילקתי אותו מהסגל למשחק נגד ארסנל ואסיין מראה לו איך עושים את העבודה עם צמד וניצחון של 2-0. בשמינית גמר הליגה האירופית מגיעה אלינו יריבה בלתי עבירה- דורטמונד. הם מפרקים אותנו 4-0 וקובעים שהגומלין בגרמניה מיותר. לאחר מכן סיימנו בתיקו 1 מול וולבס, ובגרמניה הגומלין הסתיים ללא שערים. מסענו האירופי היה ארוך ומרגש בסטנדרטים שלנו, וזכינו לשחק במגרשי צמרת אירופאים.

נשארנו עם הליגה ומאבקי אירופה לשנה הבאה. הפסד 3-1 לליברפול והפסד 2-0 לווסטהאם פוגעים לנו במאבק, אבל אנחנו חוזרים לתמונה עם 3-1 על לידס ואחריו תיקו מאופס מול לסטר. בשני המשחקים הבאים נתנו למנצ'סטר יונייטד את התואר על מגש של כסף. הם ניצחו אותנו 2-1 במחזור ה-33 ואנחנו ניצחנו את יריבתם לתואר צ'לסי 1-0 במחזור שלאחר מכן. במחזור ה-35 איבדנו יתרון של 2-0 וסיימנו ב-2-2 מול אברטון ובאימון שלמחרת בורוכוב התעמת עם ויילס וטוראן וכעת הבנתי שבשנה הבאה הוא לא יהיה כאן.

 

העונה הסתיימה עם שלושה ניצחונות רצופים- 2-0 על רדינג, 1-0 על טוטנהאם ו-3-1 על סאות'המפטון. בתום העונה בייל מזמן אותי לדיון במשרדו. הוא כבר החליט שבורוכוב סיים את תפקידו בניוקאסל לאחר שכבש 2 שערים בלבד ב-25 הופעות ועשה בעיקר נזק. לאחר מאמצי שכנוע רבים מצדי, הוא הסכים להשאיל אותו ולא למכור אותו. לבסוף הישראלי המאכזב הושאל לשנה לווסט ברומיץ' מהצ'מפיונשיפ.

***

סיימנו את העונה במקום ה-6 עם 63 נקודות ובשנה הבאה דרכנו באירופה תתחיל מסיבוב המוקדמות השני של הליגה האירופית. הייתה זו עונה שהטילה עלינו אתגר לא פשוט – שילוב אירופה עם הליגה. אני חושב שעמדנו בזה בהצלחה לאור המקום הגבוה בו סיימנו והמסע האירופי המכובד שעשינו. ג'ון אסיין שוב מוביל את טבלת כובשי הקבוצה, הפעם הגיע ל-21 שערי ליגה. לעומת זאת, הרכש הכי משמעותי שלי עשה בעיקר בלגנים. כולי תקווה שהוא עוד יחזור לניוקאסל מהדלת הראשית.

בפרק הבא – ניוקאסל רוצה טופ 4 – ניוקאסל רוצה להגיע לליגת האלופות.

ניוקאסל. קבוצה אירופית לגיטימית. קרדיט לדף הפייסבוק Newcastle United
Print Friendly, PDF & Email

5 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מאחל לך בהצלחה בעונה השנה. יש לך דמיון יצירתי…

  2. רונן אשכנזי

    כשרוני. נפלא!

  3. איתן מיכלסון

    טוב ממש!

  4. אתה בחור יצירתי בטירוף

  5. למה אני לא יכול לחשוב על משהו כזה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח