לא צריך יותר מזה

הרבה סימני שאלה ריחפו מעל הסקוואדרה אזורי בפתיחתו של הטורניר. פציעתם של מארקיזיו ומונטוליבו, שהיו אמורים לנהל את חולית הקישור של הנבחרת, ובחירות מעט משונות של קונטה לסגל הנבחרת (השארתו של גיאקומו בונאוונטורה המצוין בבית), כל אלה גם יחד, הותירו את הרושם שאיטליה, כמו במונדיאל האחרון, תהיה נבחרת אפורה שתתבסס בעיקר על משמעת טקטית ומשחק הגנה. כשמסתכלים על שני המשחקים האחרונים, רואים שכמו בהרבה מקרים, כולם טעו ואנטוניו קונטה צדק.

הניצחון במשחק הראשון נגד בלגיה, היה ניצחון איטלקי קלאסי. שלישיית ה-BBC, לא השאירו להתקפה המצוינת של הבלגים סיכוי ובופון, כנראה בטורניר הבינלאומי האחרון שלו, כמעט והיה נטול עבודה. הקישור, אמנם לא דומה ולו במקצת, לקישור הפנטסטי של הנבחרת שכולנו זכינו לראות במונדיאל 2006 בהנהגתם של פירלו, גאטוזו, קאמורנסי וטוטי, אבל עכשיו לאחר הנצחון הדחוק מול זלאטן ונבחרת שבדיה, ניתן לראות את הפוטנציאל הענק הטמון בנבחרת הזאת ואת הסיבות לסגל ה"משונה" של קונטה.

כל השחקנים, בלי יוצא מן הכלל, תורמים המון לעבודת ההגנה במשמעת טקטית ואישית, שלא ראו בנבחרת מאז הזכיה במונדיאל 2006. מארקו פארולו ואנטוניו קאנדרבה, שעד כה לא נראו כשניים שיכולים להוות בורג משמעותי בנבחרת ולשלוט בקישור, מתחברים בצורה קסומה למערך של קונטה, כאילו הם יודעים שהם לא שחקנים גדולים, אבל עושים את כל מה שצריך כדי לפצות על כך ולהילחם 90 דקות עם כמעט 0 טעויות מצידם. צמד החלוצים של האזורי, גרציאנו פלה ואדר, כובשים בהתאמה בדקה ה-90 בשני המשחקים האחרונים ונותנים הרבה שקט נפשי לנבחרת ולאוהדים. בנוסף לכל, נראה שמעבר לכל המשמעת והטקטיקה, קונטה הצליח להעמיד נבחרת מלוכדת, מגובשת, מפרגנת ונטולת אגו וזאת הסיבה, שבשערים שכבשה עד כה הנבחרת, שחקנים כמו סטפן אל שרוועאי, טיאגו מוטה וסימונה זאזא, שציפו להיות יותר שחקני הרכב של הנבחרת, קמים בטירוף מהספסל וחוגגים עם השחקנים בצורה שפשוט כיף לראות.

אז נכון, איטליה לא משחקת כדורגל כ"כ יפה ועדיין לא ראינו איזה שחקן התקפה מבריק, אלא רק הברקות. אבל הפעם, בניגוד למונדיאל הקודם, עושה רושם שזה מוביל לאנשהו והדרך לשם כרגע, מהנה ויפה. בנוסף, אם נסתכל על המציאות כמו שהיא, איטליה היא הנבחרת הטובה ביותר בטורניר כרגע, עם שני נצחונות ואפס שערי חובה.

אז תתכוננו, האיטלקים באים ואם תשאלו אותי, הגמר של יורו 2000 הולך לחזור על עצמו, רק בתקווה שיסתיים אחרת.

לא צריך יותר מזה - איטליה יורו 2016
Credit to "Nazionale Italiana di Calcio" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח