כריסטיאנו ועוד 9 – איפה נמצאים כוכבי שנתון 1985?

בס"ד

כריסטיאנו רונאלדו חגג ב-5 בפברואר את יום הולדתו ה-34 וזה הזמן לבדוק איפה נמצאים כיום שחקנים מוכרים מהשנתון שלו – שנתון 1985:

רונאלדו, יובנטוס
מזל טוב.
Credit to "Juventus" Facebook page

 

9. סטיב מנדנדה

השוער הצרפתי יליד קונגו משחק כיום במארסיי והוא השוער היחיד ברשימה הזאת. הוא גם הדוגמה החיה לשחקן שזכה בליבו של המועדון לתמיד. סטיב התחיל את הקריירה בלה האבר ב-2005 ושיחק בה שנתיים. בתחילת 2008 הוא הושאל למארסיי שבתום העונה מימשה את אופציית הרכישה והאמינה במנדנדה עד 2016. מדהים. אחרי עונה לא מאד מוצלחת בקריסטל פאלאס, בה שותף 9 פעמים בלבד, חזר השוער לביתו הטבעי במארסיי ואף שהוא כבר לא השוער הפותח, הוא נמצא כעת במהלך עונתו ה-11 במועדון הפאר הצרפתי. כבוד.

 

8. פליפה לואיס

האמת שמהלך הקריירה של פליפה לואיס מעניין ושווה טור בפני עצמו. הוא התחיל את הקריירה במועדון הברזילאי פיגיירנסה ומשם הגיע לחממת הכשרונות הצעירים באייאקס. במקום להתקדם לקבוצת פאר אירופאית, הוא חתם בראנטיסטאס מאורוגוואי ל-3 שנים, כשתוך כדי הוא מושאל לריאל מדריד ב' ולדפורטיבו לה קורוניה. בלה קורוניה התלהבו מהרכש ואחרי שנתיים מוצלחות כשחקן מושאל, הוא נרכש וחתם לשנתיים נוספות. עכשיו כבר היה קשה להתעלם ממנו ואתלטיקו מדריד הייתה הראשונה לזכות במגן השמאלי הקשוח, שכל כך התאים לפילוסופיה של דייגו סימאונה.

אחרי 4 שנים וכשהיה בן 29, הוא החליט שהגיע הזמן לשלב הבא בקריירה שלו וצ'לסי נראתה כמו המקום המתאים לחתום בו ולחבור לדייגו קוסטה שחתם שם באותה עונה. לעומת החלוץ, לואיס התקשה להשתלב בלונדון ועונה אחת הספיקה לו בשביל לחזור הביתה לאתלטיקו ולאביו המקצועי סימאונה. מאז 2015 הוא עדיין שם וכנראה שעד הפרישה.

 

7. גארי קייהיל

אם תשאלו באנגליה היכן משחק גארי קייהיל כנראה שהתשובה שתקבלו תהיה "בולטון". הבלם הגבוה מאד מזוהה עם הקבוצה לשעבר של טל בן חיים ולא בכדי; הוא שיחק בה בין 2008-2012, שימש בה כסגן קפטן ודרכה הגיע לראשונה לנבחרת אנגליה. הוא גם כבש בה 13 ב-130 הופעות. למרות זאת, הוא הצטרף לצ'לסי ומשלים בה את עונתו ה-7, הרבה יותר ממה שניבאו לו הפרשנים.

קייהיל זכה עם הבלוז בצ'מפיונס כבר בעונתו הראשונה במועדון ואף זכה עמה מאוחר יותר בליגה האירופאית. גם כאן כבש הרכש הנפלא 13 שערים, ב-190 הופעות. כשג'ון טרי עזב לאסטון וילה מונה קייהיל באופן רשמי לקפטן הקבוצה. לצערו, זה כנראה הכבוד האחרון שהוא יקבל שם, מפני שהעונה הוא שותף במשחק ליגה אחד בלבד וחוזהו מסתיים בתום העונה הנוכחית.

 

6. לורן קוסיילני

מה שבאמת מדהים בסיפור של הבלם הצרפתי זה שהוא עבר לארסנל ב-2011, רק 3 שנים אחרי ששיחק בליגה השלישית בצרפת. ונגר טען אז שהסיבה מאחורי החתמתו של הבלם האלמוני הייתה כדי להוסיף גובה להגנה של התותחנים. מה שבעיקר זכור מקוסיילני זה שהוא קיבל כרטיס אדום כבר במשחקו הרשמי הראשון בארסנל שהיה התבוסה 8-2 למנצ'סטר יונייטד בתחילת עונתו השניה במועדון. לצרפתי ממוצא פולני היו גם הרבה רגעים יפים בארסנל, עבורה כבש 10 שערים. אחרי שפסל השתתפות בנבחרת פולין הוא הצטרף לנבחרת הצרפתית, אך ליבו נשבר כשפספס את המונדיאל האחרון עקב פציעה. גם הוא חווה ירידה ביכולת ומיעוט דקות ועם 7 הופעות פרמיירליג בלבד העונה, אולי הוא יחשוב פעמיים לפני שיחזור לעונתו האחרונה בחוזה בלונדון.

לורן קוסיילני, ארסנל
Credit to "Laurent Koscielny – Officiel" Facebook page

 

5. חואנפראן

עוד סמל של אתלטיקו מדריד שעבר קודם דווקא בריאל מדריד. אחרי שנתיים עם הופעות מעטות בקבוצה הבכירה ועוד שנת השאלה באספניול, עזב חואנפראן ועבר לאוסאסונה, שם הוא אהוב עד היום. 5 שנים השלים שם המגן הימני ועבר להשלים את החלק ההגנתי של דייגו סימאונה. חואנפראן נמצא באתלטיקו ברצף מ-2011 ועד היום ולמרות שחוזהו מסתיים בסוף העונה הנוכחית, הא צפוי לחתום על חוזה חדש ואולי אפילו לקבל תפקיד מקצועי במועדון

 

4. לוקה מודריץ'

השורה התחתונה: מודריץ' עדיין בריאל מדריד. הוא שרד את העזיבה של רונאלדון וזידאן ואת הבלגאן שהשאיר אחריו לופטגי (מי בכלל זוכר שהוא היה שם?) ולאחרונה הוא אחראי על הייצוב המחודש של הספינה הלבנה. אחרי ששבר את השיא של נבחרת קרואטיה ודאבור שוקר והצעיד אותה למקום השני במונדיאל ואחרי ששבר את הדואופול של מסי ורונאלדו על כדור הזהב, התפנה הקרואטי לעזור לריאל מדריד בתקופה קשה, בה הכוכב הראשי והמאמן האגדי עוזבים אותה באותו זמן. אחרי פתיחת עונה קשה, נראה שלאט לאט הם מוצאים את הדרך ולוקה הוא אחד האחראים הראשיים לכך.

 

3. פרננדיניו

פרננדיניו הוא אחד מתוך חממת הברזיאלים הבלתי נגמרת של שחטאר דונייצק. הוא הופיע במדי הקבוצה 184 פעמים ומזוהה איתה לחלוטין. למרות גילו, הוא עדיין שווה 15 מליון אירו ובשוק של היום זה אומר הרבה. אבל לאחרונה הוא עבר במדי מנצ'סטר סיטי את מספר ההופעות במועדון אחד (186) ואחרי שחתם ב-2014 עד 2020 הוא עתיד להשלים 6 שנים במועדון התכול של מנצ'סטר. פרננדיניו מהווה פקטור משמעותי במיוחד בכך שסיטי נאבקת על האליפות.

 

2. אסקיאל לאבסי

לאבסי הוא אחד מהיהלומים הארגנטינאים שדווקא לא גדל בריבר או בוקה. אסטודיאנטס הייתה ביתו הראשון ואחר כך סן לורנצו, אבל יותר מכל, לאבסי מזוהה עם נאפולי, בה בילה את מיטב שנותיו, מ-2007-2012. הוא הפך את נאפולי, יחד עם מארק האמשיק לקבוצה שכיף לראות, לאלטרנטיבה אפשרית ליובנטוס ולקבוצה שמסוגלת למשוך אליה כוכבים. אחר כך הוא בילה שנתיים בפ.ס.ז', שם החליטו הבעלים שהוא יהווה חבר טוב לחאבייר פסטורה ויעזור לו לחזור ליכולתו הטובה מפעם, אבל לא רק שזה לא צלח, אלא שפאסטורה עזב לרומא ולאבסי עצמו גלה עד סין, שם הוא דואג לעתיד הכלכלי של נכדי נכדיו. לגיטימי.

 

1. ויין רוני

וואו. לא ייאמן שהם באותו שנתון. 13 שנים במנצ'סטר יונייטד לא מתחילות לספר את הסיפור שלו. שנתיים לפני הוא בילה באברטון ושנה נוספת אחרי וכולנו חשבנו ששם הוא נפרד מהמשחק, אבל השנה הוא מעביר עונה פנטסטית מעבר לים בדי.סי יונייטד (כנראה שיונייטד זה בדם), עם 12 שערים ו-6 בישולים ב-20 משחקים. לצערו הוא לא הספיק לזכות בליגה האירופאית עם מנצ'סטר, אבל רוני הוא חלק מההיסטוריה של יונייטד בתקופת רונאלדו ובמידה לא מבוטלת הוא חלק לא פחות חשוב מהפורטוגלי. הוא הקריב מעצמו המון במהלך שהותם המשותפת באדום על מנת שהפנומן הפורטוגלי יהפוך למה שהוא כיום.

רוני הוא סגן מלך ההופעות בנבחרת אנגליה בכל הזמנים (מתחת פיטר שילטון, מעל דיוויד בקהאם) ומלך ההופעות עבור שחקן שדה בנבחרת שלושת האריות. אז בזמן שכריסטיאנו מנסה להותיר חותם בליגה חדשה, וויין רוני ממלא חשבון בנק חדש ונהנה מהחיים

וחשוב לזכור: שנתון זה כמו דראפט: לפעמים יש הרבה שחקנים טובים ולפעמים הלייקרס מנסים להיפטר מכל הסגל

וויין רוני
וויין רוני. כבר לא בנבחרת. Via UEFA facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח