ירידה לצורך עלייה – על חתימתו של מונאס דאבור בהופנהיים

זה היה באוויר וידוע למשך תקופה ארוכה שמונאס דאבור סיים את דרכו במדיה של סביליה ומחכה לתחנה הבאה עבורו.

החלוץ הישראלי, אקס זלצבורג ומכבי תל אביב, נחת ברמון סאנצ'ס פיחואן בקול תרועה רמה לאחר קדנציה פנטסטית באוסטריה, הקהל האנדלוסי התאהב כבר מההתחלה ברכש החדש, אך האיש על הקווים, יולן לופטגי, שנחשב למאמן מקובע והוכיח זאת גם כשעמד על הקווים בסנטיאגו ברנבאו לתקופה קצרה, זה לא הספיק בשביל להעניק לו מקום ברוטציה בליגה הספרדית.

דאבור סביליה
Credit to "Munas Dabbur" Facebook page

הישראלי הבין את המסר, ובשונה משחקנים אחרים, שהיו מנסים להילחם על ההזדמנות שלהם עד זוב דם מהפחד להיפרד מהתואר שהוצמד להם "שחקנה של סביליה מהשחקן בליגה הספרדית", חישב ארבעה צעדים קדימה בדומה למקרים קודמים בקריירה (המקום ברוטציה של מכבי ת"א), ויתר על מספר הצעות השאלה מקבוצות מליגות בכירות אחרות וחיכה בסבלנות להצעה הנכונה מבחינתו.

ללמוד מטעויות של אחרים

אחד האתגרים הגדולים בחייהם של כדורגלנים מקצועניים הוא קבלת החלטות במקרי הצלחה ומקרי משבר. כך למשל הרצון לצאת לאירופה במהירות והבחירה בכסף האירופי על חשבון דקות משחק יכולה להיות הרסנית ולגמור קריירה מקצוענית שלמה. דאבור, שאת הקדנציה המוצלחת שלו באוסטריה סיים עם 72 שערים ו-31 בישולים ב-128 הופעות בכל המסגרות לאחר שהגיע אליה מגראסהופרס השוויצרית שגם בה עשה חיל, משדר את כל מה שהפוך מהפזיזות של השחקן הישראלי: הוא שקול, עובד קשה והכי חשוב: "שחקן של מספרים" בצ'אנסים שלהם הוא זוכה.

שחקן אחר אולי היה מוכן לשבת על הספסל של הקבוצה האנדלוסית, לזכות במינימום דקות משחק ולראות מהצד את חבריו משחקים מול ריאל מדריד, ברצלונה ואתלטיקו ולהרגיש עם זה בסדר. החלוץ בן ה-27, מוכן לעבור לליגה קשה לא פחות, לקבוצה עם שם קצת פחות זוהר מסביליה, אבל בידיעה שבה הוא הולך לקבל הזדמנות משמעותית לתרום.

 

החתימה בהופנהיים

אני בטוח שלא כולם קיבלו בהבנה את העובדה שדאבור בחר לעזוב במהירות את הלה ליגה, אך אם מסתכלים טיפה בספרי ההיסטוריה שלה, מבינים שדווקא חלוצים יצרו לעצמם שם גדול במדיה של הופנהיים וביצעו קפיצת מדרגה ענקית לליגות בכירות הרבה יותר.

12 מיליון אירו היו מוכנים לשלם בקבוצתו של אלפרד שרודר על מנת לקבל לידיהם את מונאס דאבור. סכום הרכישה, גדול פי 3 מאותו הכסף שהשקיעו הכחולים ברוברטו פירמינו, שנרכש מטומבנסה הברזילאית עבור 4 מיליון אירו והרשית 49 שערים ו-36 בישולים ב-153 הופעות כשבעתיד הוא יחורר רשתות בפרמייר ליג ויהפוך לאלוף אירופה תחת יורגן קלופ בליברפול. דרך אגב, קבוצתו לשעבר שילשלה לכיסה 41 מיליון ליש"ט בעקבות מכירתו.

אם כבר הזכרנו את שמו של החלוץ הברזילאי, אז כמה סמלי שדאבור ילבש את המספר 10, אותו המספר שלבש הכוכב הברזילאי במדי הכחולים מהקבוצה מהכפר הקטן בגרמניה – עוד דוגמא שמראה את הציפייה הרבה והאמון בו. בנוסף, למונאס מחכה החבר מהנבחרת, הצעיר עילאי אלמקייס, שמהווה דוגמא לתלכיד הצעיר-וותיק שמייצג את החזון של הקבוצה החדשה. אין ספקות בנוגע לכך שהישראלי הצעיר בוודאי יחפוף את דאבור על המתרחש וייצר עבורו נחיתה רכה הרבה יותר.

דאבור, הופנהיים
Credit to "TSG Hoffenheim" Facebook page

 

העתיד ורוד?

השאלה החשובה שנשאלת בנושא של דאבור היא כמובן מה מצפה לו בזמן הקרוב. בעיניי, סוכנו האירופי מילוש מלאנוביץ' סייע לו בהחלטה שתוכל לסייע להמשך המוצלח של הקריירה שלו, מכמה סיבות.

ראשית, כשקבוצה רוכשת חלוץ בינואר, היא משוועת לדבר אחד והוא שערים והרבה. מונאס מגיע ממקום שגרם לו להתגעגע לתחושה הזו והרצון הזה מצידו הוא זה שהופך את החתימה בגרמניה לאופציה מושלמת. כל קבוצה צריכה חלוץ מטרה שיודע לכבוש שערים ובעל יכולת התמצאות ברחבה. דאבור מחזיק בכל התכונות האלה והוכיח זאת יותר מפעם אחת במהלך הקריירה.

שנית, בהופנהיים אין ציפייה או לחץ מיותר לזכייה באליפות. מונאס איבד מהביטחון שלו בתקופה בסביליה – מחלוץ שזוכה לקרדיט רב ונחשב לאחד החשובים במערך של קבוצתו הוא הפך לעוד שחקן זוטר בסגל שעל אף התמיכה הרבה מהקהל הוא לא זכה לצ'אנסים משמעותיים. הקבוצה הגרמנית תוכל לאפשר לו להציג כדורגל פתוח יותר ללא לחצים מיותרים. ברגע שחלוץ משחק חופשי יותר, גם מבחינה מחשבתית וגם כחלק מסגנון המשחק, התוצאות ורצף הכיבושים מגיע.

בנוסף, לאור חשיבותו של מונאס להרכב של הרצוג, הבחירה בדקות משחק תשפיע לטובה על כושרו של הישראלי לקראת משחקי פלייאוף העלייה ליורו, שאני בטוח שהוא משווע לקחת בהם חלק משמעותי.

 

אני מאמין שלמרות שדאבור כבר עושה את צעדיו אל עבר גיל ה-30, שנחשב למחסום עבור ספורטאים רבים, הופנהיים מתוכננת להיות עוד קבוצה שתהווה קפיצת מדרגה אל מעבר לליגה חזקה יותר (לא שאני מזלזל חלילה בבונדסליגה ובאיכות הרבה שיש לה) ואל קבוצה ששואפת גבוה יותר. גם אם לא כך יקרה בסופו של דבר, מונאס יכול להיות בטוח בעצמו שהוא עשה את המיטב בכל תחנה בה ביקר בקריירה ושהוא ללא ספק אחד הליגיונרים הגדולים שהיו כאן. כל שנותר הוא לאחל לו בהצלחה.

דאבור, הופנהיים
Credit to "TSG Hoffenheim" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח