חי על אנרגיה סולארית

בס"ד

לפני כחודש כתבתי על כך שפלורנטינו פרס חייב לפטר את סולארי. אין לי הרבה טענות לסולארי: הוא הגיע באמצע העונה, לא בנה את הסגל, לא התנסה באימון ברמות האלה ובאינטנסיביות כזאת ומעל הכל, לבוס שלו קוראים פלורנטינו פרס.

סנטיאגו סולארי
Credit to "Real Madrid C.F." Facebook page

וזה בדיוק העניין. הטעות פה היא כולה של בעל המאה. פרס מפטר מאמנים סדרתי, אבל לזכותו ייאמר שהוא יודע לפטר בזמן כשצריך. כשרפא בניטס הרס כל חלקה טובה בזמן קצר, פרס נפרד ממנו לשלום בלי הרבה סנטימנטים. אנצ'לוטי הביא צ'מפיונס, אבל היה אנמי ואיבד את הליגה ופרס נפטר גם ממנו. לופטגי בכלל לא הבין לאן הוא נכנס אחרי עזיבת זידאן וכריסטיאנו וגם ההלם מהפיטורים מהנבחרת רגע לפני המונדיאל לא תרם – פרס אפילו לא התלבט ושלח אותו הביתה מהר. אז למה הוא השתהה בעניין סולארי? אני מניח שיש לזה כמה תשובות.

ראשית, העונה אבודה. תוך שבוע הלך הגביע, הלכה הליגה והצ'מפיונס הסתיים בגליוטינה. בימים עברו, תבוסה ביתית לקבוצה נחותה ועוד בליגת האלופות הייתה מספיקה ליו"ר לפטר מאמן, אבל פרס הבין שאין מה לתקן העונה ואין טעם לתת למאמן הבא להתכונן לעונה הבאה תוך כדי כשלון בעונה הנוכחית. זאת בדיוק הדרך לייצר מומנטום שלילי.

 

שנית, ברור שהסגל זקוק לריענון. לאו דווקא בגלל חולשת השחקנים. אמנם שחקנים כמו נאצ'ו וקרוס לא מציגים את אותה יכולת ומודריץ' הוא ממש לא השחקן שכיכב במונדיאל, אבל ברור שעם ההכוונה הנכונה הם יחזרו לעצמם. שחקנים כמו איסקן ומרסלו נמחקו לחלוטין מהלוח ואם במקרה של הספרדי אפשר היה עוד להבין, מפני שהוא שידר מיאוס ממצבו, את הספסול הקבוע של מרסלו היה צריך לבדוק. הוא אחד השחקנים המצטיינים בריאל בשנים האחרונות ויש לו חלק בכל אחת מהזכיות בצ'מפיונס. הציוות שלו בחוליית ההגנה נתן למדריד שקט גם בהתקפה, 2 חלקים בהם ריאל נכשלה בגדול.

שחקני הבית ששולבו העונה הראו יכולת טובה לפרקים, אבל הם עדיין לא בשלב בו התרומה שלהם לקבוצה היא אבסולוטית. קורטואה, גם אם נניח שהוא עדיין בין השוערים הטובים בעולם, לא הוכיח לרגע שהוא עדיף על נבאס, שבתורו סופסל בשל סיבות שאינן מקצועיות. ואם אנצ'לוטי וזידאן ידעו לשלב את 2 השוערים שלהם, הרי שסולארי נכשל בכך כשלון חרוץ.

חדר ההלבשה הוא עניין נוסף, שאולי ידרוש תיקון אף מעבר לעונה הנוכחית. שחקנים לא מאמינים ולא תומכים אחד בשני, שחקנים חדשים כמו קורטואה מרשים לעצמם לבקר שחקנים ותיקים במועדון והקפטן ראמוס, במקום לדחוף את הקבוצה במצבים כאלה, נתפס כשאמר לחבריו "רק שלא נחטוף שישיה מברצלונה". סולארי הוא לא הדמות לעשות סדר בבלאגן הזה. הוא חסר כריזמה ויכולת ארגון וראו את התוצאות המצערות על הדשא. אז למה הוא נשאר בכל זאת מעבר לצפוי? מפני שאם גם ככה חצי מהסגל ישתנה בקיץ, אין טעם לנסות להרגיל מאמן אחר לקאדר הנוכחי.

 

אז לאור כל מה שנאמר למעלה, למה בכל זאת סולארי פוטר וזידאן הוחזר במהלך העונה? הרי זה מייצר מומנטום שלילי? התשובה היא שריאל הגיעה לקו השבר. קו ממנו קשה מאד לחזור. זידאן צריך לתקן לא רק את התוצאות, אלא את האחידות הקבוצתית. שחקנים מקבלים אדומים של תסכול, ראמוס רב עם מרסלו שבתורו פוזל לכיוון יובנטוס. פרס מאיים על השחקנים שמצידם לא סופרים אותו.

והוא כבר התחיל לתקן. ריאל מדריד ניצחה במחזור האחרון את סלטה ויגו 2-0 ומי היה שותף לחגיגה? איסקו ובייל כבשו ומרסלו בישל. 3 השחקנים שהרגישו לכודים בגוף לא שלהם נותנים תפוקה כבר במשחקו הראשון של זידאן בקדנציה השניה כמאמן ריאל. הנצחון הזה לא מבטיח כלום, העונה כבר גמורה וגם ההצלחה של שלושת המוזכרים קודם לא אומרת כלום. אולי זאת הייתה רק הבלחה רגעית? אבל העובדה הבלתי ניתנת לוויכוח היא שמרסלו בישל לראשונה בליגה מאז הקדנציה הקודמת של המאמן הצרפתי. זידאן משתמש בכל הכלים העומדים לרשותו ועושה זאת בחכמה.

זינדין זידאן אולי מאמן גדול, אבל הוא עוד יותר מנהל אנושי מצוין. הוא הצליח לתמרן בחדר ההלבשה הכי מפוצץ אגו באירופה, אחד כזה שכלל בתוכו את כריסטיאנו רונאלדו. המשימה הקרובה של זידאן תהיה לאפס את קרוס ומודריץ', לייצב את ההגנה המחפירה ולהחזיר את הגמישות של שריר החשק שנקרע בחוזקה. אם זידאן יעמוד בהצלחה גם במשימה הזאת, הוא צריך לפתוח במדריד היכל תהילה חדש משל עצמו.

פלורנטינו פרס וזינדין זידאן
Credit to "Real Madrid C.F." Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח