והרי התחזית – שמינית גמר ליגת האלופות

אחד הדברים הכי כיפים בליגת האלופות זה ההגרלות. יושבים מול המסך וכוססים ציפורניים, את מי הקבוצה שלנו תגריל? ימים של ספקולציות ותסריטים שונים שרצים לנו בראש מתנקזים בסופו של דבר לדקות ספורות שמותירות אותנו עם תוצאות האמת ועם הניתוחים והתחזיות (שלא שווים הרבה, בהתחשב בעובדה שיש עוד חודשיים עד שהמשחקים יתקיימו, אבל למי אכפת).

כדורי הגרלה
Via UEFA facebook page

 

אנחנו חיים בתקופה מוזרה. גם הכדורגל מוזר בתקופה כזו, יציעים ריקים ברוב המשחקים עם סאונד מוקלט של אוהדים, היעדר המשמעות של הביתיות…לא חסר. ועדיין, זה מרגיש שאיכות הכדורגל לא נפגמה. שלב הבתים, לשם שינוי, היה השנה מותח ודרמטי עם הרבה הכרעות במחזור האחרון (למרות שבסופו של דבר לא היו יותר מדי הפתעות).

הגרלת שמינית הגמר סיפקה, כמו כל שנה, משחקי ענק לצד משחקים שנראים לא מאוזנים במיוחד. כמו בשנים קודמות, החלטתי לנסות ולנתח בקצרה את תמונת העולות לרבע הגמר. בהצלחה לי:

 

אטאלנטה – ריאל מדריד

למה אטאלנטה? בעונה שעברה כבר ראינו את הקבוצה מברגמו והבנו שמדובר באחת הקבוצות ההתקפיות המלהיבות ביותר באירופה. גם השנה ההתקפה עושה את העבודה בצורה משכנעת, כמו שראינו באנפילד, אבל במחזור האחרון באמסטרדם גילינו שאטאלנטה יודעת גם להתגונן. תוסיפו לכך את העונה הבינונית בה נמצאת ריאל וקיבלתם מתכון מושלם להדחת הבלאנקוס.

למה ריאל? כי זידאן רק מחכה למשחקים האלה. כשהוא עם הגב לקיר הוא מוציא מהקבוצה שלו את המיטב. שמתם לב מה עשתה ריאל מאז החלו הלחשושים על פיטורי המאמן? בתוך שבוע ימים נצחונות על סביליה, מנשנגלדבאך ואתלטיקו – והכל על האפס. ההגנה, שהיתה החוליה המצטיינת של ריאל באליפות בעונה שעברה, מתחילה לחזור לעצמה. ההתקפה עדיין לוקה בחסר, אבל עם הניסיון והביטחון, זה אמור להספיק מול אטאלנטה הנאיבית.

התחזית: למרות שהיריבה לא קלה, ריאל תעשה את זה עם תיקו בחוץ וניצחון בבית.

בנזמה, אסנסיו, ריאל מדריד
Credit to "Real Madrid C.F." Facebook page

 

לאציו – באיירן מינכן

למה לאציו? כי אין להם מה להפסיד וכי באיירן פחות יציבה מהעונה שעברה וההגנה שלה לא משהו. אפשר להפתיע אותם באולימפיקו ואז הלחץ יעבור לגומלין ומכאן הכל אפשרי.

למה באיירן? נו באמת, מישהו בכלל קונה את מה שכתוב פה למעלה? נכון שבאיירן קצת פחות דורסנית מהעונה שעברה, אבל עדיין היא הקבוצה הטובה באירופה ללא עוררין, ולאציו הגיעה בקושי רק לשמינית הגמר מבית לא קשה במיוחד ובליגה היא בכלל לא בכיוון.

התחזית: עם כל הכבוד ללאציו, זה לא כוחות. באיירן תעבור בניצחון כפול.

 

לייפציג – ליברפול

למה לייפציג? קודם כל, תראו מה קורה בליברפול. כמה פציעות, כמה בלאגן. איפה הקבוצה העוצמתית של השנתיים האחרונות? בלי ואן דייק ההגנה רעועה ובכלל הביטחון העצמי של הקבוצה הזאת בנפילה. ולייפציג? קבוצה שכבר הספיקה לנצח את פסז' ומנצ'סטר יונייטד וכמעט גם את באיירן מינכן. הם חזקים, הם בשלים. הם יעשו את זה.

למה ליברפול? כי לייפציג גם מסוגלת ליפול חזק. קבוצה שחטפה חמישיה באולד טראפורד, סימן שהיא לא תמיד כזאת גדולה. וליברפול, עם כל הפציעות, עדיין קבוצה נפלאה וההתקפה הפנטסטית יכולה לחפות על ההגנה הפחות טובה.

התחזית: פוטנציאל לשני משחקי ענק עם ים גולים. ההימור שלי: 2:3 ללייפציג בראשון, 0:3 חלק לליברפול בגומלין.

 

אתלטיקו מדריד – צ'לסי

למה אתלטיקו? מוליכת הליגה הספרדית, למרות ההפסד בדרבי, נמצאת בעונה פנטסטית עד עכשיו. ההגנה, כמו תמיד אצל סימאונה, עובדת נון-סטופ. בינתיים גם ההתקפה לא רעה בכלל. אתלטיקו קבוצה יותר מאומנת, יותר בוגרת ויותר יציבה. וכי בשנים האחרונות הם אוהבים להעיף אנגליות מהמפעל. תשאלו את ליברפול.

למה צ'לסי? בחיאת רבאק תראו את ההתקפה של הקבוצה הזאת. 46 שערים ב-20 משחקים בכל המסגרות. ומה שיפה זו החלוקה – לא פחות מ-14 שחקנים שונים כבר כבשו לזכות הבלוז מאז תחילת העונה. כדורגל קבוצתי ומגוון שיכול להפיל גם הגנות חזקות כמו זו של אתלטיקו.

התחזית: אתלטיקו יציבה יותר. 0:1 כמו שסימאונה אוהב במשחק הראשון. תיקו בגומלין.

 

בורוסיה מנשנגלדבאך – מנצ'סטר סיטי

למה גלדבאך? כי הם עלו מבית קשה מאד, כי יש להם התקפה אדירה וכי הם משחקים כדורגל נפלא שכיף לראות. נכון שמול ריאל הם היו קצת נאיביים, אבל יש להם זמן לעבוד על זה, מה גם שסיטי בינתיים לא מתרוממת ולא יציבה וגם ככה תמיד נופלת באלופות, ואם ליון עשתה את זה בעונה שעברה, אז בטח שגלדבאך יכולה. הזדמנות מצוינת להשתיק את כל אלה שמתנשאים על הבונדסליגה.

למה סיטי? נו בחיאת…בואו פשוט תסתכלו על הסגל של הקבוצה הזאת. כן יכולת, לא יכולת – לסיטי יש קבוצת חלומות עם אחד המאמנים הטובים בעולם. מקרה ליון לא יחזור על עצמו. דה ברוינה ואגוארו מספיק טובים כדי לפרק את גלדבאך הנאיבית.

התחזית: גלדבאך תעשה לפפ חיים קשים ומתסכלים, אבל בסופו של דבר סיטי תצליח לנער מעליה את היריבה העקשנית ולהמשיך הלאה.

 

סביליה – דורטמונד

למה סביליה? כי דורטמונד במשבר קשה וההגנה שלה מפוררת לגמרי. סביליה של השנה היא קבוצה חכמה ואופורטוניסטית שיודעת לשחק כדורגל שמביא תוצאות. לא כובשת המון אבל לוקחת את הנקודות. וכי המשחק הזה גם ככה נראה יותר מתאים לליגה האירופית, מה שבטוח ייתן לסביליה את ההשראה…

למה דורטמונד? בשתי מילים: ארלינג האלאנד. המספרים של הילד הזה פשוט בלתי נתפסים. הוא  יכול לפרק לבד כמעט כל יריבה. חוץ מזה, חילופי המאמנים יכולים לעשות טוב לדורטמונד והרבה תלוי באיזה מצב תהיה הקבוצה בליגה בפברואר – ככל הנראה מחוץ למירוץ האליפות, ככה שאפשר יהיה לתת יותר תשומת לב לאירופה.

התחזית: דורטמונד אטרקטיבית יותר, אבל סביליה יעילה ויציבה, ותשיג את הניצחון הביתי והתיקו בחוץ שיספיקו לה כדי להמשיך הלאה.

 

פורטו – יובנטוס

למה פורטו? כי מה אכפת לכם? צריך שתהיה איזו סנסציה לא? הרשו לי להזכיר לכם שבעונה שעברה ליון העיפה את יובה, שגם ככה נראית לא יציבה העונה. כל מה שפורטו צריכה זה להיזהר לא לעשות עבירות ברחבה וכבר עשו 70 אחוז מהעבודה.

למה יובנטוס? נגמרו המשחקים. עכשיו מגיע המאני טיים. וליובנטוס יש איזה שחקן אחד, לא יודע אם שמעתם עליו, שאומרים שהוא ממש טוב במאני טיים. איזה כריס משהו.

התחזית? למה להרבות במילים. הגברת הזקנה לא מפחדת מדרקונים, ניצחון כפול ודי קליל ישלח את פירלו ושות' לשלב הבא.

כריסטיאנו רונאלדו
Credit to "Juventus" facebook page

 

ברצלונה – פריס סן ז'רמן

למה ברצלונה? לא היה כדבר הזה. זה מה שזוכרים בפסז' מהביקור האחרון בקאמפ נואו. רק אדי הטראומה והלם הקרב יספיקו כדי שהם ייכשלו שם. ניימאר, כהרגלו, יוותר על הגומלין בגלל יום ההולדת של אחותו (או בגלל שהוא רוצה לחזור לבארסה). ואם התוצאות של הבחירות לנשיאות יהיו לשביעות רצונו של מסי, אז בכלל מצב הרוח יהיה מרומם ובארסה תחזור לעניינים בכל הכוח. פסז' גם ככה לוזרית באירופה. ההגעה לגמר בעונה שעברה היא יוצא מן הכלל שאינו מעיד על הכלל.

למה פסז'? כי בברצלונה תם עידן. השושלת המפוארת בקריסה טוטאלית. מסי לבד לא יכול לסחוב על הגב את המערבולת המסוכסכת וחסרת הביטחון הזו. קומאן לא באמת שולט במצב. ההגנה של בארסה היא בגדר שמועה וגם אם ניימאר לא ישחק, יש את אמבפה שעם המהירות שלו יכול לעשות שפטים ברשת של טר שטגן פעם אחר פעם.

התחזית: אז נכון שזה אמור להיות ה-משחק של שמינית הגמר. כמובן שברצלונה היא קבוצה שאסור להספיד, אבל היא מגיעה לעימות הזה במצב שהיא לא רגילה אליו: כאנדרדוג. מצד שני, פסז' כבר נפלה כמה פעמים בעבר הלא רחוק כפייבוריטית. ובכל זאת, נראה שבמקרה הזה האיכות היא זו שתקבע. ההימור שלי: פסז' תנצח בקאמפ נואו ותשלים את העבודה עם תיקו בבית.

 

ולסיום, אי-אפשר שלא להתייחס להגרלה של מכבי ת"א בליגה האירופית. בסופו של דבר, זה פחות משנה מה תעשה מכבי בשלב הנוקאאוט, כי את שלה היא כבר עשתה בעצם ההעפלה לשלב הבתים והגדילה לעשות עם הופעה נהדרת והעפלה שניה בהיסטוריה ל-32 האחרונות. כל הגרלה שמכבי היתה מקבלת היתה הגרלה קשה עד בלתי אפשרית.

אז יש את הפיקנטריה של לשחק מול מנור סולומון, ויש את התחושה שאפשר היה לקבל גם הגרלה קשה יותר, אבל בשורה התחתונה מדובר בקבוצה שניצחה פעמיים את ריאל מדריד ושבעונה שעברה הגיעה לחצי הגמר בליגה האירופית. מכבי עשתה בוחטה נאה ביותר מהעונה האירופית הזו, שתאפשר לה להביא חיזוק בינואר, והיא בהחלט זקוקה לו, אבל כמו שזה נראה כרגע, שחטאר זו ליגה אחרת. אם מכבי תצליח לפחות לעשות להם חיים קשים ולצאת בתוצאה מכובדת זה כבר יפה.

אם להיות ריאליים – זה צפוי להיות ניצחון די קל לשחטאר. אם מכבי בכל זאת תעבור, זו תהיה סנסציה מטורפת.

מכבי-סיבאספור
מתוך האתר הרשמי של מכבי ת"א
Print Friendly, PDF & Email

2 תגובות

  1. ליובנטוס יש את בועט הפנדלים הטוב בהסטוריה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח