והקבוצה הטובה ב-NBA היא

טוב אז ברור שזה הגולדן סטייט ווריורס. הדברים שהם עושים על המגרש גורמים לנו להתבלבל בין מציאות למשחק מחשב. שחקנים קולעים שלשות כאילו זה לייאפ, המשחק רץ חלק ויפיפה, אבל הם עדיין נלחמים על כל כדור וכל פוזשן. אם בעונה הקודמת היו כאלה שאמרו שלא מגיע לסטף את תואר הMVP  אז העונה הוא מוכיח לכולם כמה הם טעו, הבחור שולט במשחק בצורה כמעט אבסולוטית, בלתי ניתן לעצירה זה אנדרסטייטמנט בשבילו. אבל זה לא רק הוא, שאר השחקנים מעורבים מאוד במשחק, קליי תומפסון ממשיך בדרך שלו להיות השוליה הכי טובה בליגה מאז סקוטי פיפן ודריימונד גרין הוא מכונת טריפל דאבל. הדרך לאליפות שנייה ברציפות סלולה ונעימה כמו כביש 6, נכון? אז זהו, שלא!

אני רוצה לדבר רגע על עוד איזו קבוצה, אולי שמעתם עליה, קבוצה ששיחקה לא רע בשנים האחרונות – הסן אנטוניו ספרס. בשקט בשקט הספרס הם הקבוצה הכי טובה בליגה שלא מדברים עליה ואולי הכי טובה בליגה גם אם היו מדברים עליה. אבל, לפני שאתם מתנפלים עליי בתור המשוגע התורן, תשקלו את הדברים הבאים:

הגנה – נכון שלגולדן סטייט יש את ההתקפה הכי מדהימה שראינו מאז השואו-טיים לייקרס של מג׳יק, אבל גם ראינו כמה הם מתקשים נגד הגנות טובות וחזקות במשחקים נגד ממפיס וקליבלנד בפלייאוף השנה שעברה ולספרס יש את ההגנה הכי טובה בליגה. תמיד הייתה להם הגנה טובה, אבל השנה הם פשוט רמה אחת מעל כולם. הם סופגים הכי מעט נקודות ומובילים את הליגה באחוזים שהם מאפשרים ליריבות משתיים ושלוש (כלומר קבוצות נגדם קולעות באחוזים הכי נמוכים בליגה).

יחס נקודות – לספרס יש את אותו יחס בין צבירת נקודות לספיגת נקודות כמו לווריורס, בערך 13.5, אבל הם מובילים את הליגה ביחס הכולל עם מעל 350 נקודות.

טוני וקוואי – טוני פארקר הלא נגמר קולע באחוזים הכי גבוהים שלו בקריירה ונכנס לרשימה ששמורה באופן מוחלט לסנטרים שזורקים את כל הזריקות שלהם בתוך הצבע. פארקר מדורג רביעי בליגה באחוזים מהשדה, הוא בין 15 סנטרים ברשימה, הגארד הבא אחריו ממוקם רק במקום ה 16 – סטף קרי.

קוואי לאונרד ממשיך לבסס את עצמו בתור יורש העצר של הספרס ומעלה את כל הממוצעים שלו העונה. בנוסף, הוא ממקום במקום הרביעי ברשימת השחקנים היעלים בליגה.

שיווין התקפי – לספרס אין אף שחקן שקולע יותר מ-20% מסך הנקודות של הקבוצה. סטף קרי קולע 27 אחוז כמו כן ג׳יימס הארדן, לברון קולע 26 אחוז וקווין דוראנט 25.

הספרס נותנים עונה מדהימה עד עכשיו וממוקמים במקום השני בליגה, אבל עדיין מרגיש שהם לא הגיעו לשיא, משהו שקשה להגיד על גולדן סטייט. הציפייה היא שאולדריג׳ עוד ימשיך להתחבר ויחד עם דאנקן וג׳ינובילי האיכותיים, השיא עוד לפניהם. גולדן סטייט מפה יכולה רק לרדת.

אני לוקח משחק של גולדן סטייט על משחק של הספרס בכל רגע בכל יום ונגד כל קבוצה, והאמת שאני עדיין חושב שהם הקבוצה הטובה בליגה עד עכשיו, אבל אני עדיין לא מכתיר אותם לאלופים בפעם השנייה, בכל זאת, להמר נגד הקבוצה של פופ זה אף פעם לא חכם…

Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

  1. אזכור מופיע גם ב מסע אמריקאי - הזווית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח