הקלאץ' שלא נגמר

רוברט הורי זכור בעיקר בזכות זריקות הקלאץ' שהעניקו לו את הכינוי "ביג שוט בוב" והשיאים האישיים שצבר לכל אורך הקריירה. האיש שלא נגמר קראו לו. השחקן שכשהשעון לוחץ ולוח התוצאות נגדך, היית רק רוצה שהכדור ינחת אצלו בידיים. רצוי מחוץ לקשת. כשאומרים את השם שלו עולים בדרך כלל לראש סל הניצחון שלו במדי לוס אנג'לס לייקרס על סקרמנטו קינגס בגמר המערב של 2002, או הניצחון שהביא לסאן אנטוניו ספרס בפאלאס של דטרויט. אבל לפני שנגיע לשם, איפה הכל התחיל?

 

הורי היה הבחירה ה-11 של דראפט 1992 שהביאה אותו ליוסטון רוקטס. את הקריירה שלו ב-NBA הוא התחיל אחרי שקבע בזמנו שיא מכללות לשחקן עם הכי הרבה חסימות בעונה (282) כאשר שיחק באוניברסיטת אלבאמה, ובאותה עונה נבחר לחמישיית הרוקיז השנייה. בעונת 1993/4 הוא כבר היה חלק מהאליפות של יוסטון כאשר הוא קולע סל קריטי במשחק מספר 7 נגד הניו יורק ניקס.

את הרומן שלו עם שניות הסיום הוא התחיל בעונה לאחר מכן כשהוא קולע סל ניצחון נגד סאן אנטוניו במשחק הראשון של פלייאוף המערב, ושלשה 15 שניות לסיום משחק מספר 3 בסדרת הגמר של אותה עונה נגד אורלנדו מג'יק בניצחון 106-103 רק חיזקו את המשמעות שלו ברגעים האלה. בשתי סדרות הגמר קבע שיאים לשחקן במשחק בסדרת הגמר: שבע חטיפות ו-5 קליעות לשלוש ברבע אחד.

הורי במדי הרוקטס. Credit to bleacherreport.com

לאחר שתי האליפויות ביוסטון הורי נשלח בטרייד לפיניקס, אלא ששם זריקת הקלאץ' הכי משמעותית שזרק הייתה מגבת לפניו של המאמן דני איינג'. המקרה גרם להשעייה ולאחר לכן לטרייד ששלח אותו ללוס אנג'לס לייקרס. אמרתי לכם שנגיע לשם. בעונה הראשונה שלו בקליפורניה שבר את שיא הזריקות לשלוש במשחק אחד ללא החטאה, כשכלע שבע כאלה. שם הוא גם הראה כיצד הוא מסוגל להקפיא את הדם בעורקיו כאשר הוא ניצב מחוץ לקשת אל מול הפסד ממשמש ובא: במשחק השלישי בסדר הגמר של 2002 סקרמנטו קינגס כבר הייתה על סף ניצחון כשהובילה 99-97, אבל ריבאונד תועה שהגיע להורי מהסל של סקרמנטו השאיר אותו חופשי לשלשה על הבאזר ולניצחון בדרך לזכייה שלישית רצופה של הלייקרס באליפות ה-NBA.

 

לאחר שלא הביא אליפות נוספת ללייקרס בעונת 2002/3 הוא שוחרר מהקבוצה ונאסף חזרה לטקסס, הפעם לסאן אנטוניו. בעונה הראשונה אצל הספרס לא קיבל את הקרדיט אליו היו רגיל ובעיקר ישב על הספסל. בעונת 2004/5 כבר היה בן 34, ונראה היה שהימים הגדולים שלו מאחוריו. ואז הגיע משחק מספר 5 של סדרת הגמר. סאן אנטוניו התארחה בפאלאס בדטרויט באחד המשחקים הצמודים שנראו בסדרת גמר. הורי פתח את חלקו במשחק בעבירת תוקף ובעיקר איבד כדורים והחטיא, ושלוש הנקודות הראשונות שלו הגיעו רק בסוף הרבע השלישי.

ושם התפרץ הר הגעש. את הרבע הרביעי הוא פותח בשלשה והוא ממשיך לצלוף לכל אורך הרבע, כשהוא משווה בעקביות על כל סל של הפיסטונס. המשחק הולך להארכה, ו-9.4 שניות לסיום דטרויט ביתרון 95-93. הספרס חוזרים מפסק הזמן ו-5.9 שניות לסיום הכדור מגיע להורי. על הקשת, בגיל 34, כשנראה היה שהוא שחקן גמור, 96-95 לספרס. את המשחק הוא סיים עם 21 נקודות כש-15 מהן מחוץ לקשת. סאן אנטוניו מנצחת גם בסדרה והורי מקבע את עצמו כאגדה חיה במשחק. הזכייה באליפות הפכה אותו לאחד משניים בודדים שזכו באליפות עם שלוש קבוצות שונות.

הורי וטים דאנקן בסיום המשחק בפאלאס. Credit: mysanantonio.com

זכייתו באליפות בעונת 2007/8 עם הספרס תוך שהוא ממשיך לצלוף מהקשת הפכה אותו לאחד מתשעת השחקנים שזכו בלפחות שבע אליפויות, ובעונה זו שבר את שיא ההופעות של כל הזמנים במשחקי הפלייאוף של קארים עבדול-ג'באר (244). הורי גם מחזיק בשיא השלשות לסדרות גמר עם 53, שיא שלפניו היה שייך למייקל ג'ורדן.

אולי לתזמון יש משמעות במה שגורם לכך שהשם של שחקן יוזכר כדרך קבע עם השמות האלו, אבל שמו של הורי ראוי להיאמר ביחד עם שחקנים אלו.

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח