הכירו את המועמדים לניצחון ב-"ג'ירו ד'איטליה"!

ה-"ג'ירו ד'יאטליה" יוזנק מירושלים בעוד כמה ימים וימשיך לאחר מכן לאיטליה. בתקווה שההזנקה בארץ תעורר עניין בציבור הישראלי, החלטתי לכתוב קצת על הענף שאני הכי אוהב. בכתבה זו תוכלו לקרוא על המועמדים הבכירים לדירוג הכללי

הופעות - טיקטיק

להלן הרוכבים, אותם חילקתי לפי דרגים כראות עיניי:

דרג ראשון – זוכי גראנד טור:

טום דומלן Tom Dumoulin
גיל: 27

מדינה: הולנד

קבוצה: Sunweb (גרמניה)

ניצחונות משמעותיים:"ג'ירו ד'איטליה" 2017, אליפות העולם בנג"ש 2017.

עוד משהו: כראוי לזוכה במרוץ בשנה שעברה – ילבש את הספרה 1.



טום דומלן לא הרוויח את היותו ראשון בדירוג בזכות שנת 2018 טובה – נהפוך הוא, התוצאה הכי טובה שלו הייתה ביום ראשון בליאז' – באסטון – ליאז' כשסיים במקום ה-15. דומלן כאן כי הוא זכה ב-"ג'ירו" בשנה שעברה. לזוכי גראנד טור תמיד יש יתרון על פני רוכבים אחרים. הם שרדו את הלחץ – הם עברו את הקרבות הקשים בהרים עם המתחרים שלהם.

סיכוייו של דומלן לא גבוהים במיוחד. הוא רוכב נג"ש (נגד השעון) מהטובים בעולם (ולראייה חולצת הקשת שילבש ברחובות ירושלים), אבל בשנה שעברה היו כ-70 ק"מ של נג"ש לעומת כ-40 ק"מ בלבד השנה. בשנה שעברה זה הספיק לו כדי לחפות על החיסרון שלו בהרים לעומת המתחרים, שהיו פחות טובים בנג"ש. למעשה, הוא הגיע לקטע האחרון במקום הרביעי, בפיגור של 53 שניות מקינטנה, ניצח את הקטע ועבר את פינו, ניבאלח וקינטנה. השנה קשה לי לראות אותו עושה את זה, במיוחד בגלל שהרוכב הבא לא פחות טוב ממנו בנג"ש.

קרדיט לעמוד הפייסבוק "Tom Dumounli"

 

כריס פרום Chris Froome

גיל: יחגוג 33 במהלך המרוץ

מדינה: בריטניה

קבוצה: Sky (בריטניה)

ניצחונות משמעותיים: "טור דה פראנס" (2013, 2015-2017), "וואלטה א'אספנייה" .2017

פרום גם לא הרשים העונה. הוא סיים עשירי במרוץ אנדלוסיה, 34 ב-"טירנו אדריאטיקו" ורביעי בטור האלפים, אבל אנחנו כבר מכירים את פרום, ויודעים שהוא הרוכב הכי טוב בעולם במרוצי גרנד טור. אחרי שזכה בשנה שעברה ב-"וואלטה א'אספנייה" סוף סוף (בפעם השישית שהתחרה במרוץ). פרום רוצה לעשות את ה-"דאבל ג'ירו-טור" השנה, דאבל נדיר שבקושי נעשה בהיסטוריה.



ה-"גי'רו" ידרוש ממנו המון. פרום בדרך כלל לא בכושר שיא בשלב הזה של העונה, גם הוא כמו דומלן רוכב נהדר בנג"ש וכך הכריע את רוב זכיותיו בטור. כדי לזכות ב-"ג'ירו", פרום יהיה חייב להישאר עם המטפסים הטובים בהרים ולפתוח את הפער בנג"ש. נראה שהוא כבר מטפס פחות טוב מאשר היה ב-2012, כשסיים שני ב-"טור לוויגינס" וכשזכה בעצמו בשנה שלאחר מכן.

פרום כמובן ירכב ב-"גי'רו" תחת עננת החומר האסור. ב-"וואלטה" 2017, נמצאו רמות סלבטמול גבוהות בדמו. אם יורשע בתיק, הזכייה ב-"וואטלה" שלו תבוטל, וכל תוצאה שיעשה ב-"ג'ירו" כנראה גם כן תיפסל.

 

פאביו ארו Fabio Aru

גיל: 27

מדינה: איטליה

קבוצה: UAE (איחוד האמירויות הערביות)

ניצחונות משמעותיים: "וואלטה א'אספנייה" 2015

עוד משהו: ארו הוא אלוף איטליה המכהן, ולכן ילבש חולצה מיוחדת עם דגל איטליה.

ארו לא הרשים השנה, ולמעשה גם בשנתיים הקודמות. אחרי שזכה ב-"וואלטה" בגיל 25 הוא קצת דעך במקום להשתפר ומאז לא סיים על פודיום בגרנד טור. אבל אי אפשר לא לספור את ארו, ב-2015 הוא הרשים ב-"ג'ירו" כשהיה היחיד שנתן פייט לקונטאדור וכאמור הוא גם זכה ב-"וואלטה" באותה השנה.

ארו לא רוכב נג"ש מעולה, אבל הוא מטפס יותר טבעי מאשר פרום ובטח שיותר מדומלן. כדי שיהיה מורגש במאבק על החולצה הורודה הוא יהיה חייב להיות אגרסיבי וחכם בהרים ולנצל את היתרון שלו – היכרות עם הכבישים הביתיים.

פאביו ארו
Credit to "Fabio Aru" Facebook page

 

דרג שני:

תיבו פינו Thibaut Pinot

גיל: יחגוג 28 עם סיום הגי'רו

מדינה: צרפת

קבוצה: FDJ (צרפת)

תוצאות משמעותיות: מקום שלישי ב-"טור דה פראנס" 2014, מקום רביעי ב-"ג'ירו ד'איטליה" 2017.

הנה רוכב שדווקא הרשים העונה. פינו זכה בשבוע שעבר בטור האלפים, מרוץ ההכנה האולטימטיבי ל-"ג'ירו". פינו הקדים את דומניקו פוזביבו, מיגל אנחל לופז, כריס פרום ופאביו ארו – כולם יתחרו איתו גם ב-"ג'ירו". פינו הוא מטפס מצוין שלאחרונה גם השתפר בנג"ש. אם הוא יביא את הכושר ממרוץ האלפים גם ל-"ג'ירו" הוא יכול להוות איום ממשי לפודיום, אולי אפילו לזכייה.

קרדיט לעמוד הפייסבוק "Thilbaut Pinot"

אסטבן צ'אבס  Johan Esteban Chaves Rubio

גיל: 28

מדינה: קולומביה

קבוצה: Mitchelton-Scott (אוסטרליה)

תוצאות משמעותיות: מקום שני ב-"ג'ירו" 2016, מקום שלישי ב-"וואלטה א'אספנייה" 2016.

אחרי שנת 2016 נהדרת, עם שני פודיומים משני גראנד טורים, צ'אבס סבל מפציעה בברך בטור בשנה שעברה והתרסק בנג"ש ב-"וואלטה". השנה הוא יגיע עם הרבה מה להוכיח, ביום טוב צ'אבס מטפס טוב יותר מכל רוכב לא-קולומיבאני. צ'אבס התאמן המון על נג"ש העונה. אין מצב שיתחרה בפרום ובדומלן, אבל הוא יקווה לפערים מצומצמים לעומת השנים הקודמות.

מספיק שמשהו קטן ישתבש, וצ'אבס יכול למצוא את עצמו מחוץ לטופ .10 אבל אם ירכב כמו שהוא יודע, אין סיבה שלא יסיים על הפודיום. עוד דבר שעומד לטובתו הוא הסגל של "מיצ'לטון-סקוט", עם סימון ייטס, מיקל נייב וסוון טופט.



 

מיגל אנחל לופז Miguel Angel Lopez

גיל: 24

מדינה: קולומביה

קבוצה: Astana (קזחסטן)

תוצאות משמעותיות: ניצח בטור של שוויץ 2016, ניצח שני קטעים ב-"וואלטה א'אספנייה" 2017

אולי קצת הגזמתי כשהכנסתי אותו לדרג השני, אנחל לופז עוד מאוד צעיר וחסר ניסיון, אבל עושה רושם שהוא יהיה רוכב שיתחרה בשנים הבאות בפסגה של הענף הזה. אנחל לופז הרשים עד כה ב-2018 – הוא סיים שני בטור של עומאן, שלישי בטור של אבו דאבי ושלישי בטור האלפים.

אנחל לופז הוא רוכב קולומביאני טיפוסי – נמוך, קליל, מטפס נהדר ורוכב נג"ש טעון שיפור. ה-"ג'ירו" הזה יכול להיות מרוץ הפריצה שלו. אם יעשה את מה שהוא יודע בהרים וישאיר אבק לאירופאים, הזמן שיפסיד בנג"ש פחות ייפגע בו. אנחל לופז הוא הימור בטוח לחולצה הלבנה, אולי אפילו נראה אותו מסיים בטופ 5.



 

סוסים שחורים

דומניקו פוזוביבו – איטלקי ננסי בן 35, רוכב עבור Bahrain Merida. פוזוביבו סיים חמש פעמים בטופ 10 של ה-"ג'ירו" ואולי יגנוב איזה קטע הררי.

סיימון ייטס – בריטי בן 25, רוכב עבור Mitchelton-Scott. ייטס סיים ראשון בטור 2017 בדירוג הרוכבים הצעירים ונתן עד כה תוצאות טובות השנה – שני בפריז-ניס ורביעי במרוץ קטאלוניה.

רוהאן דניס – אוסטרלי בן 27 שרוכב עבור BMC. דניס הוא רוכב נג"ש מעולה, אולי הוא ימצא את עצמו בחולצה הוורודה אחרי ירושלים. אם יחזיק את המומנטום אולי יסיים בטופ 10.

קרלוס בטנקור – קולומביאני בן 28, רוכב עבור Movistar. בטנקור סיים חמישי ב-"גי'רו" 2013 והיה הרוכב הצעיר המצטיין. מעבר לכך יש לו עוד שני סיומי טופ 20 בגרנד טורים באמתחתו.

 

בולטים בהיעדרם:

נאירו קינטנה, וינצ'נזו ניבאלי, ריגוברטו אוראן, אלחנדרו ולוורדה, מיקל לאנדה, רומן ברדה, ריצ'י פורט (לפחות יהיה מעניין ב-"טור דה פראנס").

ג'ירו דאיטליה, אופניים
Credit to "Giro d'Italia" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח