היום שבו הכדורגל יוולד מחדש

"מסי הוא שחקן היסטורי. תהנו מכל רגע שלו על המגרש. זה יגמר ממש אוטוטו ואז תגידו חבל שלא נהנתם כשאפשר היה ליהנות ממנו." כתב בפייסבוק עיתונאי ספורט ישראלי מרובה עוקבים. זה היה אחרי שלושער מרהיב של האשף הארגנטינאי נגד סביליה, שלמרות משחק רע של ברצלונה, ניצחה הודות לפרעוש. ופעם נוספת קיבלנו הוכחה שלמרות שהוא בן 31, כמעט 32, הקבוצה עדיין תלויה בו.

מסי
Via La Liga Facebook page

 

מה יהיה אחרי שמסי ויריבו המושבע, כריסטיאנו רונאלדו, יפרשו? זאת שאלה שמעסיקה כנראה את כל מי שעוקב אחרי הכדורגל האירופי. בכל זאת, מסי בן 31, רונאלדו בן 34 (גיל שבו שחקנים כבר מתחילים לחשוב על פרישה) וזו שאלה שהופכת להיות יותר ויותר רלוונטית: מה יקרה כששני השחקנים ששולטים בכדורגל באופן בלתי מעורער כבר עשור, הפנים של הכדורגל בעשור האחרון, יפרשו? מה יקרה כששני השחקנים שמנקזים אליהם כל תואר אפשרי, אישי וקבוצתי בשנים האחרונות (וכשהם לא זה יוצר מהומות לא קטנות, תשאלו את לוקה מודריץ') יסיימו את תפקידם על המגרש? הדעה הרווחת בקרב רוב צופי הכדורגל היא שיהיה קשה, שתהיה נפילה ברמה, שזה כבר לא יהיה שווה בלי מסי ורונאלדו.

האמנם?

הרי מסי ורונאלדו לא היו פה תמיד, והאם הכדורגל היה לא ראוי לצפייה כשבמקומם שיחקו על המגרש רונאלדיניו, זידאן, הנרי, ברגקאמפ, רונאלדו (הברזילאי), רומאריו, ריבאלדו, באטיגול, רוני ועוד רבים וטובים שהרשימה קצרה מלהכילם? האם השחקנים האלה, שליהטטו בכדור באומנות עוד לפני שידענו מי זה מסי, ושרונאלדו עוד לא היה "הברזילאי" או "השמן", לא היו שווים לצפייה?

 

מסי ורונאלדו הם שני ענקים, מהגדולים בהיסטוריה, אבל האמת שהם כמו שני עצי אורן, מה הכוונה? עצי האורן עצומים מפזרים זרדים שמונעים מכל צמח אחר לצמוח בקרבתם, גם כך מסי ורונאלדו בגילם המבוגר הם עדיין שני השחקנים הטובים בעולם והכל מתנקז אליהם: נתונים, הישגים, הצלחות, כשלונות, כולם מתנקזים אל שני השחקנים הללו, גם אם הם לא בהכרח קשורים. שחקן כבש X שערים? אז מה, מסי כבש יותר וגם בישל. שחקן זכה בתואר Y? אז מה, רונאלדו זכה בתואר הזה יותר פעמים. שום דבר שלא קשור בשניים האלה לא מעניין אותנו, לא מרשים אותנו, אלא אם נצליח לקשר אותו אליהם: שחקן ששיחק עם רונאלדו כובש יותר בלי רונאלדו? הנה הוכחה ניצחת שרונאלדו הורס את כל השחקנים שסביבו! שחקן ארגנטינאי כובש בצרורות במדי קבוצתו? להלן הוכחה שאי אפשר לערער עליה שמסי הורס את הנבחרת!

אז מה יקרה אחרי שמסי ורונאלדו יפרשו? שאלה טובה, אני מאמין שיצאו מזה לא מעט דברים טובים: זה יהיה רנסנס לכדורגל, פתאום הויכוח על השחקן הטוב בעולם לא יהיה בין שניים, אלא ארבעה, או שבעה, או אולי אפילו עשרה. פתאום בתואר שחקן השנה בעולם יזכה שחקן אחר כל שנה, פתאום ריאל וברצלונה לא ישלטו באופן מוחלט בכדורגל העולמי (אנחנו מתחילים לראות את זה העונה בריאל), פתאום שחקנים יצטרכו להראות את גדולתם וכבר לא יהיה אפשרי להשתמש בתירוץ "הוא כזה טוב רק בגלל שהוא משחק עם מסי/רונאלדו". זאת תהיה תקופה שצופי הכדורגל לא ראו כבר הרבה זמן, אם בכלל. ובכלל, מאיפה הקביעה שלא יהיו כמו מסי ורונאלדו אחרי מסי ורונאלדו? לכו תדעו, אולי ברגעים אלו באיזו פאבלה בברזיל או בכפר בספרד ילד משחק עם כדור, ילד שעוד 20 שנה נתפוס את הראש ונשאל "איך הכדורגל יהיה אחריו?!"

 

ואני? אני מחכה לתקופה הזאת בכיליון עיניים, מסי ורונאלדו הם ענקיים, אבל הם בשליטה מוחלטת כבר עשור, ממש לא אכפת שישחררו, שייתנו לכדורגל להמשיך הלאה. למעשה, אני ממש לא אהיה עצוב, ואולי אפילו שמח עם שניהם יודיעו בהחלטה משותפת להודיע על פרישה, נגיד- מחר.

מסי ורונאלדו
Via La Liga Facebook Page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח