#הזווית_מהפרקט: סיקור משחק מכבי חיפה נגד מכבי ראשון לציון

ממבט ראשוני, שני ואולי אפילו שלישי במוצר שנקרא מכבי חיפה כדורסל 2019/20, עשוי להתקבל הרושם שמדובר בקבוצה שכפופה לקלישאה ולתבנית הכמעט קבועה עבור מועדונים בליגת העל שמחזיקים כוכב אחד שאיכותו בולטת משאר חבריו לקבוצה: X תגיע לאן שהכוכב Y ייקח אותה, היא תקום ותיפול עליו.

אבל בהתחשב בניצחון הנפלא אתמול (ראשון) 88:79 על ראשון לציון, שהיה לניצחון הביתי השלישי ברציפות תוך שבועיים ברוממה, שלאט לאט חוזר למעמדו כבית חם בליגת העל, מכבי חיפה תוכל לטעון שהיא בכלל לא כזאת

מכבי חיפה, רוממה
Credit to "Maccabi Haifa Basketball" Facebook page

אז נכון, ג'יימס יאנג הוא מלך סלי הליגה עם 20.6 נק למשחק וקל לראות שהוא כמה רמות מעל הליגה באיכויות שיש לו ושכמובן שאף שחקן בקבוצה הנוכחית לא מתקרב לרמתו. אבל הערב, כשיאנג הציג יכולת פושרת לאורך רוב המשחק (למרות שהגיע לבסוף ל-18 נק'), מכבי חיפה נהנתה בפעם החמישית העונה, מארבעה שחקנים למעט יאנג שקולעים בספרות כפולות – נתון שמהווה את ההבדל הברור בין הפסד לניצחון, בין דשדוש בטבלה ומאבק עיקש על הפלייאוף, כמו רוב קבוצות הליגה, לבין עונה יפה.

להוציא את המשחקים מול ירושלים ומכבי ת"א, בהם מכבי חיפה נהנתה מכח עזר פייק (5 שחקנים למעט יאנג קלעו בספרות כפולות, אך זה היה בעיקר בגארבג' טיים) במשחקים מול נהריה וגליל 'העזרה' ליאנג עשתה את ההבדל. סקוט סאגס בולט לטובה כשב-11/14משחקים הוא קולע בדו ספרתי (ממוצע 13.4) וכשגם שחקנים כמו וורקמן (במשחקו הטוב העונה, סוף סוף) וקולמונארס (מתגלה כחיזוק לא רע בכלל) מצטרפים לחגיגה – מכבי חיפה מצליחה ליצור יתרון איכותי על יריבות שקוראות עליה תיגר בטבלה ולא תיפול על יאנג, מסתבר, אלא דווקא על אלה שלצידו.

 

כרגע מכבי חיפה נמנית על החצי הנכון בליגה – זה שלא מחזיק במאזן שלילי, וניצחון על ראשון לציון, השלישית בטבלה ערב המחזור, הוא בהחלט צעד מרשים וחשוב בדרך למקומות אליהם המועדון הזה ראוי לחזור. במחזור הראשון של העונה הפסידה מכבי חיפה בחוץ לראשון לציון 62:54 במשחק נוראי בבית מכבי, כשחלק מהאוהדים נלחצים ומדברים על עונה קשה בדרך לירידה פוטנציאלית נוספת. שלושה חודשים עברו, ומול אותה ראשון לציון, קיבלו האוהדים וגם הקבוצה עצמה את החותמת הרשמית הודות לתצוגה התקפית מרשימה – מכבי חיפה נקלטה מחדש בליגת העל, והיא תעשה עונה יפה אם תמשיך לקבל תרומה דווקא מהשחקנים בסגל שאינם ג'יימס יאנג.

כמה פעמים זה יקרה? אם זה ימשיך ככה, במכבי חיפה יוכלו להמשיך לטעון ש"אין חיים קלים ברוממה" ואולי גם מחוצה לו. נמשיך לעקוב.

ג'יימס יאנג, מכבי חיפה
Credit to "Maccabi Haifa Basketball" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח