אפריל חודש של הכרעות

חודש אפריל הוא חודש של הכרעות בכדורגל האירופאי. ליגת האלופות והליגה האירופית נכנסות לשלבי ההכרעה במשחקי רבעי וחצאי גמר, שאר הליגות הבכירות מגיעות לישורת האחרונה, נקבעות אלופות ויורדות והכרטיסים למפעלים האירופאים השונים מחולקים לשאר הקבוצות המצטיינות.

מבט חטוף על הליגות הבכירות באירופה מראה את המצב הבא:

בספרד הסיפור נראה גמור כאשר ברצלונה בדרך הבטוחה לתואר עם פער של 9 נקודות מאתלטיקו מדריד ו-10 מריאל וזה עוד לפני הקלאסיקו הביתי שלה. בצרפת הסיפור נגמר עוד לפני שהתחיל ופריז מובילה ב-22 נקודות על פני סגניתה. בגרמניה ואיטליה אמנם הפערים הם של 5 נקודות לבאיירן ו-3 ליובנטוס , אך מצד שני אף אחד לא יעז לשים את הכסף על דורטומונד ונאפולי שאולי בטעות יעשו את הבלתי יאומן. מה שמותיר אותנו עם ליגה אחת שבה שאלת הזוכה באליפות די פתוחה – הליגה האנגלית (ויסלחו לי כל חובבי הליגה ההולנדית והפורטוגלית למיניהם).

עונה די מוזרה עברה על הליגה האנגלית הבכירה עד כה. האלופה צ'לסי נראתה נורא ואיום ובילתה את רוב שלבי העונה בתחתית-אמצע טבלה, ואן חאל לא הצליח להחזיר את מנצ'סטר יונייטד למאבקי האליפות, ביריבה העירונית, מנצ'סטר סיטי, השחקנים החליטו לעשות סאבוטאז' לאחר מינויו של גווארדיולה והקבוצה עושה all in בצמפיונס, וארסנל? כהרגלה משתינה במכנסיים כשמגיע חודש מרץ ויצאה סופית ממרוץ האליפות. כעת, 7 מחזורים לסיום המירוץ, אנחנו מקבלים קרב בין שתי קבוצות שאף אחד לא הימר עליהם בתחילת העונה. נתחיל כמובן מלסטר סיטי.

גם אם לסטר לא תזכה בסופו של דבר באליפות (והיא כן), הזאבים ללא ספק הם אחת הסנסציות הכי גדולות בהיסטוריה של הליגה האנגלית. רק כדי להבין את גודל התופעה, כך נראתה טבלה הליגה האנגלית בעונה שעברה בערך שנה אחורה מהיום:

טבלה ליגה אנגלית - אפריל חודש של הכרעות 1

וכך היא נראית נכון לכתיבת שורות אלו .

טבלה ליגה אנגלית - אפריל חודש של הכרעות 2

לא מספיק סנסציוני? קלאודיו ראניירי, המאמן שמוליך את לסטר, טרם זכה באליפות והוא נחשב לאחד המאמנים הכי לוזרים שידע הכדורגל האירופאי ב-20 השנים האחרונות וזאת למרות שאימן במועדונים גדולים כמו צ'לסי, יובנטוס ואינטר. נמשיך? החלוץ הבכיר של לסטר,  ג'יימי ורדי, שיחק עד לפני כ-5 שנים בליגה ה-5 באנגליה שמוגדרת כחצי מקצוענית, חברו הקיצוני ריהאד מחרז שיחק עד לפני שלוש שנים בליגה השניה בצרפת ונירכש ע"י לסטר תמורת 375 אלף פאונד, שזה פחות מחצי הסכום שהפועל תל אביב שילמה על בן ריכרט…

רשמתי מוקדם יותר שאף אחד לא הימר על לסטר בתחילת העונה. רשמתי וטעיתי. בפתיחת העונה סוכנויות ההימורים באנגליה דירגו את לסטר כיורדת הבטוחה לצמפיונשיפ ביחס של 2.5/1. לסטר קיבלה יחס מטורף של 5000/1 עבור זכיה באליפות. מדהים!!!!

בשונה מלסטר, טוטנהאם היא לא קבוצת תחתית, אבל מצד שני בליגה כה תחרותית עם קבוצות כמו צ'לסי, יונייטד ,סיטי וארסנל, קשה מאוד לטוטנהאם להתמודד על האליפות והיא אף פעם לא מועמדת לגיטימית לזכיה בתואר. הפעם האחרונה שבה היא זכתה בליגה האנגלית הייתה אי שם בעונת 60-61. בששת העונות האחרונות היא דורגה באזור מקומות 4-6 וכאמור בכורח הנסיבות שנוצרו והעונה המשוגעת השנה בפרמייר ליג, טוטנהאם רחוקה רק 5 נקודות מלסטר.

במידה ובטוטנהאם יצליחו לשמור על הבסיס המעולה שהם בנו בשנים האחרונות ודניאל לוי לא יתפתה למכירות עתק כמו בייל (100 מיליון) ומודריץ (55 מיליון), לקבוצה יש בסיס בדמותם של הארי קיין, אריקסן, דלה עלי וורטוגן שעליהם מנצח מוריציו פוציטינו המאמן הארגנטיני המשתפר מעונה לעונה ובנוסף אם בקבוצה יעשו רכש מתאים לעונה הבאה, אני בהחלט רואה אותם נאבקים על האליפות גם בעונות הבאות או לפחות נותנים פייט שווה לקבוצות הגדולות בפריימיר ליג .

מה נשאר על הפרק?

למרות שאני מאמין בפתגם "הנבואה ניתנה לשוטים", אנסה לנתח את שבעת המשחקים שנותרו לכל קבוצה ולחזות את הסימון ברמת ניצחון תיקו והפסד.

לפני כן כמה נתונים סטטסיים יבשים שיתנו אולי טיפה סימן לבאות

*לסטר ישחקו 4 משחקי בית מתוך ה-7. היא בעלת מאזן הבית הכי טוב בליגה 32/45 נקודות.

*לסטר היא גם בעלת מאזן החוץ הכי טוב בליגה 34/48 נקודות.

*טוטנהאם ישחקו רק 3 משחקי בית מתוך ה-7 שנותרו מאזן הבית שלה הוא 32/48 והיא שניה אחרי לסטר.

*טוטנהאם גם שניה אחרי לסטר במאזן משחקי חוץ 29/45 נקודות.

*לטוטנהאם יחס שערים עדיף על פני לסטר (32+ לעומת 23+) ושיוויון נקודות במחזור האחרון יקנה לה את האליפות לפי חוקי ההכרעה בפרמייר ליג.

*טוטנהאם מגיעה לישורת האחרונה של העונה עם סגל די מלא ומצד שני לסטר תחסר את השוער קספר שמייכל שנפצע בפגרת הנבחרות האחרונה והוא ייעדר כנראה משני המשחקים הבאים של הקבוצה. מעניין מאוד אך זה ישפיע על לסטר ועל המירוץ לתואר בחלק הקריטי הזה של העונה.

מחזור 32

 לסטר – סאות'המפטון

סאות'המפטון הנפלאה של קומאן עדיין חולמת על מקום באירופה ולאחר המהפך לפני הפגרה נגד ליברפול הם רק 3 נקודות ממקום שמקנה כרטיס לליגה האירופית ורק 4 נקודות ממנצסטר סיטי במקום הרביעי, כל זה לא יעזור לה מול לסטר – אני צופה ניצחון די טיפוסי של המארחת

ניצחון ללסטר

ליברפול – טוטנהאם

החברה של קלופ ינסו גם הם להאבק על מקום המקנה כרטיס לאירופה, אבל נראה כאילו הם שמים את כל יהבם בניסיון להגיע לליגת האלופות באמצעות זכיה בליגה האירופית שכרגע עוברת אצל דורטמונד שהדיחה שלב לפני את טוטנהאם

תיקו

לסטר 69

טוטנהאם 62

 

מחזור 33

סנדרלנד – לסטר

סנדרלנד נאבקים על חייהם בליגה ואני מהמר שהם לא יצליחו להישאר. הם כן יעשו ללסטר חיים קשים כיאה לקבוצה שנאבקת בתחתית, אך בסופו של דבר אני צופה ניצחון של לסטר.

 

טוטנהאם – מנצסטר יונייטד

למרות שמנצסטר עדיין במאבקים על המקום הרביעי העונה היא קבוצה לא יציבה ואני צופה ניצחון קליל של טוטנהאם

לסטר 72

טוטנהאם 65

 

מחזור 34

לסטר – ווסטהאם

זהו לדעתי המשחק הכי קשה שנשאר ללסטר. ווסטהאם, בניצוחו של פויה שלאחרונה בכושר נהדר, ינסו להסתער על המקום הרביעי שכרגע רחוק מהם נקודה אחת בלבד ועם איך שמנצסטר סיטי נראית בליגה הוא בהחלט בהישג יד

ניצחון לווסטהאם

 

סטוק – טוטנהאם

סטוק בבית הוא תמיד משחק קשה, אך פציעתו הטראגית של ג'ק באטלנד, שוער סטוק ונבחרת אנגליה, בפגרת הנבחרות הופכת את המשחק הזה לקליל בהרבה ממה שהוא אמור להיות עבור טוטנהאם שתנצח אותו בסופו של דבר לאחר 90 דקות מיוזעות וקשות פיזית ולפעמים גם אלימות כיאה לסטוק.

לסטר 72

טוטנהאם 68

 

מחזור 35

לסטר – סוונסי

סוונסי כבר לא תרד ליגה וגם לא תשיג מקום באירופה ויותר מכך היא תהיה הקבוצה שתכריע אליפות, ניצחון קליל ללסטר בבית

 

טוטנהאם – ווסט ברומיץ

Copy paste מהניתוח של לסטר סוונסי רק להחליף בטוטנהאם ווסט ברומיץ

ניצחון קליל לטוטנהאם

לסטר 75

טוטנהאם 71

 

מחזור 36

מנצסטר יונייטד – לסטר

מנצסטר יונייטד ימשיכו להתרסק לעבר מקומות 6-7, אך יש לי הרגשה משום מה שלסטר ימעדו בטרפורד קשישה והמשחק יגמר בתיקו

 

צלסי – טוטנהאם

עונה איומה עוברת על צ'לסי בכל החזיתות, העונה תמשיך להיות איומה.

ניצחון קליל לטוטנהאם למרות כל הניסיונות להפריע ליריבה עירונית במשחק דרבי

לסטר 76

טוטנהאם 74

 

מחזור 37

לסטר – אברטון

אברטון יתרכזו בלהגיע לאירופה באמצעות זכיה בגביע. הרבה הצלחה שיהיה להם, הם לא יפריעו ללסטר בדרך לתואר, ניצחון ללסטר

 

טוטנהאם – סאות'המפטון

עבור סאות'האמפטון זה יכול להיות משחק על מיקום לכרטיס לאירופה, טוטנהאם תרצה לשמור על הסיכוי לחלום ותנצח בבית

לסטר 79

טוטנהאם 77

 

מחזור 38

צ'לסי – לסטר

כמה סימלי שהמחזור האחרון ישוחק בן האלופה היוצאת, צ'לסי, לאלופה הנכנסת לסטר בביתה של צלסי. לסטר לא ימעדו ינצחו ויחגגו אליפות

 

ניוקאסל – טוטנהאם

ניוקאסל כנראה ילחמו כנגד הירידה עד המחזור האחרון ולדעתי גם ישארו בליגה בסופו של דבר. טוטנהאם, שתשמע את החדשות העצובות מסטפורד ברידג' תגרר לתיקו במשחק הנעילה ותסיים כסגנית.

טבלה סופית:

לסטר 82

טוטנהאם 78

אליפות מרגשת וסנסציונית לזאבים מלסטר !!!!

עכשיו כל מה שנשאר זה לחכות במתח ובסבלנות ולהנות משבעת המחזורים האחרונים בליגה המותחת והמעניינת בעולם ולבדוק אם אני חוזה או הוזה.

אפריל חודש של הכרעות

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח