תרנגולים על הגריל

// מאת אבי גולדשטיין

זה כבר הפסד שלישי רצוף שטוטנהאם סופרת בכל המסגרות. התרנגולים, שפתחו את הליגה בהתלהבות עם שלושה נצחונות רצופים, כשהדובדבן היה ניצחון מוחץ באולד טראפורד, מראים סף שבירה נמוך כעת ואולי חטא היוהרה פגע בהם.

טוטנהאם
Credit to "Tottenham Hotspur" Facebook page

למרות שהגול הראשון של הארי קיין בניצחון מול היונייטד ופתח את הסכר הגיע ממצב נייח ונגיחה פנימה, דווקא עכשיו כבר 3 משחקים בהם טוטנהאם מפסידה בגלל אותם מצבים נייחים. מול ווטפורד וליברפול כמו גם מול אינטר, טוטנהאם שומטת נקודות מראשיהם של יריבותיה ולא נמצאים פתרונות לבעיה. בנוסף לבעיה זו, ניצבת בפני פוצ'טינו בעיית אופי. למרות שהראתה יכולת טובה מול האיטלקים, מצאה עצמה טוטנהאם מפסידה בדקה ה-92 לאחר ששער השיוויון של אינטר הגיע 5 דקות לפני תוספת הזמן עם שער מדהים של איקרדי.

במשחק מול ליברפול התרנגולים היו אנמים ולא הצליחו לייצר מצבי איום שיסכנו ממש את אליסון, ונגד ווטפורד גם כן טוטנהאם ספגה מהלומה דומה לזו שספגה באיטליה עם הפסד 2-1 לאחר קאמבק של הצרעות.

בנוסף, סוגיית העייפות של קיין מרחפת מעליו כבר זמן מה ונראה שלמרות שבירת הרצף של אוגוסט עם 2 שערים בחודש שעבר, עדיין מחפשים אותו בלונדון מאז המונדיאל.

כל הדברים הללו כנראה הביאו את המאמן הארגנטינאי של טוטנהאם לנקודת שבירה בה הוא נראה משתלח בעיתונאים לאחר ההפסד במילאנו. כאשר נשאל על אי בחירת טריפייר וטובי ל-11 הפותחים שלו, הוא העמיד את העיתונאים במקומם וענה: "אתם מזלזלים בשחקנים שהערב הראו איכויות טובות יותר מאשר היריבה. כשההחלטה שלי לשחק עם 11 (השחקנים שפותחים), אתם חייבים לכבד את ההחלטה שלי בגלל שאני המנג'ר. זה כל כך כואב לשמוע כשמישהו לא פה ושופטים אותך בגלל זה."

אולי פוצ'טינו צודק וזה אכן זלזול בשחקנים שכן משחקים, אך האמנם התקשורת צריכה לכבד את ההחלטה של המנג'ר בבחירת הסגל? תפקידה של התקשורת הוא לבקר ולשאול את השאלות הקשות, כעת שהתרנגולים נמצאים על הגריל עם תוצאות לא טובות ב-3 משחקים רצופים, 2 מהפכים מולה ומה שהיה צריך להיות בליץ של ליברפול, הגיוני יהיה לחפש מה לא מסתדר להם וכך מנסה לעשות התקשורת.

מאוריציו פוצ'טינו
Credit to "Tottenham Hotspur" Facebook page

פוצ'טינו לא הסתפק בכך והמשיך: "זה כל כך אכזרי, הגיע לקבוצה הרבה יותר ואני חושב שזאת הייתה היכולת הכי טובה שלנו מאז תחילת העונה. הדרך היחידה לחזור ולנצח משחקים היא לשחק בדרך בה שיחקנו. זה לא ללמוד ולעבוד במגרש האימונים (על מצבים נייחים) – אתה זקוק גם למזל והחלטה נכונה ברגע הנכון"

טוטנהאם אכן הציגה יכולת מרשימה במילאנו והייתה ראויה ליותר מרק מחמאות, אבל כמו שכולם יודעים אין מגיע בכדורגל ואולי דווקא כאן צריך לעשות חושבים בקבוצה הלונדונית. צריכים להבין מה לא מסתדר כעת ואולי לנסות שיטה אחרת, תרתי משמע. הספקנו לראות מפוצ'טינו מערכים שונים בעבר ואולי עיבוי ההגנה עם 3 בלמים כמו שעשה בעבר יעזור לביטחון של הקבוצה מאחור, יכול להיות גם שכל מה שחסר זה הקפטן והשוער לוריס כמו גם דלה עלי שיעזור 'להרוג' משחקים בשלב מוקדם יותר.

לאחר הניצחון מול מנצ'סטר, סיפר פוצ'טינו כי הוא אמר לשחקניו "תהיו זהירים", מה שכנראה לא נכנס טוב מספיק לראשם של השחקנים. אין ספק שיש לארגנטינאי את הכלים להוציא את טוטנהאם מהתקופה הרעה שעוברת עליהם ועוד נראה הרבה משחקים שמחים מצידם של התרנגולים העונה, כמו שאמר המאמן בעצמו: "יש לנו את האיכות והתחלתי לראות סימנים טובים שהקבוצה חוזרת לעצמה. הראנו אופי טוב. שלטנו באינטר מילאן בסאן סירו, איצטדיון קשה. והיינו חסרי מזל לא לשמור על התוצאה שהגיעה לנו."

אז מאוריסיו מראה ביטחון גדול בחניכים שלו ויוצא מעודד מההפסד המר לאינטר. אך האם באמת היה זה אופי שעזר להם בשליטה על המשחק? אינטר עם ניצחון אחד מארבעת מחזורי הפתיחה שלהם בליגה האיטלקית נמצאת בתקופה לא טובה, וגם מול ליברפול הראו התרנגולים שלבים מעטים של שליטה בכדור, אך ללא סיומת או האפשרות אליה בכלל.

כעת, לאחר 6 משחקים מאז תחילת העונה, בהם סופרים 3 ניצחונות ו-3 הפסדים, ניצב סימן שאלה מעל ראשם של התרנגולים ולא ניתן לדעת איפה זה ייגמר. היכולת הזאת לא תספיק לטופ 4, ולאחר קיץ ללא רכש האם יש לטוטנהאם את הכלים לפחות לשמור על מקום שנה הבאה בליגת האלופות?

טוטנהאם
Credit to "Tottenham Hotspur" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח