תעודת שליש – 11 המצטיינים של השליש הראשון בפרמיירליג

3 פגרות נבחרות ב-3 החודשים המלאים הראשונים של העונה הן אסון ספורטיבי בעיניי. הן מונעות מהקבוצות לייצר רצף ומומנטום ומהקהל עקביות וכדורגל איכותי ורציף.
אבל אם יש משהו חיובי בפגרה השלישית של עונת הכדורגל, זה שהיא יוצאת בדיוק על המחזור ה-12, סוג של שליש עונה באנגליה, וזה זמן טוב לסכם את מה שראינו עד עכשיו בליגה הטובה בעולם, במערך 4-4-2, יהלום התקפי מאוד.

 

שוער – דין הנדרסון, שפילד יונייטד. בן 22. השוער השלישי של נבחרת אנגליה הבוגרת.

הנדרסון, שמושאל ממנצ'סטר יונייטד, היה השוער הכי טוב בליגת המשנה אשתקד יחד עם ההגנה הטובה בליגה (יחד עם זו של מידלסברו) שספגה רק 41 שערים ב-46 משחקים והיה חלק משמעותי בהישג. ולמרבה ההפתעה, זה עובד גם בפרמיירליג. הנדרסון שמר 5 פעמים על שער נקי, הכי הרבה יחד עם אדרסון וקספר שמייכל וספג 9 שערים בלבד – רק לסטר ספגה פחות.

שפילד יונייטד ניצבת כרגע במקום החמישי(!!!!!!!!) בליגה, מעל ענקיות כמו ארסנל, מנצ'סטר יונייטד וסגנית אלופת אירופה, טוטנהאם. פשוט מדהים. להנדרסון חלק אינטגרלי בכך, ולמרות טעות קשה שהובילה להפסד כואב מול ליברפול, הוא התאושש והוכיח שלא סתם פרשנים בממלכה מחשיבים אותו לשוער העתיד של הנבחרת. ביכולת הזאת הוא לא רחוק בכלל מאפודה מס' 1.

דין הנדרסון, שפילד יונייטד
Credit to "Dean Henderson" Facebook page


מגן ימני – טרנט אלכסנדר ארנולד, ליברפול. בן 21, נבחרת אנגליה.

אין הרבה מה להרחיב על אלוף אירופה, שחקן הרכב בנבחרת ושיאן הבישולים כמגן (12 בעונה שעברה). העונה יש לו 4, אגב. נכון שלארנולד יש מה לשפר בפן ההגנתי של המשחק שלו, אבל בהתחשב בכך שאחרי לסטר ושפילד יונייטד המפתיעות, לליברפול יש את ההגנה השלישית בטיבה בליגה והיא מובילה את הטבלה ב-8 נק' הפרש על לסטר וצ'לסי ו-9 על האלופה, מנצ'סטר סיטי – אולי זאת תהיה חזירות לבקש יותר.


בלם – ג'ון איגן, שפילד יונייטד. בן 27, נבחרת אירלנד.

השם האנונימי ביותר ברשימה ונציג שחקני השדה של הפתעת העונה משפילד. בגדול, שותפיו לחוליית ההגנה, כריס באשאם וג'ק אוקונל, יכלו להיות גם הם כאן ואיגן הוא רק הנציג.

איגן, שנקנה בקיץ הקודם מברנטפורד תמורת 4 מיליון פאונד, סכום עתק במונחי המועדון וסכום שנשמע מצחיק כיום, מציג יכולת הגנתית פשוט בלתי רגילה: הוא מקום 6 בקטגוריית החטיפות, רביעי בהרחקות וראשון בהרחקות שהגיעו כתוצאה בניצחונות בקרבות אוויר. לא רע עבור בלם שעד גיל 25 בקושי שיחק בליג 1.

מדהים לראות איך למרות הכסף האינסופי, מצליחים שחקנים כמו איגן להפוך לסיפורי סינדרלה עם עבודה קשה, אמונה והתמדה. הוא הרוויח את מקומו ביושר ברשימת המצטיינים, גם בשביל שותפיו הנפלאים והאנונימיים.

 

בלם – וירג'יל ואן דייק, ליברפול. בן 28, נבחרת הולנד. שחקן לא רע בכלל.

הלב אמר ללכת עם צ'גלאר סוינצ'ו, הבלם הטורקי המדהים של לסטר סיטי שמשתפר כל יום בכמה רמות בצורה לא הגיונית, אבל העובדה שהתרגלנו לכך שואן דייק הוא הבלם הכי טוב בעולם, לא מצדיקה התעלמות ממנו.

ואן דייק, שממוקם מקום שני בניצחונות במאבקי אוויר, לעד ייזכר, לפחות אצלי, כסמל שינוי התפיסה כלפי ליברפול – מקבוצה מוכשרת עם התקפה טובה, אבל אופי רך והגנה בינונית ביום טוב, לקבוצה עוצמתית, אלופת אירופה וכיום הטובה בעולם. ללא ואן דייק, כל זה לא היה קורה.
כעת נותרה לבלם הטוב בעולם ולקבוצה הטובה בעולם רק עוד משימה אחת, קשה ועתיקה. נתראה עוד 3/4 עונה.

ואן דייק
וירג'יל עם מחווה למיקל ג'ורדן
credit to liverpool fc facebook page

 

מגן שמאלי – בן צ'ילוול, לסטר סיטי. בן 22, נבחרת אנגליה.

נכנס בפער קטן לפני אנדי רוברטסון הנהדר. בן צ'ילוול של העונה זאת לסטר של העונה. מבריקה בהתקפה, קשוחה בהגנה.

אולי לסטר לא תהיה אלופה כמו ב-2015/16, אבל אם הדברים ימשיכו כמו שהם עבור השועלים – אנחנו נהיה עדים פה לקבוצה טובה יותר מזאת שלקחה אליפות, ולראייה קצב הצבירה שלה, שכרגע עולה בנק' על קצב הצבירה מעונת האליפות.

3 בישולים יש לצ'ילוול בליגה + שער אחד והוא כרגע תופס את עמדת המגן השמאלי הפותח לקראת יורו 2020, שהגמר שלו ייערך בוומבלי. צ'ילוול, שבישל אתמול 3 שערים נוספים במדי הנבחרת נגד נבחרת מונטנגרו, חולם להיות שם. וכולם יודעים כבר מזמן – חלומות ולסטר סיטי הולכים יד ביד.

 

קשר אחורי – ווילפריד אנדידי, לסטר סיטי. בן 22, נבחרת ניגריה.

הקשר האחורי הכי טוב בליגה כיום, ביי פאר. נכנס לפני פאביניו, שעשה שדרוג גדול במדי ליברפול העונה.

בחרתי מערך של 4-2-4 כי בנבחרת מצטיינים הולכים עם ההתקפה, וגם כי כשיש לך את אנדידי אתה יכול לעלות באיזה מערך מופקר שרק תחלום עליו – מלך החטיפות של הליגה, ה-אחראי להגנה הטובה בליגה שמאפשרת לכל חבורת המוכשרים למעלה לכבוש 29 שערים, כשרק סיטי כובשת יותר. בניגוד לקאנטה, שנמכר במחיר בדיחה של 35 מיליון פאונד, כדי להוציא את אנדידי ביכולת הזאת מלסטר קבוצות יצטרכו לשלם סכום גדול פי 3.


קשר קדמי – קווין דה בריינה, מנצ'סטר סיטי. בן 28, נבחרת בלגיה.

לקווין דה בריינה יש 9 בישולים העונה. 5 יותר מהשחקנים שנמצאים במקום השני בליגה.
עם כל הסגל העמוק והרחב שלהם, מנצ'סטר סיטי איתו קבוצה הרבה יותר שלמה, ואם יצליח להישאר כשיר למשך עונה שלמה ולדבוק ביכולת הזאת, יהיה בלתי אפשרי להספיד את מאבק האליפות עד מחזור הסיום.
אולי הקשר הטוב בליגה מבחינת יכולת אישית עד כה.

 

קיצוני – סאדיו מאנה, ליברפול. בן 27, נבחרת סנגל.

השחקן הכי טוב של מוליכת הטבלה חייב להיות בפנים.
כבש 7 שערים ובישל עוד 4, כולל השער החשוב נגד וילה בתוספת הזמן שהוכיח לליברפול ולכל העולם שהשנה היא אחרת. כבש גם מול לסטר סיטי ומנצ'סטר סיטי, אולי שתי היריבות העיקריות לכתר עבור מוליכת הטבלה.

נדמה שמאנה הפך להיות הגו טו גאי של ליברפול והשחקן עליו היא סומכת ברגעי האמת, ואם יצליח לממש את הטייטלים שנתלו עליו – שמו יהיה חקוק באותיות זהב בהיסטוריה של המועדון לנצח.


קיצוני – ראחים סטרלינג, מנצ'סטר סיטי. בן 24, נבחרת אנגליה.

17 שערים לפני שתי עונות, 18 בעונה שעברה והעונה יש לו כבר 7. הפך להיות אחד משחקני ההתקפה הטובים בעולם וה-שחקן של הנבחרת. במשחקים האחרונים קצת "נרגע", אבל יהיה פשע לא לכלול אותו בפנים.

בעיניי סטרלינג כיום בין 10 השחקנים הטובים בעולם וכמו דה בריינה, סטרלינג הוא אחת הסיבות שיורגן קלופ לא יכול לישון בשקט, למרות הפער הגדול בטבלה.

ראחים סטרלינג
Credit to "Manchester City" facebook page


חלוץ – תמי אברהם, צ'לסי. בן 22, נבחרת אנגליה.

כבש אתמול את שער הבכורה בנבחרת אנגליה הבוגרת והמשיך את פתיחת העונה החלומית שלו.
על תמי כתבתי באתר כבר לקראת יורו 2017 לנבחרות צעירות, וסוף סוף הוא מצליח לממש את הפוטנציאל הרב שגלום בו.

הקדנציה הקודמת בפרמיירליג במדי סוונזי הייתה בוסרית ובשנה שעברה במדי וילה תמי חזר לעצמו עם 25 שערי ליגה בעונה שהסתיימה בעליית ליגה. העונה הוא כבר עם 10 כיבושים כשהוא מוביל את הפרויקט המדהים של פרנק למפארד ונדמה שהעונה השמיים הם הגבול בכל מה שקשור בצ'לסי.


חלוץ – ג'יימי וארדי, לסטר סיטי. בן 32.

הכי מבוגר מבין המצטיינים, אבל נדמה שהוא רק הולך ונהיה צעיר יותר משנה לשנה.
מאז הגעתו של רוג'רס ללסטר סיטי, וארדי הוא החלוץ שכבש הכי הרבה שערים בליגה האנגלית.
בעונת האליפות בשלב הזה היו לו 12 גולים, והעונה הוא מלך שערי הליגה עם שער אחד פחות -11.
אחד מסיפורי הסינדרלה הגדולים בתולדות הספורט האנגלי והעולמי ממשיך. כיף לראות אותו וכיף לראות את לסטר.

סיכום רבע - 11 המצטיינים בפרמייר ליג

Print Friendly, PDF & Email

4 תגובות

  1. הנדרסון בשער כי אליסון נפצע במחזור הראשון וחזר רק במחזור התשיעי.
    רוברטסון הוא המגן השמאלי הטוב בעולם. לא רק בליגה. התפקיד שלו ושל טרנט בליברפול הוא הרבה יותר מלהיות מגנים. משחק ההתקפה בנוי הרבה על התקיפות והקרוסים שלהם כשהקשרים בצדדים מחפים עליהם.
    פאביניו לא בהרכב??? אז תשנה את המערך. מילימטר לא פחות מאנדידי ולמעשה הוא מס' 1 כרגע בעולם בתפקיד שלו.
    ואן דייק קצת בירידה לעומת עונה שעברה שהייתה עונה של פנומן ברמה של זכייה בתואר כדורגלן השנה בעולם אבל חוזר לעצמו בשבועיים שלושה האחרונים. דווקא מאטיפ היה קצת יותר טוב ממנו עד לפציעה.

    הנדרסון

    רוברטסון ואן דייק איגן אלכסנדר ארנולד

    אנדידי פאביניו

    דה בריינה

    מאנה וארדי סטרלינג

    כמעט נכנסו להרכב: מדיסון, אברהם, אגוארו, צ'ילוול, מאטיפ.

  2. קאנטה הוא החוטף הכי טוב בעולם ובטח שבליגה הוא אחד הקשרים האחורים הכי טובים בליגה אם לא הכי טוב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח