תמיד אהבתי אותך יוסי

היי יוסי, מה שלומך? אני מניח שטוב באופן יחסי, אחרי הניצחון 3-0 על חיפה. עדיין שש נקודות מב"ש, אבל שמחים ממה שיש. אני חייב לספר לך משהו, פשוט אף פעם לא אמרתי את זה בקול רם. תמיד אהבתי אותך יוסי, באמת, תמיד. אבל בתור צהוב, אף פעם לא היה לי פשוט להגיד את זה על שחקן שהפך לסמל ירוק בזכות ארבע עונות טובות. אז הנה יוסי, עכשיו הזמן שלי להתוודות.

אהבתי אותך באייאקס. אני זוכר בתור ילד את הכתבות עליך ב"שם המשחק" וב"עובדה"; את הדרך שעברת כדי להיות מקצוען, כדי למצות את הפוטנציאל שלך באמת. בניגוד להרבה ישראלים אחרים שבזבזו את הכישרון שלהם בגלל בעיות מנטליות.

אהבתי אותך כשבכית במשחק הירידה של ב"ש. נתת עונת בכורה מדהימה, אי אפשר היה לצפות ליותר מזה. אבל לבאר שבע של אז לא היו עוזרים גם שלושה בניונים, אלה היו שנים הזויות, עם חילופי מאמנים והרבה בלאגן. שנה אחת גביע, שנה אחת יורדים ליגה.

אהבתי אותך נגד פריז סן ז'רמן. תמיד הייתי בעד קבוצות ישראליות שמשחקות בחו"ל והשער שלך במשחק הזה, במעמד הזה, היה גדול. שימחת הרבה אנשים, גם אם רק חלקם הודו בזה. אני זוכר שלא הודיתי.

אהבתי אותך בקמפיין מוקדמות המונדיאל ב-2006. אוי כמה שאהבתי אותך אז. הצמד נגד שווייץ, ובכלל, הנבחרת הזאת הייתה מדהימה מבחינתי. סוף סוף שיחקנו כמו שאנחנו צריכים לשחק – מגעיל. לסחוט תיקו ועוד תיקו. לנסות לגנוב ניצחון.

אהבתי אותך כשעברת מספרד לווסטהאם יונייטד. ולו רק כי אייל ברקוביץ' שיחק שם. אז היה ברור שאתה היורש האמיתי של שחקן העל הזה.

אהבתי אותך בליברפול. לראות שחקן ישראלי משחק ברמות הכי גבוהות, מבקיע שערים, מנצח את ריאל מדריד. שמע זאת הייתה חוויה. אני מסתכל על השחקנים שיש לנו היום ואין לי מושג מתי שוב נראה שחקן ישראלי בחצי גמר ליגת האלופות.

יוסי בניון דור מיכה ואייל גולסה
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page

אהבתי אותך כשחזרת לישראל. ברקוביץ' ורביבו המליצו לך "לא לעשות את הטעות הזאת", אבל אתה לא הקשבת להם, רצית להמשיך לשחק, לעשות את הדבר שאתה הכי אוהב. אני מניח שהם עדיין חושבים שהם צודקים, אני כמובן לא מסכים, אפילו שהולך קשה כאן בארץ.

אהבתי כשבכית אחרי שהבקעת שער ניצחון נגד מכבי נתניה, מתחת את הרגל והכנסת את הכדור עם הקצה של הנעל, עם כל הרצון בעולם. אהבתי אותך כי ראיתי בנאדם שלא מוותר ושסוף סוף מקבל תמורה קטנה למאמצים הגדולים שלו. היה לי ברור מתמיד שהראש רוצה והגוף עושה כל מה שהוא יכול.

אהבתי אותך כשאוהדי חיפה קיללו אותך ושרקו לך בוז בכל נגיעה שלך בכדור. חשבתי לעצמי שלא משנה כל הסיפורים והקשקושים על איומים ודרישה לאהבה מהקהל, לא מתנהגים ככה לשחקן שנתן כל כך הרבה למועדון. שבחר בו על פני הפועל באר שבע.




אבל הכי אהבתי אותך יוסי, הכי אהבתי אותך במחצית השנייה של המשחק בראשון. כשהאוהדים בירוק שתקו. לא שרקו לך בוז ולא קיללו. רק ישבו וצפו בך נותן עוד משחק גדול; רץ, חוטף, מתאמץ ומחלק מסירות גדולות. כי לפעמים כשהראש רוצה והגוף עושה כל מה שהוא יכול, זה גם מצליח.

אני אוהב אותך יוסי בניון.

צילום: האתר הרשמי של מכבי תל אביב
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח