בא לשכונה שחקן חדש? כך תנחשו אם הוא טוב!

כשמגיע שחקן חדש לשכונה, בדרך כלל שואלים אותו "איך אתה?". כמובן שאין כוונה לשאול לשלומו, אלא לכמה הוא טוב בכדורגל. מנסיוני, התשובות הן בדרך כלל בעייתיות במיוחד. אנשים הם צנועים מדי או חסרי מודעות עצמית. לכן, בחינה של שחקן חדש נעשית על ידי סטיגמות בלבד מעולם הכדורגל השכונתי.

השחקן הבנוי

כשרואים שחקן עם רגל חזקה, שלבוש באופן ראוי למשחק כדורגל, מבינים שכדאי לבחור אותו. במקרה הטוב, הוא יכול להבקיע מכל נקודה במגרש כמו ערן לוי, ובמקרה הפחות טוב, הוא יעמוד במרכז ההגנה וינסה להפחיד את היריבים כמו באבין.

Adebayo Akinfenwa
Adebayo Akinfenwa – שחקן בנוי למדי – Credit to Wikipedia


השחקן הממותג

ככלל, השחקן עם התלבושת הכי מושקעת, יהיה גם אחד החלשים על המגרש. מדובר בדרך כלל בפנטזיונר, שקונה חולצה מקורית מחנות המועדון בתיאטרון החלומות ובמקרים קיצוניים גם מכנס תואם וגרביים תואמות. הוא מבין ואוהב כדורגל, זה בטוח, אבל אל תתנו לשם פוגבה בגב החולצה להשלות אתכם ואל תצפו ממנו ליכולת גבוהה מדי.

השחקן עם חולצת סוף מסלול

לעומת חולצה מקורית של יונייטד, חולצת סוף מסלול קרועה, דווקא עשויה להעיד על שחקן שיוביל את הקבוצה לניצחון. סביר להניח שהוא השתחרר לאחרונה, או במקרה הטוב עדיין בצבא ונמצא בכושר טוב. הוא לא כאן כדי להוכיח שום דבר ועל כן גם הלבוש הצנוע. תבחרו אותו ותקבלו ממנו פס לגול.

השחקן בטרנינג

מישהו שעולה לשחק כדורגל עם קפוצ'ון, או חלילה מכך, מכנס טרנינג ארוך, הוא אחד שלא מתכוון להתאמץ. התחושה החמימה בתוך הטרנינג לא תאפשר לו לתת את כולו, גם אם הוא יודע לשחק. כל פעולה שלו תהיה עד 80%, אף פעם לא 100%. תחשבו על זה רגע, כמה פעמים ראיתם את ג'ורג'ו קייליני עולה לשחק עם שרוול ארוך? סביר להניח שמעט מאוד פעמים, למרות שמזג האוויר באיטליה יכול להיות קר במיוחד. שחקן שמתלבש למלחמה, ילבש כמה שפחות ויתאמץ כמה שיותר.

giorgio chiellini
קייליני בתלבושת לא אופיינית
Credit to Flickr


השחקן שעומד בשער בחימום

כבר בחימום מישהו התנדב לעמוד בשער? יש מצב שהוא אוהב להיות שוער ואתם רוצים אותו בקבוצה. רק קחו בחשבון את שאר הפרמטרים, למקרה שמישהו יתעייף ואז השוער המהולל יצטרך להוכיח יכולות מחוץ לשער. כך או כך, מדובר בנכס ששווה להחזיק כשזמן המשחק קצוב וכל דקת דשא חשובה.

החבר החשוד

אל המגרש הגיע אורח של אחד הקבועים. שאלתם את הקבוע "איך הוא?" והוא מלמל שהוא "פסדר כזה". בינתיים בחימום השחקן האורח מתקשה להקפיץ כדור ומעיף כל בעיטה לשמיים. ועכשיו אתם בהתלבטות חייכם: האם מדובר בהצגה מתוכננת מראש? או שמא באמת הביאו פה מישהו שלא קשור לענף? העצה שלי היא לנסות לבחור את השחקן הזה. במקרה הכי גרוע, תמצאו לו פיתרון יצירתי

הלהטוטן

בזמן החימום אתם קולטים רונאלדיניו מודרני שלא מפסיק להקפיץ את הכדור, להחזיק אותו על הצוואר ולבעוט לקורה עם עין עקומה. ברור מאוד שיש לו כדורגל ואפשר לבחור אותו במקום טוב באמצע הקבוצה. אבל לא כדאי לרוץ ולבחור אותו ראשון, כי בסופו של דבר בשכונה לא תמיד הטריקים האלה פרקטיים ולהטוטנים לעיתים מתגלים גם ככאלה ששונאים לעשות הגנה. רק אומר.

לשאר הטורים של גל בנושא כדורגל שכונות

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח