שני חוקים פשוטים לשיפור המשחק

בהמשך לטור המצוין של איתי ארליך, "14 חוקי הכדורגל שחייבים לבטל", החלטתי לכתוב על שני חוקים נוספים שלעניות דעתי יכולים לשפר משמעותית את המשחק.

לאחרונה עולה שוב ושוב הוויכוח של שימוש בטכנולוגיה, כן או לא. החוקים הבאים נמנעים מלגעת בסוגיה ובכל זאת עושים שינוי שיכול לדעתי לרענן מאוד את המשחק:

חוק ראשון – תרווחו את המגרש
יוצא לכם לראות משחקי כדורסל לפעמים? גם בליגה המקומית או ביורוליג וגם ב- NBA? אז בטח שמתם לב שהמשחק ב- NBA הרבה יותר מרווח ולשחקנים יש יותר מרחבים בתוך קשת השלוש של הקבוצה היריבה. למה זה? מה ההבדל? ובכן, המרחק של קשת השלוש באירופה נע בין 6.60 מטרים בפינות ל- 6.75 מטרים מול הטבעת. המרחק של קשת השלוש ב-NBA נע בין 6.71 בפינות המגרש ל- 7.24 מול הסל. אני מניח שמעבר ליכולת להשיג יותר נקודות מעבר לקשת, בטח עם תופעת סטף קרי וגולדן סטייט, קיים גם אפקט פסיכולוגי, והוא ששולח את השחקנים לעמוד מסביב לקשת השלוש ולהניע כדור לרוב מסביבה. תחשבו מה היה קורה אם היינו עושים אותו דבר בכדורגל.

בקבוצות רבות, אלה שלא מתגוננות עם 11 שחקנים לפחות, חלוץ או שניים נשארים באזור קו האמצע, דבר שמאפשר לשלוח אותם בכדור ארוך קדימה מבלי שיתפסו בנבדל. קו האמצע הוא קו שמושך אליו גם את החלוצים וגם את בלמי הקבוצה התוקפת ולמעשה יוצר מצב של 21 שחקנים שממוקמים כולם בחצי המגרש של אחת הקבוצות. מה היה קורה אם היינו מגדירים שני קווים נוספים 30 מטרים מכל אחד מהשערים ואומרים שלפני הקו הזה חלוץ לא ייחשב בנבדל? (ראו תמונה הבאה)

שני חוקים פשוטים לשיפור המשחק
מגרש מסומן בקווי רוחב 30 מטר מכל שער

להערכתי, הדבר הראשון שהיה קורה הוא שחלוצים היו מרשים לעצמם להישאר מעט גבוה יותר בהתקפות של הקבוצה היריבה, דבר שהיה מכריח גם את הבלמים להישאר נמוך יותר ובכך ליצור מרווח גדול יותר בתוך חצי המגרש של הקבוצה המתגוננת ויותר אפשרויות לשחקנים יצירתיים לבוא לידי ביטוי.

חוק שני – חוק חמש השניות
גם החוק הזה יכול להיעזר בשני קווי הרוחב הנוספים. כל כדור חופשי (כתוצאה מעבירה או נגיעת יד) או כדור חוץ המבוצע מעבר לקו 30 המטרים חייב להיות משוחק בתוך חמש שניות. אפשר להוסיף עוד שנייה או שתיים, אבל במידה ולא יהיה משוחק בזמן הקבוע, הכדור יעבור לקבוצה היריבה. בנוסף לזה, הייתי מאמץ חוק מהכדוריד שקובע כי אחרי השריקה אסור לאף אחד מהקבוצה שנגדה נשרקה העבירה לגעת בכדור. שחקן שייגע בכדור אחרי השריקה יוזהר או יקבל כרטיס.

אני מאמין שהחוק הזה יהפוך את המשחק למהיר הרבה יותר וימנע בזבוזי זמן מעצבנים. אני מודע לזה שיש כאן מגבלות כמו מה קורה כשחקן נפצע במהלך העבירה? ברוגבי לדוגמא, ממשיכים לשחק גם כששחקן שוכב על הדשא פגוע. הצוות הרפואי יכול להיכנס ולטפל בו תוך כדי המשחק. אני גם מאמין שאם הפציעה לא חמורה, כמו רוב העבירות, לאט לאט, העובדה שהמשחק ממשיך להיות משוחק תגרום לכל אותם "שחקנים" שמושכים זמן בהתגלגלויות מדומות על הדשא, פשוט לקום ולהמשיך לשחק.

כן, יש מגבלות לחוקים האלה. כן, הם צריכים לעמוד במבחן המציאות ואולי ידרשו התאמות מסוימות, אבל הם יהפכו את המשחק למעניין הרבה יותר. ולבטח מהיר הרבה יותר.

מה אתם אומרים?

מסי ברצלונה
מסי. תתנו לו מרווח ומשחק מהיר יותר ומעניין מה נקבל Credit to "
FC Barcelona" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח