קערת העל מספר 52 – כל מה שרציתם לדעת ולא עניין אתכם לשאול

לשאר הטורים בספיישל סופרבול 52

הסופרבול ה-52 ייצא לדרך ביום ראשון הקרוב (1:30 בין ראשון לשני שעון ישראל) ויפגיש שתיים מהקבוצות שסיימו עם המאזן הטוב ביותר בעונה הסדירה, ניו אינגלנד פטריוטס ופילדלפיה איגלס (ביחד עם מינסוטה ויקינגס והפיטסבורג סטילרס).

סופרבול
Credit to NFL official Facebook page

עבור הפטריוטס מדובר בהופעה שמינית בסופרבול ב-18 השנים האחרונות. שבע ההופעות האחרונות בסופרבול 51, 49, 46, 42, 39, 38 ו- 36 הניבו חמש זכיות. עבור האיגלס מדובר בהופעה שלישית. שתי האחרונות הסתיימו בהפסדים, כשהאחרונה, לפני 13 שנה, מול הפטריוטס.

אז מי תנצח הפעם? כמו כמעט כל אדם שפוי אני אאלץ להמר על הפטריוטס, אבל הנה כמה עובדות מעניינות שיעזרו לכם להחליט בעצמכם:

ניו אינגלנד פטריוטס
אין מה לעשות, כשאתה מוצלח אנשים ימצאו דרך לשנוא אותך, בטח אם אתה גם יפה, עשיר ונשוי לאחת הנשים היפות בעולם. ההצלחה בשנים האחרונות של הפטריוטס ובריידי הביאה לכך שההגעה של הפטריוטס לגמר נוסף תקועה לרוב אוהדי הפוטבול עלי אדמות כמו עצם בגרון. טענות על עזרה מהשופטים לא איחרו לבוא, ולא תהיו מופתעים לגלות שרוב אוהדי הפוטבול יעודדו את האיגלס במשחק הזה.

Credit to New England Patriots official Facebook page

טום בריידי – יהיו שיתווכחו האם הוא הקווטרבק הגדול בהיסטוריה. הוא ללא ספק המעוטר ביותר אי פעם עם חמש זכיות ושבע הופעות סופרבול סך הכל (לפני ההתמודדות בראשון). בגיל 40 הוא לקח שוב את הקבוצה הנפלאה שלו לסופרבול, שני ברציפות ושלישי בארבע העונות האחרונות.

הסכסוך – לא הכל מושלם בממלכת הפטריוטס. בארה"ב רצות שמועות על סכסוך חריף בין בריידי לבין מאמנו המעוטר לא פחות, ביל בליצ'ק. הסכסוך לא מנע מהשניים להביא את הקבוצה לגמר נוסף ואולי גם לזכייה נוספת, אבל הופך את השאלה מה יקרה בשנה הבאה לשאלה מעניינת ביותר. על מה הם רבים אתם שואלים? הרבה שואלים את זה, אבל ברור שחלק גדול מזה קשור לאגו. שני אגואים כל כך גדולים בחדר אחד במשך כמעט שני עשורים מתישהו מתפוצצים אחד על השני. אבל יש גם ספקולציות אחרות שנוגעות לאלכס גואררו, המאמן האישי של בריידי ושותפו העיסקי ומעורבותו במה שקורה בפטריוטס. בליצ'ק גם נאלץ, כנראה בהוראת רוברט קראפט הבעלים של הפטריוטס, להעביר בטרייד את ג'ימי גארופולו, הקווארטרבק המחליף, בטרייד, מה שמעלה עוד שאלה על עתידו של בריידי בקבוצה ואולי גם על עתידו של בליצ'ק. גארופולו סומן בעבר כיורש של בריידי, ואחרי הטרייד לסן פרנסיסקו לא הפסיק לנצח, מה שהופך אותו למלפפון החם של תקופת הפרי אייג'נסי. זה אומר שאין לבריידי יורש שיושב לו על הצוואר. טוב בשבילו, אולי קצת פחות בשביל העתיד של המועדון.

טיקטיק מונדיאל

הקאמבק – כל אחד מהגמרים של הפטריוטס הסתיימו בנצחונות בדקות הסיום. בשלוש מבין חמש הטבעות שמחזיק בריידי הוא החזיר את הקבוצה מפיגור בדרך לניצחון. האחרון והזכור ביותר הוא סופרבול 51, בו ניצחו הפטריוטס את הפאלקונס אחרי פיגור 28-3. בריידי, שזכה ב-MVP של המשחק, הוביל את הפאטס לניצחון 28-34 בהארכה הראשונה אי פעם בתולדות הסופרבולים. גם בגמר הקונפרנס השנה, מול היגוארס, פיגרו הפטריוטס 10-17 בתום הרבע השלישי, מה שלא מנע מהפך ועלייה לעוד סופרבול. כל זה מעלה את הסבירות לגמר מותח נוסף.

האחרון – האם זה יהיה הסופרבול האחרון עבור בריידי? בריידי צוטט אומר שהוא מקווה לשחק עד גיל 45, אבל גם אם כן, זה יכול להיות הסופרבול האחרון של האיש העל טבעי הזה. בכל זאת הוא כבר בן 40.

אז נכון שאנחנו נוטים הרבה פעמים להעדיף את האנדרדוג, אבל יש בכל זאת גם סיבות לעודד את הפטריוטס במשחק הזה. למי מאיתנו זה לא קרה? גם בריידי אנושי אחרי הכל, כך מסתבר:

פילדלפיה איגלס
לפילדלפיה תפקיד מרכזי בהיסטוריה האמריקאית. היא העיר בה הכריזו את הצהרת העצמאות של ארה"ב ב- 1776 ואף אושרה בה החוקה האמריקאית ב-1787. מה קרה מאז? העיר הפכה להיות אנדרדוג ביחס לערים אחרות בארה"ב וככאלה גם מגיעים האיגלס לגמר ה – 52. אז פילי יכולה להיות גאה השנה בעוד הישג מעבר לאלן אייברסון ותהליך מוצלח (Trust the Process). עבור האיגלס זוהי ההופעה השלישית אי פעם בסופרבול. הפעמיים הקודמות? בסופרבול 15 הם הובסו 27-10 על ידי האוקלנד ריידרס ובסופרבול 39, בשנת 2004, הפסידו, איך לא, לפטריוטס 24-21.

Credit to Philadelphia Eagles official Facebook page

סופרבול = הפסד – האיגלס הם אחת מבין תשע קבוצות שונות שהגיעו לסופרבול ומעולם לא זכו (ביחד עם הטיטאנס, הצ'ארג'רס, הפאנת'רס, הפאלקונס, הקרדינלס, הבנגלס, הויקינגס והבילס). האם בהופעה השלישית שלהם בגמר הם יוסיפו הפסד נוסף ויתקרבו לברונקוס המחזיקים בשיא של חמישה הפסדים בגמר ולבילס, הויקינגס והפטריוטס עם ארבעה כל אחת? אולי הם דווקא יעזרו לפטריוטס להשוות את שיא ההפסדים עם ניצחון מפתיע?

קוורטרבק מוביל – האיגלס מגיעים לגמר ללא הקווטרבק הפותח שלהם, קרסון וונץ. וונץ בן ה – 25, שהיה אחד המועמדים ל-MVP של העונה, קרע את הרצועה הצולבת בברך בדצמבר האחרון וסיים את העונה. בלעדיו, הקווארטרבק המחליף ניק פולס לקח את הקבוצה לגמר.

לפרוש או לא לפרוש, זאת השאלה – אותו פולס, הקוורטרבק המחליף בן ה- 29 של האיגלס, נבחר על ידי האיגלס בסיבוב השלישי של דראפט 2012. ההתחלה הייתה לא רעה, ההמשך קצת פחות. אח"כ עבר בראמס ובצ'יפס לפני שחזר הביתה לקראת פתיחת העונה. בראיון בפתיחת העונה הוא הודה שהתחבט רבות בשאלה האם לפרוש ממשחק מכיוון שאיבד בשלב מסויים את התשוקה לפוטבול. קצת מזל, קצת יכולת, טיפה ביטחון והנה, עכשיו הוא בסופרבול.

אם אתם רוצים נצחון של האנדרדוג ביום ראשון, הנה החבר'ה שאתם מצטרפים אליהם –

Credit to Philadelphia Eagles official Facebook page

האיצטדיון במינסוטה, שמסיים את עונתו השנייה בתפקיד ויארח את סופרבול 52, כמעט ואירח את הקבוצה המקומית, הויקינגס, אבל האיגלס ניצחו אותם בגמר הקונפרנס ולא איפשרו להם לשחק מול הקהל הביתי. נראה מה יחשבו על זה 70,000 הצופים שיאכלסו את האיצטדיון במשחק.

לשאר הטורים בספיישל סופרבול 52

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח