סנסציה ושמה סקציה

סקציה נס ציונה היא אומנם שם מוכר לאוהדי כדורגל בישראל, אבל אני לא בטוח כמה אנחנו באמת יודעים ומכירים את הקבוצה או העיר. לכן לפני שאתחיל, הנה כמה עובדות בסיסיות:

  • נס ציונה העיר הוקמה בשנת 1883 כמושבה יהודית בתקופת העלייה הראשונה. היא הוכרזה כעיר בשנת 1992 ומונה כיום כ- 49,000 תושבים.
  • נס ציונה מכריזה באתר הרשמי שלה שהיא העיר הירוקה בישראל, אולי בגלל זה הסקציה התחזקה הקיץ בכמה שחקנים ממכבי חיפה, ואולי זאת דווקא הזיקה של יענקל'ה שחר לנס ציונה, כיליד המקום ושחקן של הקבוצה אי שם בסוף שנות החמישים.
  • הפעם האחרונה שהקבוצה היתה בליגת הראשונה היתה בעונה הכפולה של 1966/68 (בגלל מלחמת ששת הימים) ובסופה ירדה ליגה.
  • הקבוצה, שהוקמה ב-1955, התפרקה מאז פעמיים בעבר, עד שהוקמה מחדש בשנת 2005. מאז נדנדה הקבוצה בעיקר בין הליגה הלאומית לליגה א' (והליגה הארצית ז"ל).
  • הקבוצה משלימה עלייה שניה רצופה אחרי שבעונת 2017/18 עלתה מליגה א' לליגה הלאומית ובעונה האחרונה השלימה עלייה לליגת העל. היא הקבוצה השניה ברציפות לעשות זאת אחרי שהפועל חדרה עשתה גם היא עלייה כפולה עונה אחת קודם לכן.
סקציה נס ציונה קהל
קרדיט לדף הפייסבוק של סקציה נס ציונה

ועכשיו לנושא שלשמו התכנסנו, מה תעשה הסקציה העונה?

א' – הם ישארו בליגה כי:

אם כבר להמשיך בדרכה של הפועל חדרה, אז למה לא לבנות על פלייאוף עליון?

ב' – נראה לך, הם בטוח יורדים כי:

בעונה הקודמת, עונת העלייה, הסקציה שיחקה במגרשה הביתי בנס ציונה, אך תאלץ לנדוד העונה עד למושבה מכיוון שהמגרש המקומי בנס ציונה אינו מאושר למשחקים בליגת העל. המשמעות עבור קבוצה קטנה שמושכת בעיקר קהל מקומי שעתה יאלץ לנסוע כ-30 ק"מ עד פתח תקוה עלולה להיות דרמטית.

א' – סבבה, אבל הם ישארו כי:

המאמן שאימן את הקבוצה בשלוש העונות האחרונות והעלה אותה מליגה א' עד לליגת העל, עופר טסלפפה לא ממשיך עם הקבוצה מכיוון שאין לו תעודת פרו כפי שמתחייב בליגת העל והקבוצה מינתה במקומו את עמיר תורג'מן. תורג'מן, שהתחיל את הקריירה כמאמן מבטיח עם הצלחות בעיקר במחלקת הנוער של מכבי תל אביב, מצא את עצמו מפוטר בשתי הקדנציות הראשונות בליגת העל במ.ס אשדוד ובני סכנין ועכשיו הוא יהיה חייב להוכיח שמקומו ברמות הגבוהות של הכדורגל הישראלי.

 

ב' – זה לא יספיק, הם ירדו כי:

מהסגל שעלה בעונה הקודמת, הסקציה נפרדו משחקנים שנתנו עונה טובה כמו עידו אקסברד ונאור סבג ונשארו בעיקר עם השלד של הליגה הלאומית.

א' – אבל הם יכולים להישאר כי:

כוכב הקבוצה בעונה האחרונה (ועוד בוגר מחלקת הנוער של מכבי חיפה), רז שטיין, נשאר בשביל לכבוש גם את ליגת העל. בעונה שעברה הוא סיים כמלך שערי הקבוצה עם 12 שערים והוסיף גם 12 בישולים.

ב' – גם זה לא מספיק, הם ירדו ליגה כי:

סקציה צירפה כאמור כמה שחקנים הקיץ, ביניהם עומרי גלזר שכולם קיוו שיהיה השוער הבא של ישראל ואף קיבל זימון לנבחרת, אך קרס תחת הלחץ וחוסר ההצלחה הכללי של מכבי חיפה, אופיר מזרחי, שלא זכה לקרדיט ממרקו בלבול וירד ליגה עם מכבי פתח תקווה ויונתן לוי, שכמעט עלה עם הפועל נוף הגליל (לקח לי זמן להבין שזאת הפועל נצרת עלית) בעונה שעברה. אלה לא שחקנים שמשדרגים את הסגל הנוכחי עד לכדי הישארות.

א' – אבל אולי הם ישארו כי:

בגזרת הזרים, הקבוצה צירפה שני זרים חדשים, רומריק אטו (אח של, סתם לא) המגן הימני הקונגולזי ששיחק בבית"ר ת"א רמלה ואת סביין לילאיי האלבני הבינלאומי ששיחק מחצית מול ישראל בהפסד 2:0 בליגת האומות וישב על הספסל בניצחון האלבני 0:1. לילאיי זכה באליפויות באלבניה ובאזרבייג'אן והיה פעמיים שחקן השנה בליגה הראשונה באלבניה.

ב'- אין סיכוי, הם ירדו כי:

הסגל פשוט לא מספיק מנוסה וטוב, חסרים להם זרים, המאמן נכשל גם בעבר ואם הם לא יעשו צעדים משמעותיים לשיפור זה פשוט לא יספיק.

א' – שכנעת, הם כנראה מועמדים חזקים לירידה.

סקציה נס ציונה
קרדיט לדף הפייסבוק של סקציה נס ציונה
Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

  1. נס ציונה ישארו בליגה יהיה להם מאבק קשה עד הסוף אבל הסוף יהיה טוב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח