שמיניות באוויר – התחזית לשמינית גמר המונדיאל

מצד אחד טוב שיש יום מנוחה במונדיאל, כדי לקחת קצת אוויר אחרי שלב הבתים. מצד שני, אחרי שלב בתים כזה מי בכלל יכול לחכות לנוקאאוט?! רק שיגיע כבר. אז כן, שלב הבתים הבטיח וקיים – למרות התחלה מגומגמת, ההמשך בהחלט ענה על הציפיות. כמות מטורפת של שערים בדקות האחרונות – רובם מכריעים, הרבה שערים יפים, לא מעט הפתעות כשבראש ובראשונה ההדחה המדהימה של גרמניה, מערכת ה-VAR עד עכשיו בהחלט מוכיחה את עצמה. רק משחק אחד הסתיים ב-0:0, רק 3 כרטיסים אדומים נשלפו. בקיצור, היה טוב וטוב שהיה.

גרמניה מודחת
גרמניה. הם פחות נהנו משלב הבתים Credit to "FIFA World Cup" Facebook page

כולם מדברים על ההצלבה שנוצרה בשלב הנוקאאוט, על הצד ה"קשה" לעומת הצד ה"קל". אז תרשו לי לומר לכם – במונדיאל אין דבר כזה צד קל. חוץ מזה, שימו לב אילו נבחרות אפשר למצוא בצד הזה: ספרד, קרואטיה, שבדיה, קולומביה ואנגליה. באיזה עולם בדיוק צד כזה נחשב קל?! אם יש משהו שהמונדיאל הזה הראה עד עכשיו זה שאין משחקים קלים. בכלל, לתת תחזית למונדיאל כזה, זה מתכון בטוח להתרסקות. ובכל זאת, החלטתי לנסות את כוחי ולנתח את יחסי הכוחות במשחקי שמינית הגמר. בהצלחה לי.

 

ארגנטינה – צרפת

למה ארגנטינה: זהו, נגמרו המשחקים. ההתחלה היתה קשה, אבל הניצחון על ניגריה יוציא את האלביסלסטה לדרך חדשה. הביטחון עלה, כמוהו גם המורל, ומעכשיו הכישרון והמחויבות יהיו אלה שידברו. ההיסטוריה רצופה בנבחרות שלא הרשימו בשלב הבתים ובכל זאת הלכו עד הסוף – איטליה במונדיאל 82', ברזיל במונדיאל 94', ספרד במונדיאל 2010, פורטוגל ביורו 2016, לא חסר. חוץ מזה, גם צרפת לא הרשימה עד עכשיו והכוכבים שלה צעירים יותר, הבגרות של שחקני ארגנטינה תתן לה יתרון ברור.



למה צרפת: עם כמה שצרפת לא הרשימה בשלב הבתים, ארגנטינה הרשימה עוד פחות. הם לא באמת מספיק טובים כדי להתמודד עם סוללת הכוכבים של דשאן. הצרפתים בסך הכל שמרו כוחות להמשך והבית הנוח יחסית שקיבלו אפשר להם לשחק בהילוך נמוך. ההגנה הצרפתית הרבה יותר יציבה מזו הארגנטינאית. בקיצור, ביי ביי מסי!

התחזית: וואו, ה-משחק של שמינית הגמר כבר על ההתחלה. יהיה קשה, צמוד ומורט עצבים. וארגנטינה תתעלה ותעבור. מסי ואגוארו יחוררו את הרשת הצרפתית, פוגבה רק יצמק.

מסי, ארגנטינה
Credit to "FIFA World Cup" Facebook page

 

אורוגוואי – פורטוגל

למה אורוגוואי: ובכן, הנבחרת היחידה שלא ספגה אף שער בשלב הבתים. חוליית הגנה פנטסטית. קשוחה, חכמה, מתסכלת כל חלוץ. לב ונשמה כמו שיש לגודין אין לאף שחקן בעולם. ובקצה השני? קבאני וסוארז. צמד חלוצים שכל נבחרת היתה חותמת עליהם בעיניים עצומות. פורטוגל אפורה ולא מרשימה וחוץ מרונאלדו אין להם מה להציע בחלק הקדמי.

למה פורטוגל: עם כל הכבוד, מול מי לא ספגתם בבתים? מצרים בלי סלאח וסעודיה? תעשו טובה. חוץ מרונאלדו אין לנו מה להציע? סבבה, אז נראה אתכם עוצרים את רונאלדו. להזכיר לכם את השלושער על הראש של גודין בחצי גמר ליגת האלופות? אה כן, תקראו לנו אפורה, משעממת, מה שבא לכם. אנחנו עדיין אלופת אירופה.

התחזית: ארוך ולא מלהיב. שתי קבוצות אפורות ויעילות שימרטו אחת את העצבים של השניה במשחק שחמט מעייף. 0:1 לפורטוגל בהארכה בדרך לדרבי ענק בין רונאלדו ומסי ברבע הגמר.



 

רוסיה – ספרד

למה רוסיה: כי לא בכל טורניר אפשר לתפוס את ספרד כ"כ לא מרשימה ושוער ענק כמו דה חאה כ"כ חסר ביטחון. וכי עם כל הכבוד ל-VAR, שיפוט ביתי תמיד אפשרי. ואף מילה על פוטין.

למה ספרד: כי יש גבול לכל תעלול. רוסיה נהנתה מהגרלה נוחה מאד שאפשרה לה לנצח בקלות בשני המשחקים הראשונים, אבל ברגע שפגשה נבחרת קצת יותר רצינית כמו אורוגוואי, הבלוף נחשף. מדובר בנבחרת בינונית שלא באמת שווה שלבים גבוהים במונדיאל. עם כל הבלגן, הסגל הספרדי מספיק עמוק כדי לעשות את העבודה.

התחזית: פוטין יותר מדי עסוק בתכנון הפגישה עם טראמפ. ספרד תנצח, המארחת תישאר עם המחמאות.

ספרד, ראמוס
ראמוס. ימשיך לדרוס?
Credit to "FIFA World Cup" Facebook page

קרואטיה – דנמרק

למה קרואטיה: כי זו הנבחרת שהיתה הכי טובה בשלב הבתים, כי מודריץ' פשוט אדיר ובכלל יש להם אולי את הקישור הטוב ביותר בטורניר. כי זו נבחרת עם המון יכולת, תשוקה וגם ביטחון, שסיימה במאזן מושלם את הבית הכי קשה במונדיאל הזה. דנמרק נהנתה מהגרלה נוחה וממש לא הרשימה. המשבצות חוזרות לאופנה בענק.

למה דנמרק: גם ביורו לפני שנתיים קרואטיה הרשימה מאד בבתים ואז נפלה בשמינית. אם יש נבחרת שההיסטוריה מוכיחה שאסור להספיד זו דנמרק (להזכיר לכם שוב את 1992?) ועם כל הכבוד לקישור של קרואטיה, שחקן כמו אריקסן אין להם.

התחזית: קרואטיה פשוט טובה יותר. 0:2 קליל.

 

ברזיל – מקסיקו

למה ברזיל: נשבעים שרצינו לפגוש את גרמניה. ביכולת הזו שלהם היינו נוקמים בהם בגדול על ההשפלה מהטורניר הקודם. אבל בסדר, גם מקסיקו זה אחלה. ניימאר יפעיל מבערים, קוטיניו הלוהט ימשיך לעשות את העבודה ובקיצור, אין לכם סיכוי. אם השבדים נתנו לכם שלישיה, אז גם הצהוב-כחול שלנו לא יעשה לכם טוב. חוץ מזה, הדחה בשמינית זה הרגיל שלכם, לא?

למה מקסיקו: אין בעיה, תבואו שחצנים. זה רק ישחק לטובתנו. אנחנו ניצחנו את גרמניה, תזכירו לנו מה אתם עשיתם נגדה? יפה מאד. עם כל הכבוד, עלינו מבית יותר קשה משלכם. יש לנו מהירות, יש לנו חוד קטלני ויש לנו שוער מעולה, שגם נראה כמו מריאנו מארץ נהדרת, שהוא בכלל ארגנטיני, אז על אחת כמה וכמה שזה יעצבן אתכם.

התחזית: עם כל הסימפטיה למקסיקנים, ברזיל כבר תהיה גדולה עליהם ותנצח. קוטיניו שוב יבקיע וגם יבשל לניימאר.



 

יפן – בלגיה

למה יפן: שאלה טובה. זה ייקח לי זמן, תחזרו יותר מאוחר

למה בלגיה: נו באמת. מילא מול קולומביה עוד היה סיכוי שהבלגים יפלו, אבל עם כל הכבוד לסמוראים הסימפטים, זה העימות הכי חד-צדדי בשלב הזה. הגיע הזמן שחומר השחקנים המעולה של בלגיה יגיע גם למקומות הגבוהים באמת.

התחזית: לא כוחות. 0:4 קליל לבלגיה. לוקאקו יפציץ עוד צמד ויעשה עוד צעד לעבר נעל הזהב.

 

שבדיה – שוויץ

למה שבדיה: ברצינות, אתם עוד מפקפקים? הם שיחקו במוקדמות בבית עם צרפת והולנד, הדיחו בפלייאוף את איטליה, מתחו את גרמניה את הרגע האחרון והפסידו למרות שלא הגיע להם, נתנו בראש למקסיקו ואתם באמת צריכים עוד סיבות? נבחרת פנטסטית עם איזון נכון בין קשיחות לטכניקה. מסתבר שיש חיים אחרי זלאטן.

למה שוויץ: כי הם נבחרת שלא נכנעת בקלות ויודעת לחזור מפיגור ולהשיג את מה שהיא צריכה. כמו שבדיה, גם היא מאוזנת ומגוונת. בטורנירים הקודמים לא מיצתה את הפוטנציאל עד הסוף, הפעם זאת ההזדמנות לעשות את קפיצת המדרגה.

התחזית: עימות צמוד מאד וקשה מאד. שבדיה, בפנדלים.

שבדיה
השבדים ימשיכו לחייך?
Credit to "FIFA World Cup" Facebook page

אנגליה – קולומביה

למה אנגליה: כי הגיע הזמן. גם על ספרד צחקו הרבה שנים שהם לוזרים ובסופו של דבר הם הצליחו להתנער מזה ולקחת תארים. לאנגליה יש המון כישרון בסגל והם רק צריכים להוריד מהגב את המשקולת של 52 שנה של ים ציפיות ואוקיינוס של אכזבות. חוץ מזה, בניגוד לנבחרת ארגנטינה, הנסיך ויליאם הגיע לישראל. זה יביא קארמה טובה. (סליחה נו, הייתי חייב)

למה קולומביה: ובכן, כי אנגליה לוזרית. וההגנה שלה ממש לא מרשימה. ולקולומביה יש סגל כ"כ מוכשר מבחינה התקפית שזה מצחיק לחשוב שהגנה רכה כמו של אנגליה תוכל להתמודד איתו. הנבחרת הכי שמחה, הכי יצירתית, הכי כיפית – הפעם הם רוצים ללכת עד הסוף ולא אנגליה תעמוד בדרכם. במיוחד שזה עוד יכול להגיע לפנדלים…

התחזית: הארי קיין יוביל את אנגליה ליתרון, קוואדרדו ישווה. קיין יחזיר את היתרון לאנגליה, פלקאו יאזן שוב. בדקה ה-90 ראשפורד ידהים את באי אצטדיון ספרטק ויכריז על עידן חדש: אנגליה היא נבחרת ווינרית! (או שלא. שבדיה תעצור אותם ברבע. בפנדלים)

אנגליה, לינגארד
Credit to "FIFA World Cup" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח