שיפור המחלקות הצעירות במועדון ספורט – לעשות מהקורונה קורונדה

// מאת שייקה טריבנד

ג'ון פ' קנדי ציין פעם שהמילה משבר כשהיא כתובה בסינית (כנראה בדם עטלפים, אפרופו קורונה) מורכבת משני סימנים, האחד מסמל סכנה והשני מסמל הזדמנות. זאת דרך ההסתכלות לטעמי כשמסתכלים גם על ספורט בימי קורונה או על אהבה בימי כולרה, תבחרו.

אם הייתי מנהל בתקופה הנוכחית מועדון ספורט כלשהו, בדגש על המחלקות הצעירות, הייתי אוסף את כל המנהלים והמאמנים במועדון, וכותב על הלוח – המטרה השנה: "לנצל את ההזדמנות הזו", ועכשיו תתחילו לדבר. רמי רוצה להתחיל? אולי אתה מרציאנו? (שמות המאמנים הומצאו, יתר הפרטים נשארו אותנטיים ע"ע פארגו). טוב, אני רואה שאף אחד לא רוצה להתחיל, אז הנה כמה דברים שעלו לי בראש, וההתייחסות היא זהה לכל המחלקות, גם בנים וגם בנות:

ילדים משחקים
Credit to "Wikimedia Commons"

 

1. אימונים בקבוצות קטנות – כבר שנים שאנחנו מדברים על כך שקשה לנו להצליח או ללמד צעירים את יסודות המשחק או הבנת המשחק כשיש יחס של מאמן אחד על 15-12 שחקנים, אז זהו זמן מצוין לשינוי. נדאג לייצר יחס של מאמן על 8 שחקנים (החלטנו השנה להשקיע יותר במחלקות הצעירות על חשבון הקבוצה הבוגרת), נעשה חלק מהאימונים בקבוצות קטנות, אימונים לפי תפקיד, אימונים לפי מטרות ספציפיות, אימונים לשחקנים ספציפיים, אימוני העשרה. ותעשו לי טובה, תנו לילדים הרגשה שכל אחד חשוב. "רמי כבר דיברנו על זה, תזכור שאתה לא רק מאמן כדורגל אתה גם מורה לחיים".

2. כיף וזמן משחק – שניים מהדברים ששומרים ילדים בספורט, וקשורים אחד בשני. אז הנה אני אומר לכם, חשוב לי שתנצחו משחקים, וגם ברור שהילדים אוהבים יותר לנצח, אבל השנה זה לא הדבר הכי חשוב, ואני גם לא מתכוון למדוד אתכם עליו, "ומרציאנו מספיק לעשות דרמה מכל הפסד".

שימו דגש השנה על זמן משחק לכמה שיותר ילדים שהשקיעו באימונים. חסר לכם זמן? שחקו יותר משחקי אימון. בנוסף, תקדישו לפחות אימון אחד בשבוע רק למשחקים, חלק באופן חופשי ללא התערבות שלכם במהלך המשחק, וחלק עם דגשים ומטרות ספציפיות שתרצו להשיג. אני רוצה לראות במשחקים ילדים שמשחקים בתשוקה, בהקרבה, בשמחה, שלוקחים סיכונים ולא מפחדים לעשות טעויות, לוחמים עם ערכים, על זה תמדדו השנה כמאמנים ולא על תוצאות המשחקים, "רמי אל תגיד לי זו לא גישה נכונה, אם באיירן וברצלונה עובדים ככה אז אין סיבה שגם אנחנו לא, קאפיש?".

3. פיתוח שחקנים "שלמים" – בהקשר הזה אני מבקש ממכם כמה דברים. קודם כל מחוץ למגרש תהיו מעורבים, תתעניינו בכל ילד ועולמו גם מעבר לספורט, כי לא אכפת להם כמה אתם יודעים עד שהם יודעים כמה אכפת לכם. תנו בילדים ערכים, עשו להם ימי גיבוש וימי מוערבות קהילתית, אנחנו כמועדון נדאג להעשיר אותם בהיכרות עם אנשים מעוררי השראה והרצאות במגוון תחומים. בסוף כל הילדים זוכרים את החוויות ופחות את הגביעים.

מבחינה מקצועית, אני רוצה שנפתח שחקנים שיהיו "שלמים" ולא מוגבלים, תנו להם להתנסות בכמה עמדות במשחק, זה יעזור להם לא משנה באיזו עמדה ישחקו בסופו של דבר. הגנה והתקפה הם רק שמות של מצבים במשחק, כל שחקן צריך לדעת את שניהם, ותשאירו מקום לילדים גם ליצירתיות גם אם זה בא על חשבון טעויות. "סבבה, אני מקבל את התיקון מרציאנו, פיתוח מאמנים שלמים לצורך פיתוח שחקנים שלמים, הרמת לי להנחתה לנושא הבא".

 

4. ניתוח וידאו וסטטיסטיקה – "רמי אני יודע שיש לך אינטואיציות טובות, וזה לא בא במקום, זה במקביל, בנוסף". ולא לדאוג, אמרנו שנדאג גם לפיתוח שלכם, ולכן אתם תעברו קורסי השתלמויות בנושאים האלו ובנושאים נוספים. "כן מרציאנו, גם נתגמל אתכם על הזמן הנוסף שתשקיעו", וכל זה למה? אחד, כי זה חשוב שתהיו מאמנים יותר טובים, ושניים, כי אתה יכול להסביר לילד עשר דקות במילים מה אתה רוצה ממנו ומה הוא צריך לתקן והוא לא יבין, אבל תראה לו 30 שניות שלו מהמשחק והוא יקלוט. תציבו לילדים מטרות, ותראו להם אחרי המשחק בסטטיסטיקה ובוידאו האם עמדו במטרות. אני מבקש ממכם להתמקצע בנושא.

5. אימון החלק המנטלי – "רמי אני יודע שאתה חושב שזה שטויות, אבל אם תשאל את מרציאנו תראה שהוא דווקא חושב שזה סופר חשוב". בכל מקרה לדעתי החלק המנטלי הוא חלק מהותי וחשוב בספורט, שעד היום פחות שמנו עליו תקציבים, בין היתר כי היינו צריכים לממן את המשכורות של א' ב' ו-ז' מההנהלה שלא ברור לי עד היום מה ת'כלס עשו במועדון, אז קודם כל שתדעו שהחלטתי לשחרר אותם. לגבי ז' עוד התלבטתי, אבל זהו נשבר לי.

השנה, יחד עם הקורונה, אני רואה בחלק המנטלי חשיבות כפולה ומכופלת, ולכן השנה נצרף מאמן מנטלי שיעבוד עם הילדים גם על החלק המנטלי שבמשחק וגם על זה שבחיים, מחוץ למגרש.

6. קשר עם הקהילה וההורים – החלטתי השנה לפתח את כל הערוצים של התקשורת החברתית עם ההורים והקהילה, כל המשחקים יוקלטו וישודרו אונליין, נרחיב את התוכן והמעורבות דרך הרשתות החברתיות, ונחבר את המועדון טוב יותר לקהילה ולהורים, "לא רמי, הקטע שלך בטיק טוק שאתה מקפיץ נייר טואלט זו לא הדוגמא שחיפשתי לתוכן". כשיחזור הקהל נדאג שכל משחק בוגרים תהיה חוויה לקהל הצעיר, ברמה שייהנו, יתחברו וירצו לחזור.

7. חיבור בין-גילאי במחלקה – השנה נדאג שיהיה חיבור בין הקבוצה הבוגרת למחלקות הצעירות, בהרצאות, מנטורינג, דוגמא אישית, והגעה לאימונים מדי פעם. גם בתוך המחלקות הצעירות לבין עצמן, ניתן לשחקנים מצטיינים להתאמן מדי פעם עם שכבת גיל מבוגרת יותר, ונביא כתומכי מאמנים שחקני נערים ונוער לחלק מהאימונים של שכבות גיל נמוכות יותר, "מרציאנו זה ממש לא להיות בייביסיטר, תראו שזה יעשה טוב לשני הצדדים, ילדים אוהבים ללמוד מילדים בוגרים יותר".

ילדים כדורגל

 

8. בריאות – לפני כל מה שדיברנו עליו וחשוב מכל, אנחנו חייבים השנה לשמור על בריאות השחקנים שלנו. תהיו ממושמעים בכל הקשור לקורונה, על המגרש ומחוץ למגרש, אני לא מתכוון לעגל פינות פה במקרה של הפרות. נהלו את העומסים באימונים בצורה נכונה, אל תשכחו את הפגרה הארוכה שעברנו. השנה גם דאגתי שיהיה פיזיותרפיסט למועדון שנוכל להפנות אליו את הילדים בשעת הצורך על חשבוננו, והמאמן המנטלי שדיברנו עליו יוכל לעזור בכל ההיבטים הפסיכולוגים, "מצחיק רמי, לא, יישור שיניים לא נכלל במסגרת הזו".

*****

"טוב חברים, לסיום, תזכרו, השנה הזאת היא השנה שנגרום לשחקנים ולשחקניות הצעירים ולהורים שלהם להרגיש שאנחנו פה בשבילם, משפחה. יש לי הרגשה טובה לגבי השנה הזאת, דברים נפלאים הולכים לקרות במועדון שלנו, או כמו שצ'רצ'יל אמר: NEVER LET A GOOD CRISIS GO TO WASTE. לא רמי, לא צ'רצ'יל מהקיוסק, התכוונתי ל…עזוב לא משנה, יאללה משוחררים, צאו לדרך, שתהיה לנו אחלה שנה".

ילדים, כדורגל, גשם
Credit to Flicker
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח