רוחות של שינוי

היו כמה סיפורים יפים בשנה שעברה בכדורגל העולמי. מונאקו הדהימה וזכתה באליפות צרפת, פיינורד הניפה צלחת אליפות אחרי עשור וחצי וגם ספרטק מוסקבה חזרה לימיה הגדולים. אבל עדיין, נראה היה שלפחות בליגות הגדולות באמת, קשה היה לשנות את המציאות והדומיננטיות של אריות הליגות.

Spanish League - טיק טיק

אבל הנה, אמנם רק סוף אוקטובר, אבל עדיין, אני מרשה לעצמי קצת לחלום שתהיה לנו עונה מרגשת. נראה שלא מעט מהדברים שחשבנו שיקרו בתחילת העונה, בינתיים לפחות, רחוקים מלהיות ודאיים. אז הנה לפניכם, מה שחשבנו בתחילת העונה, מול המציאות.

יובנטוס האלופה הנצחית?

עם שש אליפויות רצופות ודומיננטיות מוחלטת, לא רבים האמינו שבסיום העונה הגברת הזקנה לא תהיה זו ששרה בסיום. למרות העזיבה של בונוצ'י שעירערה קצת את חדר ההלבשה, נראה היה שהמכונה של סגנית אלופת אירופה תמשיך לעבוד. אז לא, יובנטוס לא במשבר. אמנם היא איבדה כמה נקודות וההגנה שלה כן נחלשה בהיעדרם של בונוצ'י ודני אלבס, אבל השישייה בחוץ מול אודינזה והניצחון נגד מילאן הראו שהיא עוד חזק בעניינים.

ועדיין, בתום עשרה מחזורים יובנטוס רק שלישית ואיבדה כבר 5 נקודות והיא אחרי אינטר החזקה ונאפולי הפנטסטית. מילאן לצערי לא מהווה פקטור בצמרת, אבל שתי הנציגות של רומא גם כן נראות לא רע, כשאימובילה מחורר רשתות במדי לאציו (צמודה ליובנטוס במספר הנקודות) ודזקו מזכיר לנו שיש חיים ברומא אחרי טוטי. צריך לזכור שיובנטוס נתנה בעונות מסוימות פור לליגה ועדיין זכתה באליפות קלילה, ועדיין נראה שלראשונה מזה זמן רב, הליגה האיטלקית תהיה צמודה.

מאורו איקרדי, אינטר
Credit to "F.C. Internazionale Milano" Facebook page

באיירן ועוד 17

למרות שכבר בקיץ היה אפשר לראות שאנצ'לוטי לא בדיוק מוצא את עצמו בבאווריה, עדיין באיירן כמובן הפייבוריטית הברורה לזכות באליפות גרמניה. אבל באיירן לא ביצעה רכישות משמעותיות מספיק בקיץ ומשבר האמון בין השחקנים למאמן האיטלקי הביאו ליכולת רעה בפתיחת העונה ולפיטוריו של קרלו.

ומנגד, דורטמונד של פטר בוס פתחה את העונה מצוין עם 7 ניצחונות ב-7 המחזורים הראשונים. הצהובים שחורים, שבעונה שעברה רשמו עונה מאכזבת יחסית עם בעיות בין טוכל להנהלה בשילוב של הרבה צעירים חדשים ופציעות של הותיקים (רויס, גצה ושורלה), עושים קולות של קבוצה שיכולה לקחת אליפות. אם תוסיפו לכך את רד בול לייפציג שמסרבת להיפרד מהצמרת, ונראה שלבאיירן יש תחרות אמיתית.

את האמת? הטור הזה התבשל כבר בשבוע שעבר ואפילו קודם, אבל באיירן, שכבר אפשר לקרוא לה "הגברת הזקנה" בעקבות מינוי צוות האימון המבוגר ברשותו של יופ היינקס. סגרה פער של 5 נקודות מדורטמונד מאז חזר המאמן הישיש, ובעיקר היא קיבלה בחזרה את הביטחון שאבד לה. ניצחון קליל מול לייפציג בשבת העלה אותה שוב לפסגה, ובשבוע הבא היא מגיעה לדורטמונד שנמצאת כרגע במשבר עם נקודת ליגה בשלושת המחזורים האחרונים.

תומאס מולר
Credit to FC Bayern München Facebook page

פפ שרלטן

אמרו על גוארדיולה שהוא סתם שחצן וגונב דעת בעקבות הכישלון היחסי של הסיטי אשתקד והשנים הלא מרשימות במיוחד בבאיירן מינכן. אז כן, לגוארדיולה יש תקציב בלתי מוגבל, אבל גם קבוצות אחרות השקיעו המון ברכש, רק שנראה שהוא עושה זאת הכי נכון. הוא מקבל חזרה את ז'סוס וגונדוגאן עליהם בנה והיו פצועים במרבית העונה שעברה ובינתיים הוא דורס את הליגה שאמורה להיות הקשה ביותר.

אותם דברים אפשר להגיד על מוריניו שהיו שאמרו שעבר זמנו, אבל חשוב לזכור שהוא בעונתו השנייה ביונייטד, וכידוע, העונה השנייה של מוריניו היא העונה הטובה ביותר שלו במערכת. בינתיים, היא נראית לא רע ונראה שקרב האליפות יוכרע בין שני המאמנים שהושמצו כל כך הרבה לאחרונה, למרות שזאת שהכי הייתי רוצה שתזכה באליפות היא טוטנהאם.

ריאל תדרוס את הליגה

לצערי הרב, גם הכתרת ריאל מדריד לקבוצה הטובה באירופה בתחילת העונה הייתה מהירה מדי. הזכיות המרשימות בסופרקאפ האירופאי והספרדי מול היונייטד וברצלונה, בתוספת העזיבה של ניימאר את היריבה הגדולה, נתנו את ההרגשה שהאליפות בכיס של ריאל. ייתכן והיא הייתה זחוחה מדי ולא השקיעה מספיק ברכש, וכעת הפציעות והדריכה במקום פוגעות בה. ריאל לא נראית טוב, לא דורסנית כמו בעבר וגם פגיעה בהגנה וההפסד המביך מול ג'ירונה מציב אותה במרחק כמעט דמיוני של 8 נקודות מברצלונה. בעוד שהיריבה, עם מאמן חדש על הקווים, כזה שנטען שהוא אנמי, אבל עם חייזר בדמותו של מסי, בינתיים אוכלת את הליגה בלי מלח. דווקא ולנסיה, קבוצה מרגשת מפעם, פתחה את העונה נהדר והיא מדורגת כרגע לפני ריאל מדריד עם כדורגל משכנע ומרחק של 4 נקודות מברצלונה.

Credit to "FC Barcelona" Facebook page

פאריס סן ז'רמיין היא הדבר הבא

ספק גדול אם בסוף העונה הפריזאים לא ישיבו לעצמם את תואר האליפות, ועדיין, גם עם ביצוע שתי ההעברות הגדולות בהיסטוריה, לא מספיקות בינתיים לשדרג את פסז' למועדון על. היא בסה"כ נראית מצוין באירופה, וגם בליגה איבדה רק 4 נקודות, והצליחה לא להפסיד גם במארסיי עם 10 שחקנים. אבל המתיחות בין קבאני לניימאר, השמועות על כך שניימאר גם לא מסתדר עם אמרי והעובדה שמעבר להתקפה, הקבוצה לא ממש חיזקה את העמדות האחרות שלה, ואפילו איבדה את מאטווידי במרכז המגרש, גורמים לי לחשוב שפסז' לא תעשה השנה את קפיצת המדרגה המיוחלת. אני חולם שמונאקו תיקח עוד אליפות. היא אמנם נחלשה משמעותית משנה שעברה, אבל עדיין רצה לא רע ורחוקה רק 4 נקודות מהפסגה.

ניימאר
Credit to "PSG – Paris Saint-Germain" Facebook page

את הכסף סופרים במדרגות

האם זה מקרי או שיש איזשהוא "אביב ערבי" בכדורגל האירופאי ומשהו קורה? אפשר לחבר את זה גם לליגה שלנו שבה הפועל חיפה מוליכה במפתיע בזמן שמכבי ת"א וב"ש מקרטעות. אני לא חושב שיש קשר בין המקרים. הרבה פעמים לקבוצה יש מחזוריות כזאת שלפעמים נגמרת ולוקח זמן עד שהיא מתחדשת. חשוב לזכור שוב, אנחנו רק בסוף אוקטובר, והעונה עוד ארוכה ויש סיכוי גדול שהסדר יחזור על כנו בסיומה. למעשה גם באיירן, יובנטוס, פסז' וברצלונה נראות מעולה. אבל עדיין, גם אם באחת מהליגות תהיה אלופה בלתי צפויה, זה יהיה סיפור ענקי. אז למה לא לחלום?

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח