הסיוט של קוסטקורטה

אלסנדרו "בילי" קוסטקורטה נחשב לאחד משחקני ההגנה הגדולים באיטליה – אגדה אמיתית של מילאן ובלם בחסד שזכה עם המועדון ב-7 תארי אליפות ו-5 גביעי אלופות. הוא שיחק במילאן במשך 21 שנים, עד גיל 41 בתקופת הזוהר הגדולה ביותר של המועדון.

קוסטקורטה, מלדיני, בארסי. מילאן
קוסטקורטה, מלדיני, בארסי. קרדיט לדף הפייסבוק "milanlive.it"

 

שנת 94' הייתה אמורה להיות שנה מיוחדת עבורו. הוא כבר זכה עם מילאן בשני תארי אלופות ב-89' ו-90', אבל שנה לאחר ההפסד המפתיע בגמר למארסיי, הוא רצה לעזור לרוסונרי להחזיר את הגביע. זאת הייתה השנה השנייה למפעל ולמעשה לאחר שלב הבתים נערך חצי גמר אחד, בו הקבוצה אירחה את מונאקו. מילאן ניצחה 0-3 בקלילות, אלא שקוסטקורטה ספג כרטיס אדום כבר בדקה ה-40'. את הגמר שבו קבוצתו דרסה את ברצלונה 0-4 הוא ראה מהיציע.

 

טראומת הגמר

פחות מחודשיים עברו ובילי נסע ביחד עם איטליה לארה"ב לנסות ולהביא גביע לאזורי. איטליה החלה את הטורניר רע מאוד, היא הפסידה 0-1 לאירלנד במשחק הראשון ובדקה ה-20' של המשחק השני מול נורווגיה כבר שיחקה עם עשרה שחקנים אחרי הרחקתו של השוער פאליוקה. הפסד ואיטליה הייתה מודחת, אלא שקוסטקורטה, במשחק מצוין, עזר למאמץ ההגנתי ולאיטלקים לשמור על רשת נקייה. איטליה עם רוברטו באג'יו המשיכה במסע שלה לעבר התואר, ובילי המשיך להיות חלק משמעותי בהגנה שנאלצה להסתדר ללא פרנקו בארסי הפצוע.

בחצי הגמר מול בולגריה, האיטלקים עלו ליתרון מוקדם מצמד של באג'יו, וקוסטקורטה ראה איך הוא מתקרב לפסגת הקריירה שלו. גמר גביע העולם. אלא שבדקה ה-61' הוא ספג כרטיס צהוב שמנע ממנו מלהשתתף בגמר. וכך, בתוך פחות מחודשיים, קוסטקורטה נאלץ להפסיד גם את גמר ליגת האלופות וגם את גמר גביע העולם. הטרגיות הספורטיבית הזו נשכחה בגמר, כשהגיבורים הטראגיים האיטלקים היו דווקא בארסי שחזר להרכב לגמר, ורוברט ובאג'יו, שניהם החמיצו בדו קרב הפנדלים מול ברזיל.

אלסנדרו קוסטורטה איטליה ספרד
קוסטקורטה מול ספרד. קרדיט לדף הפייסבוק: Nazionale Italiana di Calcio

 

הגמר הביניבשתי

ולמה אני מספר לכם עכשיו את הסיפור הזה? כי היום ייערך גמר אליפות העולם למועדונים, מה שבעבר היה גמר הגביע הבינבשתי, בין אלופת דרום אמריקה לאלופת אירופה ונערך בטוקיו. לקוסטקורטה הייתה הזדמנות לסיים את שנת 94' בטעם טוב כשמילאן הפייבוריטית פגשה את ולז סארספילד הארגנטינאית, שזכתה במפתיע בליברטאדורס, ובשערה עמד השוער הפראגוואי האגדי, חוזה לואיס צ'ילאברט.

מילאן קיוותה להחזיר את הגביע לאירופה אחרי שבשנתיים הקודמות סאו פאולו הברזילאית הייתה זו שזכתה בתואר, כולל ניצחון על אותה מילאן שנה קודם לכן. אלא שבדקה ה-50' קוסטקורטה כמובן, ביצע עבירה ברחבה בעקבותיה קיבלה ולז פנדל ועלתה ליתרון. 7 דקות לאחר מכן הוא קינח במסירה רעה לאחור שנחטפה על ידי עומאר אסאד שכבש את השני. ולז הדהימה וניצחה 0-2. וקוסטקורטה? הוא קינח עם כרטיס אדום בדקה ה-86'.

אז אם אתם חושבים שיש לכם שנה רעה, תמיד יכול להיות יותר גרוע. יש רשימה ארוכה של שחקנים גדולים שהפסידו משחקי גמר. אבל לאף אחד זה לקרה פעמיים ועוד בזמן כזה קצר.

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח