ראש לשועלים או זנב לאריות?

אחרי שעשה כמעט כל טעות אפשרית באינטר ובבנפיקה, החלוץ הברזילאי גבריאל ברבוסה, גביגול בשבילכם, עלול לשוב לנקודת ההתחלה

בגיל 16, 8 שנים אחרי שכבר הספיק לכבוש 600 שערים עבור קבוצות הילדים של סאנטוס, ומשפחתו עברה לגור צמוד למתחם האימונים, נקרא גבריאל אל משרד הנשיא – הגיע הזמן לעלות אל המגרש של הגדולים. משחק הבכורה של גבריאל תוזמן בצורה מדהימה ע"י אנשי המועדון שדאגו להבהיר בצורה חד משמעית שיש יורש לניימאר.

במשחק הפתיחה של עונת 2013/14, שנערך מול פלמנגו והוכרז כמשחק העזיבה של ניימאר, החליף את הכוכב לא אחר מאשר גביגול. המשחק אמנם הסתיים ללא שערים, אך המסר הובהר לכל אוהדי הכדורגל בברזיל. יש בעל בית חדש, גרסה משודרגת אם תרצו של ניימאר. הוא יודע לשחק בצד שמאל, באמצע וגם מחפה על הטעויות של החלוצים, הוא ריבאונדר מדהים, יש לו כוח מתפרץ ומהירות שאין בלם בליגה הברזילאית שיכול לעמוד בה. אמנם לא יודע להתעלל במגנים כמו קודמו, אך דריבליסט בחסד עם בעיטה אימתנית.

גבריאל ברבוסה, גביגול
Credit to "Gabigol" Facebook page

השנה היא שנת 2014, השמועה מתחילה בברזיל ומתפשטת בכל העולם. מועדון הפאר סנטוס, שהעניק לאוהדי הכדורגל את פלה, רוביניו, ניימאר ואחרים, מטפח את הכדורגלן הברזילאי הבא שיכבוש את אירופה וההצעות מכל הקבוצות הגדולות בעולם לא איחרו לבוא כאשר ברצלונה הייתה זו שקיבלה זכות ראשונים על היהלום בעוד סעיף שלא ידעתם עליו שנכלל בחוזה בין שתי הקבוצות ברכישת ניימאר. גביגול עבר תהליך של ליטוש. הוא התחזק פיזית, למד לשחק בכל עמדה אפשרית בחלק הקדמי ושיפר את משחק הראש משמעותית. התוצאות כבר דיברו בעד עצמן – הוא הפך לשחקן השני הצעיר ביותר שהגיע ל-50 שערים בברזיל, כאשר רק פלה האגדי מקדים אותו.

קיץ 2016 הגיע, וכל אירופה עקבה אחרי צמד הגבריאלים שטרם מלאו להם 20 – ז׳סוס וברבוסה. אחרי שריאל ומנצ׳סטר יונייטד נכנעו במאבק על גביגול וברצלונה החליטה בסופו של דבר לרכוש את פאקו אלקסר, הייתה זו אינטר שקפצה על המציאה ושילמה 25 מיליון יורו על התכשיט. למרות שהביע עניין רב בחלוץ, פרנק דה בור לא מיהר להוריד לספסל את איקרדי או פרסיץ׳ על מנת לתת לו הזדמנות ובמשך סיבוב שלם שיחק גביגול 21 דקות בלבד. במחזור ה-25 בו אירחה אינטר את בולוניה, כבש גביגול שנכנס כמחליף בדקה ה-81 את השער היחיד במשחק, אך למרות זאת את עונתו הראשונה באירופה סיים עם מספר דקות מצטבר ששוות לפחות ממשחק וחצי, כשאת כולם שיחק כמחליף. יחד עם זאת, רוב הכותרות לגבי החלוץ נגעו לתלונות בלתי פוסקות מצד הצוות הטכני שמדובר בשחקן שכונתי, עצלן, אחד שלא מבין כלום באסיפות הטקטיות ולא משקיע באימונים, כי מה שהופך אותך לכוכב בדרום אמריקה לא מספיק כדי להיות שחקן הרכב בליגה האיטלקית. את עונתו הראשונה של גביגול באירופה אפשר לסכם בדבריו החריפים של עוזר המאמן לשעבר, ננדו אורסי: "כשאתה משלם כל כך הרבה על שחקן שלא יכול לשחק אפילו בקורטונה או בפאלרמו, אתה נשאר ללא מילים".

גבריאל ברבוסה, גביגול
גביגול בדקות נדירות במדים של אינטר.
Credit to "Gabigol" Facebook page

עם הגעת ספאלטי לאינטר ההחלטה של האיטלקי לגבי גביגול הייתה פשוטה ולאחר שני מחזורים בלבד החלוץ נבעט מהסגל והושאל לבנפיקה. אך גם רוי ויטוריה לא שש על המציאה. לאחר חצי עונה במדים האדומים זכה גביגול לשחק ב-5 משחקים בלבד בהם כבש, איך לא, שער בודד. בנפיקה כזכור הודחה משלב הבתים של ליגת האלופות בצורה מבישה לאחר שסיימה בבית שכלל את מנצ׳סטר יונייטד, באזל וצסק"א במקום האחרון וללא נקודות, כרגע היא נמצאת במקום השלישי בטבלת הליגה הפורטוגלית במרחק של 3 נקודות מספורטינג, עונה ללא תואר ככל הנראה תסיים את דרכו של ויטוריה באיצטדיון האור כך שלמאמן אין זמן לבחון שחקנים חדשים והוא "ייאלץ" לפתוח עם חוליית ההתקפה הנוכחית, עליה מפקד ז׳ונאס, ברזילאי גם הוא, שכבש עד כה 18 שערים ואף הודיע כי הוא מעוניין להשיב את החלוץ לקבוצתו המקורית.

חוסר הבנה טקטית בבנפיקה, גם ללא משבר שפה, יחד עם אי השקעה באימונים, עלולים לגרום לגביגול לסיים את המסע האירופי שלו כבר בגיל 21. בחודש האחרון הגיעו שמועות מעבר לים על התעניינות מצד סנטוס וסאו פאולו להחזיר את הכוכב המקומי לפאוליסטה, שם הוא ככל הנראה יחזור להיות יקיר האוהדים ולא מושא ללעג של התקשורת המקומית שכבר כינתה אותו בעבר "גביגול אחד" (על שם מספר שעריו במדי אינטר). אך דווקא עכשיו זה הזמן של גביגול לבחור את דרכו של מי להמשיך – את זו של רוביניו או את זו של ניימאר?

גבריאל ברבוסה, גביגול, ברזיל
גביגול חוגג. עדיין לא מאוחר לחזור לעניינים
Credit to "Gabigol" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח