קצת דומות, קצת שונות – אנקדוטות לקראת גמר ליגת האלופות 2017

אין ספק שריאל ויובנטוס הן שתי קבוצות נהדרות שהגיעו בצדק למעמד הנכבד של גמר ליגת האלופות 2017. מי שעוקב אחריהן העונה יכול לראות כמה וכמה נקודות דמיון מעניינות ביניהן.

חלוץ 9 מושמץ

גונסאלו היגוואין וכרים בנזמה הם שני חלוצים שדי דומים במבנה הפיזי שלהם ובסגנון המשחק שלהם ושניהם אינם גבוהים או מצטיינים במיוחד במשחק הראש שלהם, שניהם סופגים קיתונות של ביקורות העונה על החמצות, כבדות ולוזריות ברגעי האמת. ניתן להתווכח האם טענות אלו מוצדקות, אך אין ספק שמבחינה קבוצתית שתי הקבוצות נראות כמו מכונה משומנת שכל החלקים בה עובדים, לכן סביר להניח שגם הם תורמים, ואולי דווקא בדרכים שלא בהכרח נכנסות לסטטיסטיקה המקובלת. לדוגמא, בנזמה מפנה שטחים נהדר לרונאלדו והיגוואין גורר איתו מגנים כדי להריץ את דיבאלה וקוודראדו הזריזים קדימה.

היגוואין
חלוץ 9 מושמץ. בצדק? קרדיט צילום:
UEFA Champions League Facebook Page

מגנים

לטעמי הסיבה שריאל נראית כה מפחידה העונה, היא ששני המגנים שלה עשו קפיצת מדרגה והפכו לשחקנים מרכזיים. כשמסתכלים על קרבחאל ומרסלו, כל אחד מהם הוא שחקן מדהים שיודע לעשות הגנה נהדרת כשצריך אך גם להתקיף מצוין. מנגד, גם ליובה יש מגנים פסיכים, דני אלבס ואלכס סנדרו. אין ספק שבכדורגל המודרני עמדת המגן היא חשובה ואף קריטית לקבוצה ששואפת לתארים. אגב, גם במערך של שלושה בלמים יש מגנים, אך הם ממוקמים יותר במרכז כדי שיוכלו להתרכז בהתקפה ללא לחץ הגנתי.

אנקדוטת בונוס: 3/4 המגנים שצוינו בשתי הקבוצות הם ברזילאים, מדינה שידועה יותר דווקא בכישרונה ההתקפי, אך לאורך השנים תמיד יצאו ממנה מגנים ברמה גבוהה.

מרסלו
מרסלו עשה קפיצת מדרגה. יניף עוד גביע? קרדיט צילום:
UEFA Champions League Facebook Page

למרות נקודות הדמיון בין הקבוצות, יש גם מספר נקודות שוני עם יתרונות וחסרונות לכל קבוצה, שהגיוני שעליהן יקום וייפול גורל המשחק.

שוער – היתרון הגדול של יובנטוס במשחק

בופון גבוה משמעותית מנבאס (1.91 לעומת 1.85) ובמשחקים כמו גמר אלופות כל סנטימטר חשוב וזה עלול להיות קריטי. וזה מבלי שבכלל מתחילים לדבר על הבדלי הניסיון והביטחון שבופון משדר במעמדים גדולים לעומת נבאס שלעיתים נראה לחוץ ופגיע.

ספסל – היתרון הגדול של ריאל במשחק

כבר רבים וטובים כתבו על הספסל של ריאל או הרכב ב׳ שלה שהיה הפקטור המשמעותי שלה במהלך העונה. לעומתה, אצל יובנטוס החילופים בדר"כ פוגעים משמעותית בשיטת ורצף המשחק שלה וזה נראה פשוט משוגע. הפער הזה יכול להכריע את גורל המשחק.

בופון
הניסיון והביטחון של בופון יכריעו? קרדיט צילום:
UEFA Champions League Facebook Page

במשחקי גמר הדברים הקטנים הם שמכריעים, מי ייתן שנצפה במשחק טוב, שכל קבוצה תתעלה על עצמה ושהקבוצה הטובה ביותר תנצח!

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח