קפטן שמחפש חוף מבטחים – מאורו איקרדי מגיע לעיר האורות

עבור אוהדי כדורגל יש שחקנים שזכורים לדורות בגלל זכייה בתארים ופעולות יפות על המגרש, אך במקרה של מאורו איקרדי, המורשת שהוא משאיר עמוסה בשערוריות ונראה שהוא עושה הכל על מנת לחבל לעצמו בקריירה.

בשנת 2013 התפוצץ הרומן האסור עם וונדה נארה והכה גלים בכל רחבי אירופה. כל אדם אחר בסיטואציה שכזו היה מנסה באופן אוטומטי להוריד פרופיל ומנסה לטהר את שמו בכל דרך אפשרית. במקרה של מאוריטו, ההיפך הוא הנכון. מאז המקרה החלוץ הפך, בזכות האישה/סוכנת שלידו לפרובוקטיבי וקיצוני הרבה יותר וכמו במחזה בתיאטרון, נכנס בקלות לתפקיד "הנבל" עבור כל העם הארגנטינאי ואיפס את סיכויו לזימון לנבחרת הלאומית. השנים עברו ולכולם היה ברור שהשערורייה הבאה בה שמו של החלוץ יופיע תגיע והשאלה היא רק מתי.

 

בעונה שעברה החלוץ פתח במו"מ עם ראשי אינטר בנוגע להארכת חוזהו במועדון בו רשם 219 הופעות בהם כבש 124 שערים לצד 28 בישולים כשסרט הקפטן על זרועו. השיחות הפכו בזריזות להטלת האשמות מצד הסוכנת של החלוץ כלפי ראשי המועדון האיטלקי, זיוף פציעה של החלוץ ואפילו ארגון ה"אולטראס" של הנראזורי התנער מקיומו של איקרדי ודרש את עזיבתו.

עם מינויו של אנטוניו קונטה למאמן, האיטלקי הבהיר לחלוץ בצורה חד משמעית שהוא לא חלק מהפרויקט שהוא מתכנן לבנות במילאנו והשתמש בכל הכלים שברשותו כדי להראות לאיקרדי ובת זוגתו את הדרך החוצה. קפטן הנראזורי נושל מתפקידו, מיד לאחר מכן הוא כבר לא התאמן עם שאר הסגל לאורך כל קדם העונה והמספר 9 איתו היה מזוהה נלקח ממנו לטובת רומאלו לוקאקו שהונחת על העמדה בה הוא משחק.

שתי הקבוצות שחשקו בשירותיו של איקרדי היו היריבות המרות של איטליה, יובנטוס ונאפולי, שהצעותיהן לא הבשילו לכדי מכירה ובכך ראשי אינטר למעשה החזירו לארגנטינאי באותו מטבע כשחיבלו בהכנות שלו לעונת 2019/20.

בסופו של דבר הפרשייה הגיעה לסיום לו כולם חיכו והחלוץ יעבור לפ.ס.ז, שביצעה מהלך בזק על הבאזר של חלון ההעברות בחוזה שדומה בסכומיו לאלה שקיבל במילאנו.

מאורו איקרדי, אינטר
Credit to "F.C. Internazionale Milano" Facebook page


אותה הגברת בשינוי אדרת

כידוע, גם הפריזאים התמודדו קיץ שלם עם שחקן פרובלמטי ומוכר העונה לשם ניימאר שבדומה לחלוץ הארגנטינאי גרם לסערת רגשות בקרב אוהדי פ.ס.ז ובעיקר כלפי הבעלים הקטארים שהרגישו נבגדים ועשו הכל על מנת לפגוע ברצונות העזיבה שלו ולבסוף הוא גם נשאר במועדון נכון לעכשיו.

נקודת הפתיחה של איקרדי במועדון הצרפתי לא יכולה להיות טובה יותר מזו בכל המובנים. היציאה מאיטליה היא הזדמנות פז עבור מאוריטו וואנדה להתנקות מכל הלכלוך שהספיקו לפזר בארץ המגף כלפי התקשורת והאקסית ממילאנו. בנוסף, הפנים של המועדון הפריזאי, קיליאן אמבפה ואדינסון קבאני, פצועים וייעדרו בזמן הקרוב ולכן איקרדי, שהגיע על תקן היורש של "אל מטאדור", יבצע את טבילת האש הראשונה שלו מוקדם מהרגיל לעיניי כל העיניים בפארק דה פראנס, שבוודאי בונים הר של ציפיות סביב הארגנטינאי בתקווה שישפר את המספרים היפים שהציג בסרייה א' לאורך השנים.

לאחר הקיץ הארוך שעבר על פ.ס.ז, הצוות המקצועי ואוהדי הקבוצה מעיר האורות נמצאים על קוצים בכל הנוגע לבעיות משמעת בתוך הסגל וקרוב לוודאי שלא יוכלו לסבול יותר התעסקות בבעיות שקשורות אל מחוץ לכר הדשא של שחקן כזה או אחר כנגד הקבוצה. אל ח'אליפי כבר הצהיר בנוגע לעונה הקרובה ש"שחקנים לא פה בשביל להתענג. מי שלא יסכים עם הרצונות שלנו, יגיד שלום". אמנם איקרדי בן 26 והעתיד עדיין לפניו, אך כרגע אין לו ימי חסד והוא יצטרך להתרגל במהירות למעמד של שחקן סגל לגיטימי שלפעמים גם יצטרך לפתוח משחקים על הספסל. אם וונדה ובעלה לא יבינו את המסר ויחליטו שוב לפצוח בפרובוקציות כנגד הנהלת הקבוצה הפריזאית כשהחלוץ יישב על הספסל מפעם לפעם, הם לבטח ייפגשו מקרוב את הצד הלא נעים של אל ח'אליפי שהוכיח הקיץ מה הוא מסוגל לעשות כלפי שחקן שיזלזל בכבודו ובמועדון בו הוא משחק.

 

צרות של עשירים והר של ציפיות

ההגעה של איקרדי לעיר האורות יכולה ליצור את אחת מחוליות ההתקפה הקטלניות בכדורגל האירופי שהפוטנציאל שלה להתפוצץ הוא גדול תרתי משמע. כרגע, לתומאס טוכל, שקיבל הזדמנות נוספת להוכיח שהוא אדם הנכון להוביל את הפרוייקט היקר של הכדורגל האירופי, יש בידיים סגל עמוס באגו ושחקנים ששמים את עצמם לפני הקבוצה ודואגים לאינטרסים הפרטיים שלהם. המטרה הראשונה של טוכל תהיה ליצור תלכיד של שחקנים בו כל אחד מבין את תפקידו וחלקו בסגל ועושה כל שביכולתו למען הצלחת הקבוצה.

לו יכולתי להיכנס לנעליו, הייתי מנסה להשתמש במערך בו אמבפה, קבאני ואיקרדי יוכלו לשחק ביחד וניימאר יהיה זה שיעלה מהספסל. הברזילאי שרף את כל יחסיו אל מול הבעלים הקטארי, הראש שלו מוכוון לקאמבק למדי ה"בלאוגרנה" של ברצלונה והלויאליות שלו כלפי הקבוצה מוטלת בספק גדול ולא ניתנת לתיקון. אגו זהו מרכיב שאי אפשר להעלים בקלות בטח שלא מכוכבי כדורגל, אך אם המאמן הגרמני יצליח למתן אותו לרמה מספיק שפויה וייצור רוטציה נכונה והיררכיה בסגל, אין לי ספק שעונת 2019/20 תוכל להסתיים באופן הכי מתוק שיכול להיות בצורת זכייה בגביע עם האוזניים הגדולות.

כל תוצאה פחות טובה מזו היא בגדר כישלון קולוסאלי שיעלה למאמן פ.ס.ז בדומה לקודמיו במשרתו.

מאורו איקרדי פאריס סן ז'רמן

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח