צרות בצרורות – על הפועל עכו לקראת עונת 2017/8

ליגת העל שלנו חוזרת וכדי להכין אתכם לעונת 2016-2017 הבלוגרים שלנו סוקרים את הקבוצות השונות. ממשיכים עם אלון יוסף אבן והפועל עכו.

לפני שריקת הפתיחה, כשהעונה עוד לא יצאה לדרך, הפרשנים והמומחים של ליגת העל מסמנים את הפועל עכו כיורדת הבטוחה, עם מינוס של שתי נקודות והרבה אי וודאות תחל עכו את עונת החזרה שלה לליגת העל. אחרי עונה מרשימה בלאומית עם יחס שערים השלישי בליגה, חוזרת עכו לקדמת הבמה עם המון סימני שאלה, בעלים שלא הגיעו, מעורבות (לכאורה) שלא כדין של דודו דהאן דרך פרשת חוזים כפולים ועד לפרשת מנודים לא מחמיאה.

תקציר האירועים הקודמים – עכו, שהייתה אמורה לעבור לידיים פרטיות, לא עברה ונשארה בבעלות העירייה. שלומי דורה, אשר היה אמור לסיים את תפקידו, הוקפץ חזרה לעמדת המאמן במועדון, והוא מקבל מעליו את המנהל המקצועי דניאל סטנצ'ו (שמי שאחראי על חתימתו במועדון הוא הסוכן דודו דהאן שעוד נחזור לדבר עליו בהמשך). לא עובר זמן רב והפועל עכו מואשמת על ידי תובע ההתאחדות בפרשת חוזים כפולים שמסתיימת בהחלטה סופית של מינוס 2 נקודות והרחקה למשך שנה של היו"ר המיתולוגי של עכו – דודי רוזנפלד, ובינתיים בעכו ממשיכים בבניית הסגל כאשר מצטייר שרוב השחקנים החותמים שייכים לסוכנות שבבעלותו של דודו דהאן. עוברים שבועות רבים ואין ספור תלונות, ולבסוף ההתאחדות לכדורגל ממנה חקירה רשמית על ענינו של דודו דהאן והמעורבות שלו בניהול המועדון. בין לבין, עכו שוב חוזרת לבית הדין בגלל שיתוף שחקן שלא כחוק במשחק גביע הטוטו.

הפועל עכו, סטאנצ'יו
סטאנצ'יו
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של הפועל עכו

חוץ מנושא דודו דהאן יש התעסקות גם במנודים – פרשה שראינו כבר לצערנו בכדורגל הישראלי של מנודים בסגל. גל אראל, דניאל בורחל והסמל של המועדון, הקפטן של העונה שעברה, מושיקו מישאלוף, קיבלו את ההודעה שאינם בתוכניות לסגל ושיחפשו לעצמם קבוצה חדשה. עד כאן לגיטימי. אבל מפה מתחילה התנהלות מגעילה שלא ראויה לליגת העל. דרך הוצאתם מהקבוצה לשגרת אימונים לא סדירה שכוללת הודעות באמצע הלילה מתי להגיע לאימון ובעיקר יחס מזלזל. שלושת השחקנים האלה מתחילים עונה באי וודאות ובעיקר בהרגשה גרועה.

נחזור לדהאן. כפי שנכתב לעיל, ההתאחדות מנהלת חקירה רשמית על ההתנהלות של דודו דהאן בקבוצה, ובודקים מה באמת רמת המעורבות שלו. לכאורה, אם הוא באמת הבעלים של הקבוצה, שיעמוד מאחורי זה בדרך החוקית – דרך העברת בעלות רשמית וניהול מלא של המועדון. אם לא? שלא יתערב (לכאורה שוב) בהנהלת המועדון ובהחתמת שחקנים ששייכים בעיקר לסוכנות שלו, מה שמעיד על ניגוד אינטרסים מובהק.

ואחרי כל זה הגיע הזמן לדבר על כדורגל נטו:

הצטרפו למועדון: עמראן אלקרינאווי (מושאל מבאר שבע) ,גל שיש, בן אזו'בל, אלון נצר, רם שטראוס עמית ביטון (מושאל מבאר שבע), ברונו איבה ופייסל מוליץ.

הסגל של עכו עדיין לא סופי, ישנם דיבורים רבים על שחקני מכבי חיפה שיושאלו לקבוצה כמו עמית זנטי, מחמוד עוואד ועוד.

עזבו את המועדון: ברנקו מיכאלוביץ', עידו אקסברד, ציון צמח, אחמד קאסום, ירדן קרישטול, מוראד אבו ענזה, אדריאן רוצרט, אור אלקבץ ובר אביטן.

בכמה שורות: שלומי דורה, שמוכר כמאמן של קבוצות תחתית, מקבל סגל לא ברור. למרות מספר הופעות טובות במשחקי גביע הטוטו, הסגל לא נראה שלם והעבודה שיש לשלומי דורה נראית רבה, בעיקר התעסקות מקצועית, אבל גם התעסקות מנטלית. כדי שלעכו יהיה סיכוי לשרוד בליגה הם צריכים בקבוצה לנטרל את הרעש מסביב ולהתרכז נטו בכדורגל.

למי כדאי לשים לב: ברונו איבה –  שחקן צעיר בן 21 שמשחק כקשר ונראה כישרון מבטיח שיכול לייצב את הקישור ולספק כדורים יפים לחלוצים.

פייסל מוליץ – הראה ניצוצות יפים בגביע הטוטו ובכלל. חלוץ, מטר 2.03, בעל נוכחות מרשימה ברחבה שיכול לעשות צרות ליריבות.

עמראן אלקרינאווי – לדעתי, הכוכב של עכו. ילד מוכשר, בן 21, שהגיע בהשאלה מהפועל באר שבע. נראה כמו כישרון שעוד נשמע עליו וביחד עם העבודה של שלומי דורה, שידוע כמקדם צעירים, יכול להתקדם למקומות יפים ובאמת כדאי לעקוב.

עמראן אלקרינאוי
עמראן אלקרינאוי
קרדיט לדף הפייסבוק של הפועל עכו

הימור על מקום בסוף העונה: כמו הבלוגרים שלנו, גם אני מאמין שהפועל עכו לצערם תרד ליגה. הקבוצה שנבנתה בעכו והצרות שמסביב לא נותנים לה שום סיכוי להישאר בליגה.

העיקר שתתחיל כבר העונה.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח