צ'לסי מציגה כיוון חדש במלחמה בגזענות ובאנטישמיות

בצל השמועות על רצונו של רומן אברמוביץ' למכור את צ'לסי, הוא לוקח את המלחמה שלו בתופעות אנטישמיות בקרב אוהדי הקבוצה למקום של חינוך ולא רק ענישה.

הזארד, קאנטה
Via Chelsea FC Facebook Page

בצ'לסי החליטו לקחת את המלחמה בגזענות ובפרט באנטישמיות לשלב וכיוון חדשים: במקום קנסות והחרמות, המועדון ישלח אוהדים גזעניים לסיורים חינוכיים במחנות השמדה. אברמוביץ' עומד מאחורי הרעיון שעוצב כדי להילחם באנטישמיות בקרב חלק אוהדיו, אך גם כדי להגן על קבוצתו ועל תדמיתה כשבאותו הזמן הוא מקווה שאוהדיה האנטישמים של צ'לסי ילמדו שיעור חשוב שיעזור להם לא לשוב לסורם .

השתתפות בקורסי חינוך העוסקים במלחמת העולם ה-2 ובייחוד בשואה ובמחנות ההשמדה שהיו בפולין תוצע לאוהדים שנתפסו בפעילות אנטישמית. צ'לסי רוצה לתת את הצ'אנס לאוהדיה, להתפתח במקום להיות מוחרמים ממשחקים בפרמייר ליג. נראה שהמועדון מעדיף שינוי בהתנהגות בראייה לטווח הארוך מהסיבה הפשוטה שאם רק יחרימו אוהדים הם לא באמת ישנו משהו מהיסוד שגורם להם להתנהג בצורה גזענית.

בעבר צ'לסי וקבוצות נוספות היו דואגות לאתר אוהדים גזעניים בקהל הרחב ולהרחיק אותם מהמגרשים למשך כמה שנים. היום נראה שהם מעדיפים לדבר איתם ולנסות לחנך אותם. לאותם אוהדים ניתנת האופציה לבחור בין הרחקות וקנסות לבין לבלות זמן עם אנשי מקצוע שהוקצו לתוכנית ההסברה.

בספטמבר 2017 צ'לסי העבירה ביקורת בפומבי נגד מספר אוהדיה בגין התנהגות אנטישמית במשחק מול טוטנהאם. למועדון הכחול היה קשה לפעול כשחבורה של חמישים או מאה אנשים שרים ומריעים לגזענות – כמעט בלתי אפשרי לפנות אותם אל מחוץ לאצטדיון במהלך משחק. אולי עכשיו, כשלאנשי צ'לסי יהיו אינדיבידואלים שיעדיפו לא להיות מוחרמים, הם יוכלו להוציא לפועל את תוכניותיו של רומן אברמוביץ של למגר את כיסי הגזענות והאנטישמיות שהן מנת חלקם של חלק מאוהדי צ'לסי.

הרעיון מבורך, להילחם באנטישמיות ובגזענות בקרב אוהדי קבוצתך עם הקניית ידע, ולא רק בעונשי הרחקה, שבעצם לא מלמדים דבר אלא להפך גורמים למרמור ואף החרפה .

הגיע הזמן שבעלי קבוצות מסוימות בליגת העל שלנו גם יחשבו על דרך פעולה דומה לדרכו של אברמוביץ למלחמה בגזענות על המגרשים ומחוץ להם.

נלסון מנדלה מסכם את זה יפה: אנשים צריכים ללמוד לשנוא, ואם הם יכולים ללמוד לשנוא – ודאי שהם יכולים ללמוד לאהוב. שהרי אהבה טבעית יותר ללב האדם מאשר היפוכה.

אברמוביץ'
Via Chelsea FC Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח