פרידה מהשחקן התחרותי בהיסטוריה

לקח לי זמן לסכם את תקופת רונאלדו בריאל מדריד. גם כי היה קשה לעשות זאת בזמן המונדיאל, אבל גם כי לוקח זמן לעכל ולהבין בכלל מה היא התקופה הזו בשבילי, מהו רונאלדו בשבילי. אף פעם לא הגעתי או אגיע למצב שאני אוהב אותו. לא אהבתי את הקרנבל סביבו כשהגיע, היה לי קשה להתחבר לשחקן שכל כך מאוהב בעצמו, שחצן, לא מוסר, מכריח את עצמו. כי הוא הגיע לריאל שלי, ריאל עליה גדלתי. ואז לאחר עונה אחת כשראול עזב, ורונאלדו קיבל את חולצה מספר 7 כעסתי עוד יותר.

כריסטיאנו רונאלדו
Credit to "Cristiano Ronaldo" Twitter

התחלה קשה

לא התחברתי אליו גם כי החזרה שלו סימלה את חזרת פרויקט "הגלאקטיקוס", שהתפוצץ סופית בפעם הקודמת שריאל מדריד הביאה את מספר 7 ממנצ'סטר יונייטד. גם חוסר ההצלחה בשנים הראשונות לא ממש עזר. אליפות אחת מאוד משכנעת עם מוריניו, אבל בכל יתר העונות הקבוצה הסתכלה מלמטה על ברצלונה וגוארדיולה, וגם באירופה, למרות ששברה את מחסום שמינית הגמר, לא הצליחה להעפיל לגמר. אלו היו שנים שהיה לי קשה עם ריאל, כשראול וגוטי עזבו, וקסיאס כבר הסתכסך עם מוריניו. זו הייתה קבוצה שהסמל שלה היה החלוץ הפורטוגלי המוחצן ועושה הפרצופים, זה שלפעמים חוגג בצורה מוגזמת, זה שלא תמיד אני נהנה מהכדורגל שלו. חזק, מהיר, תכליתי, אבל לא יפה לעין.

אבל לאט לאט התחלתי להבין ולהעריך אותו. נקודת המפנה דווקא הייתה במדי הנבחרת, כשבפלייאוף העלייה למונדיאל 2014 מול שבדיה וזלאטן כבש שלושער בניצחון 2-3 והוכיח לי – זה האיש שאתה רוצה לצאת איתו למלחמה. האיש שאף פעם לא מוותר, האיש שרוצה שהכל יהיה מושלם. ובריאל החלה להתפתח זהות, אחרי כמה שנים של רכש רב ולא מוצלח שהוחלף כל עונה, החלה להתפתח קבוצה של מדרידסטה אמיתית, כאלו ששנים במועדון ומבינים את הערכים. כאלה שמוכנים לעשות כל מה שצריך לנצח, שחקנים כמו מרסלו וראמוס ובנזמה למשל, שהשלימו באופן מושלם את רונאלדו.



הוא השחקן שאף פעם לא נח, ותמיד רוצה להשתפר עוד ועוד. אחד הנוגחים הטובים בהיסטוריה, אתלט מושלם, מחפש תמיד לאן לדחוף את הרגל או את הראש או כל דבר אחר שישיג לו שער. לא נכנס מי יותר טוב, הוא או מסי, אבל רונאלדו הוא השחקן התחרותי בהיסטוריה. בעיקר בגללו הקנדציה שלו בריאל מדריד תיחשב להיסטורית, עם ארבעה גביעי אירופה בחמש שנים. מהשניים הראשונים לא התלהבתי, הם הושגו עם הגרלה נוחה ותצוגה פושרת בגמר. אבל השניים האחרונים הוכיחו – את רונאלדו פשוט אי אפשר לנצח בנוקאאוט, ועוד 50 שנה ידברו על ריאל ההיסטורית ההיא של רונאלדו שזכתה ב-4 אליפויות ב-5 עונות.

השחקן הגדול מהמועדון?

בהתחלה לא הבנתי את היחס שהוא מקבל. איך מועדון ענק, אולי הכי גדול, ריאל מדריד, מתנהל לפי ההחלטות והגחמות שלו? חשבתי שבפעם הראשונה היה בריאל שחקן שהוא גדול יותר מהמועדון. אבל פלורנטינו יודע מה הוא עושה. למותג של ריאל היה מאוד חשוב לחזק את המותג של רונאלדו, גם ריאל וגם ברצלונה היו מועדוני ענק לפניהם, אבל היריבות הזו בין מסי לרונאלדו הפכה אותן לקבוצות האהודות ביותר בעולם. עכשיו העבודה של ריאל תהיה קשה. היא צריכה למצוא את השחקן או השחקנים שימשכו אותה לא רק מקצועית, אלא גם תדמיתית.

מסי ורונאלדו
Via La Liga Facebook Page

היא יכלה להשאיר אותו עוד עונה או שתיים, אבל בסופו של דבר צריכה להתחיל לחשוב על החיים אחריו וזה אומר שינוי מהותי לקבוצה, וללא זידאן זה הזמן הטוב לעשות זאת לפני שיהיה מאוחר מדי וגם לקבל מחיר הגון. עבור רונאלדו הבחירה מושלמת. אני לא חושב שהוא כבר מסוגל להציג את אותה רמה לאורך זמן באנגליה ולא יכל לחזור לקבוצה אחרת מלבד היונייטד ושם לא בטוח שהיה לוקח אליפות, ולכן יובנטוס מעולה עבורו. יוכל להמשיך להשיג אליפויות ולהיות גדול ולכבוש הרבה שערים, ומצד שני אם יפסיד לקבוצה גדולה ברבע גמר האלופות זה לא ייחשב ככישלון, יהיה לו רק מה להרוויח. זוהי גם קבוצה שמתאימה לאופי שלו, ווינרית, לוחמת אבל צריכה כרגע מנהיג ודם חדש כדי לשמר את הגחלת שלה, אחרי העזיבה של בופון. זה מעולה גם עבורי כי עכשיו אני יכול לשנוא אותו קצת יותר בשקט.

רונאלדו מדריד

שנים חשבתי שאני לא אוהב את רונאלדו כי הוא לא מייצג את הריאל שאני מכיר. אבל האמת ששחקנים כמו ראול וקסיאס הם אציליים מדי, הגונים מדי. כי ריאל מדריד היא הקבוצה שתעשה הכל כדי לנצח, מועדון שאף פעם לא שבע ורוצה תמיד עוד ועוד. כי כמו שרונאלדו מתעצבן אחרי שהחמיץ פנדל למרות שחבר שלו כבש את הריבאונד, כך גם ריאל מפטרת מאמן שזכה הרגע באליפות. כמו שרונאלדו רוצה לכבוש את הרביעי והחמישי מול יריבה שכבר מזמן נכנעה, ריאל רוצה את הכוכב הגדול הבא ומוכנה לזרוק שחקן שעשה עבורה המון בשבילו. כמו שריאל מחתימה את מאמן נבחרת ספרד יומיים לפני המונדיאל, כך גם רונאלדו חותם ביובנטוס ביום של חצי הגמר. כי אין שום דבר יותר חשוב מהם, הם הכי טובים בעולם.

אז כן, אוהב אותו או לא, רונאלדו הוא לא רק השחקן הכי גדול של ריאל מדריד אי פעם, או לפחות ב-25 שנה שאני רואה, רונאלדו הוא בעצם תודעה שלמה של מועדון בתוך גוף של שחקן, רונאלדו הוא למעשה ריאל מדריד.

רונאלדו
Credit to "UEFA Champions League" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח