פיקה מחכה לסליחה

זה קרה לו שוב. ג'רארד פיקה שוב ספג השמצות מאוהדי ה"לה רוחה". הפעם זה בעקבות סיפור "גזירת השרוולים" שפורסם במהלך המשחק של נבחרתו מול אלבניה במסגרת שלב המוקדמות המונדיאל (הבית שבו נמצאת גם הנבחרת שלנו). הטענה היא שפיקה גזר בכוונה את שרוולי החולצה בגלל שבקצה השרוול יש את צבעי דגל ספרד, והוא עשה את זה בכוונה מעצם היותו קטלוני. הדבר התברר כלא נכון. פיקה, שידוע כשחקן שמשחק בדרך כלל בשרוול ארוך, אכן חתך את השרוול, וזה כדי לא לשחק עם שרוול על שרוול. אפילו מנהל העיתון שבו פורסמה הידיעה, ה"אס" ממדריד, ביקש מ-פיקה סליחה. אך זו לא הסליחה שלה ציפה פיקה. אוהדי הנבחרת הספרדית הם אלה שלא מרפים ממנו כבר תקופה, ואולי זה הזמן שלהם לקבל מאיתנו קצת השראה ולבקש ממנו סליחה.

סיפור "גזירת השרוולים" ותגובות האוהדים ברשתות החברתיות נודעו לפיקה רק במהלך הראיון שנערך איתו בסיום המשחק. הוא נשמע פגוע ואמר "כנראה שאני לא רצוי, וכנראה שאני צריך לקבל את זה". מיד לאחר מכן טען שהוא כבר החליט מזמן שהמונדיאל ברוסיה יהיה האחרון שלו בקריירה הבינלאומית שלו, והוסיף "קצת איבדתי את הרצון להתחרות, במקום שאנשים לא רוצים שאהיה". בנוגע להמשך הטורניר אמר "כרגע אני שומר על מוטיבציה גבוהה בשביל המטרה, אבל ספגתי וספגתי וזה מתחיל להימאס". נראה כי הוא סבל מהם מספיק וזה באיזשהו מקום היה הקש ששבר את גב הגמל.

אין ספק שאפשר לראות את זה ככפיות טובה מצדם של אוהדי הנבחרת הספרדית. אחרי הכל פיקה הוא אחד משחקני היסוד של טור הזהב של ה"לה רוחה". לבלם הקטאלני יש 85 הופעות בנבחרת ספרד והוא זכה והיה חלק חשוב במונדיאל 2010 וגם ביורו 2012. נתון מדהים לגבי זכיות אלה, פיקה לא פספס דקת משחק בשני הטורנירים בהם זכתה נבחרת ספרד. אגב, ב-2010 כשנשאל על יחסי קטלוניה – ספרד הוא אמר "שזה כבוד לשחק במדי הנבחרת הספרדית, ואנחנו צריכים להיות מאוחדים כדי שנצא כולנו מרוויחים יותר". כך שקשה להאשים אותו בחוסר מחוייבות לנבחרת, ולא משנה דעתו האמיתי בנושא המתוח שבין קטלוניה לספרד, יש הוכחות בשטח.

בכל זאת, מה רוצים האוהדים של הנבחרת מחצי האי האיברי מ-פיקה? לבלם ברצלונה היו לא מעט הסתבכויות עם מחוות שעשה במהלך השנים, ונתפסו כאנטי-ספרדים. למשל: ב2010 צולם בזמן המנון הספרדי (חסר המילים אגב) עם הראש למטה, ב-2014 השתתף במצעד למען עצמאות קטלוניה וביורו האחרון במשחק מול קרואטיה כשצולם לכאורה מסמן אצבע משולשת לכיוונו של סרחיו ראמוס בזמן ההמנון.  הדברים האלה ועוד, גררו לכך שפיקה כשחקן ברצלונה ספג שריקות בוז לא פעם במגרשים שונים בספרד. ועדיין, לקשר את כל זה לחוסר נאמנות לנבחרת, לדעתי יש פה משהו שלא ראוי בייחוד כשמדובר בשחקן כל כך חשוב לנבחרת ספרד ושעשה לא מעט למענה.

פיקה פגוע וגם התנצלות שהעיתון שפרסם את ידיעת "גזירת השרוולים" לא ממש תעזור, כיוון שהנזק כבר נעשה. ואת ההתנצלות שלו הוא יקווה לקבל דווקא מאותם אוהדים שגרמו לו להרגיש כל כך רע עם עצמו ועם היחס שלו לנבחרת. אז אולי חבריו הספרדים ירצו ללמוד מאיתנו וינצלו את הזמן לבקש את סליחתו של הבלם, ויזכו למחילה שלה הוא ראוי. ובנימה זו גמר חתימה טובה וצום קל לצמים בינינו.

גרארד פיקה
Credit to the official Gerard Piqué Facebook Page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח