על 5 כדורגלנים שהחליטו שהכדורגל הוא לא הכל בחיים

עכשיו כשאני IN, מבין, זה לא נוצץ – על 5 כדורגלנים שהחליטו שהכדורגל הוא לא הכל בחיים

יש לא מעט שמעידים שהמשחק הזה הוא כל חייהם, והזניחו את הלימודים בילדותם. זה התבטא בציונים רעים, אך עם כישרון אדיר ברגליים, המון תשוקה וכוח רצון – שחקנים כדוגמת כריסטיאנו רונאלדו הגיעו לאן שהגיעו.

אך מן העבר השני, מספר לא גדול של כדורגלנים בעולם הפנימו שיכול להיות שלא יצליחו בענק, והחליטו להשקיע בלימודים ואפילו לעשות תארים תוך כדי היותם כדורגלנים.

זהו סיפורם של חמישה שחקנים שלקחו את הלימודים ברצינות יתרה, אפילו אל תוך הקריירה המצליחה שלהם.

1. רודרי (מנצ'סטר סיטי)

הקשר הספרדי, שנקנה בקיץ האחרון ע"י מנצ'סטר סיטי מויאריאל בסכום של 70 מיליון יורו, חי בצניעות שלחלק נראית מזויפת. הוא נוהג על רכב אופל קורסה יד שנייה, כי "מה שחשוב הוא שהאוטו ייקח אותי מנקודה א' לנקודה ב'", חי בדירת סטודנטים עם שותף ולא משתמש ברשתות חברתיות

 

View this post on Instagram

 

A good old fashion tussle ? ⁣ ⁣ ⁣ ⁣ ⁣ ⁣ #mancity

A post shared by Manchester City (@mancity) on

אך מה שמפתיע לא פחות מכל אלו, הוא שתוך כדי שהיה שחקן מפתח בויאריאל, רודרי למד לתואר במנהל עסקים. לפי מה שהוא מספר הוא לא החמיץ שיעור אחד, וכל זאת תוך כדי שהוא צריך לטוס ממשחק למשחק, לפעמים מחוץ לספרד. את התואר שלו הוא לא סיים ללמוד לפני המעבר לאנגליה, אך הוא לא ויתר עליו והמשיך לשבת וללמוד. לפי הדיווחים הוא אמור לסיים את התואר בשבועות הקרובים.

אין ספק שהוא מהסוג של הכדורגלנים שאפשר לקחת מהם שיעור או שניים בצניעות.

 

2. חואן מאטה (מנצ'סטר יונייטד)

חואן מאטה הוא אחד הכדורגלנים האהובים ביותר בשנים האחרונות. בספטמבר 2019, הוציא אוטוביוגרפיה, והכריז כי 99% מהכנסות הספר יועברו לצדקה. אם לא די בכך, בשנים האחרונות הוא יצא בקמפיין ענק שקורא לתרומת 1% מהשכר של מאמנים/שחקנים בכדורגל העולמי לצדקה, בכדי לשפר את השכבות החלשות בעולם. כדורגלנים וכדורגלניות כמו מייגן ראפינו וסרג' גנאברי התגייסו למטרה הנעלה. גם יורגן קלופ, אחד המאמנים הטובים בעולם, נרתם.

מאטה, עוד לפני האוטוביוגרפיה והקמפיין הענק, בזמן ששיחק בולנסיה ולאחר מכן בצ'לסי, למד לשני תארים(!) – האחד בשיווק והשני במדעי הספורט. עוד לפני שפרש, כבר הגיעו אליו הצעות שיהפוך למאמן כדורגל, אך בראיון שנתן ל-BBC סיפר על התשוקה שיש לו לפסיכולוגיה, ויכול להיות שזה יהיה הכיוון הבא של הקשר הספרדי של השדים האדומים ביום של אחרי הכדורגל.

 

3. פרנק למפארד (מאמן את צ'לסי)

בשנת 2009 למפארד עשה מבחן IQ. כולם ידעו איזה קשר מחונן הוא, אבל לא הבינו באמת עד כמה הוא חכם עד שהגיעו התוצאות של המבחן. למפארד השיג 150 נקודות, מה שמכתיר אותו כאחד האנשים החכמים ביותר בעולם, לא פחות. לשם ההשוואה, אלברט אינשטיין היה עם 160 נקודות.

את החוכמה הזו, כפי שראינו במשך שנים, הוא הציג על המגרש – עם ראיית משחק וחוכמת משחק שקשה למצוא. מתוך 11 חלקים בבגרות בבריטניה, הוציא 100 בכולן, ואפילו הצטיין בשפה הלטינית.

למפארד קיבל מהנסיך וויליאם תואר OBE (חבר מסדר האימפריה הבריטית) על התרומה שלו לכדורגל האנגלי, ואף כתב סדרת ספרים מצליחה לילדים בשם "Frankie's Magic Football" – בה מסופר על חוויותיו של גיבור הסדרה, פרנקי, ועל הרפתקאותיו עם חבריו לכדורגל.

 

4. גלן ג'ונסון (בעבר בליברפול ונבחרת אנגליה)

מסופר על ג'ונסון שהתחיל ללמוד לתואר במתמטיקה בתקופה שהיה בליברפול, ובנסיעות עם הקבוצה באוטובוס הוא היה מבקש מהם לבחון אותו על החומר הנלמד. כל יום הוא היה מקדיש שעתיים ללימודי אלגברה וטריגונומטריה, בזמן שבין האימונים לזמן שהילדים חוזרים מהלימודים.

הוא מספר בראיון: "זה מוכיח לי שלעולם אין לדעת מה יקרה, ואם אתה רוצה משהו מספיק חזק, אתה יכול לעשות אותו. אני תמיד נהנתי ממתמטיקה, אבל אף פעם לא מבית ספר. ידעתי שיכולתי להיות טוב יותר, אבל לא התעניינתי מספיק בלימודים כמו שהייתי צריך".

 

View this post on Instagram

 

Predictions for today? Brendan would love to stop Liverpools run… come on you Reds…. #liverpool #ynwa #football

A post shared by Glen Johnson (@glenj8) on

5. וינסנט קומפאני (אנדרלכט)

קומפאני סוגר רשימה של 5 שחקנים, כולם שיחקו/משחקים בפרמיירליג. על אף היותו הקפטן של הסיטי, הוא לא נח על זרי הדפנה. בסוף שנת 2017 סיים לימודי מנהל עסקים באוניברסיטה לעסקים במנצ'סטר. עבודת הגמר שלו עסקה בשאלה "איך קבוצות כדורגל בפרמיירליג יכולות להרוויח ממשחקי הבית".

בראיון ל-SkySports סיפר:
"תמיד הרגשתי שהשכלה היא דבר חשוב מאוד. הרגשתי שאני חייב את זה לאמא שלי, שתמיד הטמיעה בי את הערך הזה. כשאתה משחק כדורגל ברמות הגבוהות, אפילו לנהל את הכספים שלך הופך לניהול עסק. זה היה חשוב עבורי להבין על מה רואת החשבון שלי מדברת".

 

View this post on Instagram

 

Ready for the weekend. #ManCity

A post shared by Vincent Kompany (@vincentkompany) on

 

לשאר הטורים של ירין

Print Friendly, PDF & Email

2 תגובות

  1. מצויין מעולה!!!!!

  2. מי הפרשן הטוב בארץ

    הצטרפו לסקר הגדול:
    https://forms.gle/nYnjGUZxhiUVN1sQ7

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח