האם ריאל מדריד לא למדה כלום ממכירת רונאלדו?

בס"ד

מבט קצר ברשימת השיאים של ריאל מדריד באתר "מדרידיסטה" מראה שמתוך 16 השיאים האישיים ששחקני ריאל השיגו, כריסטיאנו רונאלדו נמצא ב-10 מהם(!). ממלך שערי הקבוצה בכל הזמנים, להכי הרבה שערים בעונה אחת. רונאלדו חרט את שמו בספרי ההיסטוריה של ריאל מדריד, וכל זה ב-9 שנים. על פי כריסטיאנו, הוא עזב את ריאל לאחר שהרגיש כי לא רוצים בו יותר בקבוצה, וכי הוא חיפש אתגר אחר – אחרי שלוש זכיות ברצף בליגת האלופות. עוד הוסיף, שאם זה היה עניין של כסף הוא בכלל היה מגיע לסין ולא ליובנטוס. אך נדמה שגם אלמנט הכסף היה פקטור משמעותי במעבר ליובנטוס.

עזיבת רונאלדו היא אחת המכות הקשות ביותר שריאל מדריד ספגה בשנים האחרונות, כשהנתון הבא אומר את הכל: כריסטיאנו רונאלדו הבקיע 88 שערים במדי יובנטוס – יותר משהבקיעו יחד עשרה שחקני התקפה בריאל מדריד מאז עזיבתו בשנת 2018 (הזאר, בנזמה, בייל וכו'). ריאל מדריד יכולה להסתדר בלי רונאלדו, אין ספק בכך. כמו שהיא זכתה בתארים לפני שהגיע, היא תמשיך לזכות בתארים. אך בשלוש שנים מאז שעזב, זכתה בשני תארים בלבד – בליגה ובסופר קופה הספרדי. כעת, ריאל מדריד עומדת מול צומת דרכים נוספת – כזו שאין לדעת לאן תלך: סאגת סרחיו ראמוס.

כריסטיאנו רונאלדו, יובנטוס
Credit to "UEFA Champions League" Facebook page

 

הסיטואציה שראמוס מאיים בעזיבה (יותר נכון, אחיו רנה מאיים) לא זרה לאוהדי ריאל. נדמה כי בכל שנה הסאגה חוזרת על עצמה – סרחיו מאיים לעזוב את המועדון שבו הפך לאגדה, מאחר והוא מצפה לקבל יותר כסף. מזכיר מאוד את מקרי רונאלדו ומנדש לאורך שהותו של רונאלדו במדריד. אך האם הנהלת ריאל מדריד השכילה ללמוד ממקרה כריסטיאנו, ותבין כי עזיבת ראמוס יכולה להוביל לקריסה טוטאלית של הבלאנקוס?

הקפטן הוא הרבה יותר מבלם בריאל מדריד. הוא המנהיג, הוא מחזיק את חדר ההלבשה- ודוגמא נהדרת לכך היא כשהוביל את כל הסגל להפחית את שכרם בכ-10% לאחר משבר הקורונה. וכמובן, הוא אחד הבלמים הטובים בהיסטוריה של המשחק. "סוכן 92:48" כמו שחלק מאוהדי ריאל אוהבים לקרוא לו. הוא היה שם, בדיוק כשהיה צריך אותו. בגמר ליגת האלופות ההוא בליסבון כשהבקיע מול אתלטיקו מדריד, מול באיירן מינכן בדרך ללה דסימה או מול סביליה בסופר קאפ האירופי. סמל כמו ראמוס לא יכול לעזוב ככה. לא כאשר המצב של הקבוצה לא יציב, והוא יכול להיות ההבדל בין ניצחון אדיר להפסד מר.

הלוחם-בספאם לוגו

 

נוסף לכך, ריאל מדריד "ידועה" בחוסר הכבוד לאגדות שלה. אחרי העוול שנעשה לאיקר קסיאס, ראול, פפה או כריסטיאנו – שעזבו בטעם מר את המועדון בו הפכו לאגדות – צריך לשמור לראמוס את הכבוד המגיע לו. ללמוד מהעבר ולסיים בטעם טוב.

אז נכון, יש לריאל בלמים טובים בדוגמת וראן ומיליטאו, וגם אם יגיע רכש בדמות אלאבה או ז'ול קונדה, הם לא ימלאו את החלל שישאיר אחריו ראמוס.

אם אפשר היה להכניס כעת את ראמוס ופרז לאותו החדר, ולשדר להם את הקטע ההוא, מה-24/5/2014, כאשר מודריץ' מסדר את כדור הקרן, מסובב אותו לראש של סרחיו, ובדקה ה-92:48 מגיעה נגיחה שתשנה את ההיסטוריה של המועדון הלבן, אני מאמין שהם היו מבינים מה המשמעות של ראמוס לריאל מדריד, וכמה שריאל מדריד מהותית בשבילו, והיו חותמים באותו הרגע על החוזה החדש – חוזה שיבטיח שיפרוש במדים הלבנים, המדים שהפכו אותו לאגדה חיה.

סרחיו ראמוס
Credit to "UEFA Champions League" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח