עירוני קריית שמונה – לשרוד בצמרת

סגנית האלופה ומחזיקת גביע אלוף האלופים פותחת עונה והשאלה המתבקשת היא האם היא תמשיך להיות כוח מוביל בכדורגל הישראלי. קבוצת פריפריה מובהקת, בלי איצטדיון ביתי מידי, בלי קהל תומך מידי ובלי כסף גדול מידי, אבל עם איש חזון (אולי מידי) בשם איזי שרצקי שאם אף אחד לא מעצבן אותו יותר מידי הוא בעלים נהדר ועושה מקריית שמונה מה שאף אחד, כולל הוא, לא חלם.

האם קריית שמונה תמשיך להיות כוח מוביל היא שאלה מתבקשת מכמה סיבות:

  1. עזיבה של מספר שחקנים משמעותיים.
  2. הבאת שחקנים שאמורים למלא את מקום העוזבים ולא בטוח שהם ברמה המתאימה.
  3. מאמן חדש וצעיר

אני אתחיל דווקא עם המאמן. ברק בכר עזב בפיצוץ, אבל היי, את איזי אי אפשר לעזוב בלי פיצוץ. סלאח חאסרמה, בעונתו הראשונה כמאמן בוגרים, נמצא תחת זכוכית מגדלת ענקית. ראיתם קבוצת צמרת אחרת, או לפחות כזאת ששואפת להיות קבוצת צמרת, ממנה מאמן צעיר כל כך וחסר ניסיון? כן… רוני לוי בקדנציה הראשונה במכבי חיפה, הצלחה ענקית. כן… אריק בנאדו במכבי חיפה, קשה להגיד כישלון רחוץ, אבל היי זאת מכבי חיפה אז פחות מאליפות או התמודדות על אחת כזאת זה כישלון חרוץ. חוץ משתי הדוגמאות הבודדות האלו שעלו לי לראש, קריית שמונה היא קבוצת הצמרת היחידה שממנה מאמנים צעירים ונותנת להם צ'אנס אמיתי עוד לפני שהוכיחו את עצמם במקום אחר.

חאסרמה כשחקן היה המנהיג של איזי על כר הדשא ובבגרותו נתן עונות מדהימות בקבוצה. איזי יודע לתגמל אנשים כאלה. אבל חאסרמה, לעומת המאמנים הקודמים בן שמעון ובכר מהם לא היו ציפיות ענקיות כי הקרייה עוד לא היתה שם גדול כמו היום, מקבל קבוצה שאמורה להמשיך להוות מרכיב חשוב במירוץ על כל התארים. ללא ספק יש לו הרבה להוכיח.

אור אוסטוינד הוא האיש שאמור להיכנס לנעליים הגדולות שהשאיר רועי קהת, לטעמי האבידה הגדולה ביותר של הקריה בקיץ. לאוסטוינד כישרון גדול, רגל שמאל קטלנית ויכולות טכניות מרשימות, אבל חסרות לו תכונות שרועי קהת פיתח בשנים בקריית שמונה כמו שליטה מוחלטת במשחק ההתקפה של הקבוצה כשהכדור אצלו וגם כשלא, קור רוח ובעיקר יציבות.

בהגנה, שיר צדק עזב לטובת כסף גדול יותר ואולי סיכוי לקחת אליפות. איזי, שכמו שאמרנו שומר חסד לאנשים שהיו נאמנים לו במהלך השנים, החזיר את לואיס גוטיירס מהגלות וטובארנו פינאס פינה את עמדת המגן השמאלי לדניאל בורחל שהגיע מעכו. עושה רושם שההגנה היא לא הבעיה של הקריה והיא תמשיך להיות יציבה כפי שהיתה עד היום. בקישור הגיע רועי שוקרני למלא את המקום שהשאיר מינדאוגאס פנקה. שוקרני כישרון גדול ויצטרך להוכיח שהוא לוחם אמיתי במרכז המגרש ופרטנר טוב לוובה בראון ובשער, גיא חיימוב הוא שוער מצויין לליגה שלנו, אחד הישראלים הטובים היום ואמור להמשיך לספק שקט.

אז מה נשאר? התקפה. לא תחום שקריית שמונה התמחתה בו, גם לא בעונה האחרונה. המבחר לא גדול מספיק והאיכות לא טובה מספיק. שמעון אבוחצירה עזב אחרי חצי עונה מנומנמת ורוג'רס קולה אחרי עונת פציעות. דוד מנגה המצוין ממשיך בקבוצה, אבל גם הוא חובב פציעות ידוע ועדיין לא התחיל את העונה. מי כן הגיע? ברונו קוניה הברזילאי. מה אנחנו יודעים עליו? לא הרבה, וממה שהספקתי לראות במשחקיה של הקריה באירופה ובאלוף האלופים מדובר בשחקן נחמד, אבל לא כזה שיעשה את ההבדל. אזוצ'קו הוגו הניגרי שעלה מהנוער דווקא נתן משחקים נחמדים בפתיחת העונה ונראה שיש שם הרבה כישרון, אבל הוא כנראה צעיר מידי להוביל את ההתקפה. עידו אקסברד אחרי עונה מדהימה של 21 גולים באחי נצרת שודרג לחלוץ מוביל בליגת העל. חוץ מהם, אדריאן רוצ'ט, אחמד עאבד, וובה בראון והצעירים אופיר מזרחי, עדן שמיר, חן דילמוני ודין מימוני ישלימו סגל שאם יתמודד על אליפות יפתיע אותי מאוד.

הימור שלי: קריית שמונה בחלק העליון של הטבלה כל העונה, אבל לצד מחמאות על הצלחות במשחקים גדולים היא מאבדת הרבה נקודות מול הקטנות ולא ממש מרשימה. חאסרמה, איש אמונו של איזי מסיים את העונה כמובן, אבל חלק מהשחקנים לא ואיזי מחליף זרים בינואר. קריית שמונה לא מתמודדת על האליפות אבל כהרגלה רצה חזק בגביע. מקומות 3-6 נראים לי ראליים אבל אם החיים שלי היו תלויים בזה הייתי מהמר על מקום 4.

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח