לקראת המשחק המרכזי – משחק על עונה שלמה

עוד שבת של כדורגל עברה לה, ומצבת הקבוצות לפלייאוף העליון כבר מתחילה להיסגר. במפגש המרכזי של השבוע נתניה תארח את המשחק שיקבע לאן העונה שלה הולכת, ומולה תתמודד בית"ר ירושלים שרוצה להמשיך במירוץ הלא צפוי שלה אל האליפות.

אתר הזווית בחסות טיק טיק

מכבי נתניה מגיעה למשחק בידיעה שכל דבר חוץ מניצחון והפלייאוף העליון בסכנה. אם מישהו בנתניה חשב על המילה אליפות, במחזורים האחרונים המחשבה הזו פרחה לה ונעלמה. עם 4 משחקים ללא ניצחון והדחה מגביע המדינה, נתניה מגיעה למשחק הזה לחוצה, עם שאיפות צנועות יותר – הבטחת המקום בפלייאוף העליון.

מכת הפציעות של נתניה (שדראפיץ' מסרב להתייחס אליה) ממשיכה להיות קשה – ארבעה זרים לא ישחקו: ורגוץ', לאנדרו ריביירו ועלי מוחמד בגלל פציעות; אלחסן קייטה בדרך לאשדוד. היעדרותו של ברנקו ורגוץ', הבלם הקרואטי, היא מכה לא פשוטה להגנה של נתניה. במשחקים שהוא שיחק ממוצע השערים שספגה עומד על שער בודד. במשחקים שברנקו לא משחק נתניה סופגת שני שערים למשחק. נתניה תצטרך להתמודד עם משחק ההתקפה הטוב של בית"ר כשהיא במינוס רציני בקו ההגנה.

איתי שכטר ביתר ירושלים
קרדיט לדף הפייסבוק "מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL"

לעומתה מגיעה בית"ר ירושלים עם המטען הקבוע של רעשי הרקע: בניון, טביב, מחאת אוהדים, גזענות. עסקים כרגיל. מכיוון שנכתבה ונאמרה כל מילה אפשרית על הפן הזה של הקבוצה, החלטתי לוותר על התענוג ולהתמקד אך ורק בצד המקצועי. הקבוצה מגיעה למשחק הזה אחרי ניצחון חשוב נגד סכנין, ועלייה לרבע גמר גביע המדינה (אומנם במשחק לא מלהיב). האנשים בבירה יודעים שיש להם עכשיו רצף משחקים חשוב, ואם יוציאו תוצאות טובות עד סוף הסיבוב המילה אליפות תהיה יותר מחלום רחוק.

בצד המקצועי של בית"ר ירושלים דווקא חדשות מעולות. חן עזרא וז'אורז'יניו בסגל למשחק, כשאחד מהם יפתח והשני אמור להשתלב בהמשך. השילוב של עזרא בהרכב יכול להיות דחיפה משמעותית למשחק ההתקפה של בית"ר: עזרא אחראי על 7 שערים (4 שערים ו3 בישולים) ומסר 20 מסירות מפתח העונה. יחד עם עזרא או ז'אורז'יניו יפתחו קלאודימיר פריירה (שכתבתי עליו רבות בטורים הקודמים שלי) והחיזוק המשמעותי – אופיר קריאף, הילד ששב הביתה, שבשבוע שעבר היה אחראי על תחילת הקאמבק של בית"ר.

שחקן מרכזי

מכבי נתניה – דיא סבע: מה כבר לא נכתב על מלך השערים של הליגה? תמיד מדברים על דיא סבע כסקורר מטורף וזה נכון, אבל השפעתו של סבע היא לא רק בהבקעת השערים. אי אפשר להתעלם ממנו כמנהיג של נתניה. ביחד עם 14 השערים שלו יש לו עוד 4 בישולים ו-35 מסירות מפתח (מקום חמישי בליגה) וכשערן לוי חסר או במשחק לא טוב, דיא סבע לוקח את הקבוצה על הגב שלו. הוא אחראי על הצד ההתקפי בניווט הכדור וכמובן בהבקעת שערים, אבל אי אפשר להתעלם מעבודתו בצד ההגנתי. הוא לא מפחד לרדת לתיקולים וחילוצי הכדור שלו בחצי היריבה מובילים למהלכים מסוכנים. במישור המנטלי אפשר לראות אותו מעודד, מדרבן ובעיקר דוחף את הקבוצה. היום, נתניה צריכה את סבע בשיאו כדי לנצח.

דיא סבע
Via FC Maccabi Netanya Facebook Page

בית"ר ירושלים – איתי שכטר: החלוץ שחווה פריחה מחודשת מאז שהגיע לבירה, קיבל על עצמו את תפקיד הקפטן בצורה מעולה והפך למנהיג אמיתי על המגרש. אומנם הסיפור עם בן זקן היה קצת עצוב, אבל שכטר באמת מתנהג כמו מאמן שני על המגרש. הוא יודע לדרבן ולדחוף כשצריך והתרומה שלו היא נאה בהחלט. 7 שערים ומקום ראשון בכובשים בבית"ר ביחד עם פריירה, בישל שלושה שערים, איים הכי הרבה פעמים לשער (32 איומים), ומסר 21 מסירות מפתח לחברים שלו. שכטר בכושר נפלא וגם כשהוא לא כובש רואים את החשיבות שלו במגרש בפן המקצועי אבל בעיקר בצד המנטלי.

הימור

אז בשבוע שעבר צדקתי במנצחת, אבל לא בתוצאה, והשבוע אני אהמר על אותה הקבוצה – בית"ר, רק שהפעם אני מרגיש שתהיה חגיגת שערים.
נתניה פצועה מאוד, והבעיות שלה עושה רושם עמקות יותר מכך. נוסיף לזה את הלחץ כשקריית שמונה נושפת לה בעורף (הפרש 3 נקודות) ונקבל משחק חשוב ומלחיץ לנתניה מול קבוצה יעילה ואיכותית כמו בית"ר ירושלים.

ביתר ירושלים
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של בית"ר ירושלים ולצלמת ליאת אבשלומי
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח