סיכום שלב הבתים בקופה אמריקה

אז כבר סיכמנו שאתם לא ממש רואים את הקופה אמריקה (כבר בכתבה הקודמת שלי דיברתי על זה), אבל בדיוק בשביל זה אני כאן. אז הבטחתי ולכן אקיים – לפניכם סיכום שלב הבתים של טורניר הקופה אמריקה סנטנאריו שמתנהל לו בארה"ב, כך תישארו מעודכנים ותוכלו להמשיך להיות האלו שמבינים בחבורה שלכם בעבודה או בלימודים:

בית א':
בית שכלל את המארחת ארה"ב, לוס קפטרוס (הכינוי לנבחרת קולומביה) הפייבוריטית של הבית, קוסטה ריקה, הזכורה לכולנו לטובה מהמונדיאל האחרון ופרגוואי, שהגיעה בלי שחקנים נוצצים, אבל עם כמה צעירים מבטיחים בתקווה לעשות משהו. למחזור האחרון של הבית הגיעה קולומביה עם שני ניצחונות (על ארה"ב ופרגוואי) קיוותה לפחות לתיקו כדי לעלות מראשות הבית ולהימנע מהסיכוי להיפגש עם נבחרת ברזיל בשלב הבא, אבל זה לא קרה. המאמן של נבחרת קולומביה בחר לתת לכוכבים שלו לנוח וקוסטה ריקה הענישה בניצחון 3:2. במשחק השני, ארה"ב הגיעה עם ניצחון במחזור הקודם 4:0 על קוסטה ריקה ובאה כדי לנצח ולנסות "לגנוב" את ראשות הבית לקולומביאנים ואכן ניצחון 1:0 על פרגוואי העניק להם את המקום הראשון בזכות הפרש שערים.

בית ב':
בבית זה ניתן למצוא את ברזיל, שהגיעה ללא ניימאר שנשמר לאולימפיאדה, את הנבחרות של המדינות השכנות פרו ואקוודור ונבחרת "העיקר ההשתתפות" האיטי. ברזיל הגיעה למחזור האחרון עם תיקו מאכזב במשחק הראשון עם אקוודור וניצחון מוחץ 7:1 על האיטי והייתה צריכה ניצחון על פרו כדי לעלות מראשות הבית ולגרום לכולנו לפנטז על מפגש מול קולומביה כבר ברבע הגמר, אבל זה התפוצץ להם בפנים. פרו מצליחה לנצח את ברזיל עם שער ברור מנגיעת יד, שולחת את הסלסאו הביתה מוקדם מהצפוי וזוכה בראשות הבית. במשחק השני במחזור האחרון אקוודור מנצחת את האיטי בתוצאה 4:0 ועולה לשלב הבא מהמקום השני.

בית ג':
פה יכולנו למצוא את הנבחרת שהיא קצת כמו מארחת, נבחרת מקסיקו, אורוגוואי שבאה עם כל הכוכבים כולל את האיש ונעל הזהב לואיס סוארס (שבא קצת פצוע), נבחרת נוספת שבאה מהמדינה עם המצב הכי קשה בדרום אמריקה הלא היא ונצואלה ונבחרת שעולה חיוך רק מלהגיד את שמה – ג'מייקה. פה לא היינו צריכים לחכות למחזור האחרון כדי לקבל הכרעה של ממש, כיוון שמקסיקו, שניצחה במשחק מדהים את אורוגוואי (שווה לחפש את התקציר) 3:1, הגיעה למשחק מול ג'מייקה במחזור השני כדי להבטיח עליה וכך היה – היא ניצחה 2:0. במשחק השני ונצואלה, שהגיעה אחרי ניצחון במחזור הראשון על ג'מייקה, פגשה את אורוגואי החבולה וכשסוארס עדיין על הספסל, ונצואלה עשתה את הבלתי יאמן והצליחה לנצח 1:0 משער של רונדון לצד תמונות של לואיס סוארס משתולל על הספסל בעיקר בגלל שלא זכה לדקות של משחק ולא הצליח לעזור לנבחרתו. במחזור האחרון התנהל המשחק על ראשות הבית בין מקסיקו לוונצואלה משחק שהסתיים בתוצאה 1:1 (שני השערים יפים שווה לראות) ונתן למקסיקנים את המקום הראשון בגלל הפרש השערים והמשחק השני, קרב העצובות בין אורוגוואי לג'מייקה, האורוגוואים מנצחים בתוצאה 3:0.

בית ד':
הבית של הפייבוריטיות הברורות של הטורניר כולו. ארגנטינה והזוכה של הטורניר הקודם צ'ילה, בוליביה שהגיעה מההרים ופנמה החביבה. המשחק הראשון של הבית היה אולי המסקרן ביותר בשלב הבתים, בין ארגנטינה וצ'ילה שבו ניצחו הארגנטינאים 2:1 משכנע, ובלי מסי. במשחק השני שלה ארגנטינה פגשה את פנמה והובילה 1:0 רוב המשחק עד לכניסתו של מסי שכבש שלושה שערים בחצי שעה של משחק ויחד עם שער נוסף ניצחו 5:0. לצ'ילה זה הלך קשה והם היו צריכים פנדל מאוחר כדי לנצח את בוליביה. מחזור הסיום של הבית נגמר בניצחון מרשים של צ'ילה על פנמה בתוצאה 4:2 והיא עולה מהמקום השני, ארגנטינה מנצחת 3:0 את בוליביה ועולה מהמקום הראשון.

מסי קופה אמריקה 2016
Credit to Copa América Centenario 2016 Official Facebook Page

תמונת רבע הגמר:
ארה"ב – אקוודור
פרו – קולומביה
מקסיקו – צ'ילה
ארגנטינה – ונצואלה

עוד דברים שצריך לדעת:
מאמן נבחרת ברזיל דונגה פוטר בקדנציה השנייה שלו בנבחרת ברזיל בעקבות הכישלון הזה בקופה, וכמובן לא יאמן אותה גם באולימפידה.
שערים יפים, טכניקה מדהימה, משחק אגרסיבי ושער מיד שנחשב – הנה לכם עוד הבדלים מהיורו שנחשב יותר טקטי, וזו עוד סיבה שתתחילו לראות את הקופה גם בשלב הזה.
אז קדימה שלב רבע הגמר, נגמרים לכם התירוצים ובינתיים קבלו שיר שהוא להיט קיץ ויכניס אותכם לאווירת הקופה:

 

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח