סיכום המחזור ה-26 בליגת ווינר סל

גם המחזור הזה לא איכזב מבחינת סיפורים ודרמות. במרכז הכותרות ההתפטרות של מאמן מכבי חיפה עופר רחימי. ההתפטרות שלו הגיעה לאחר שהקבוצה נמצאת במקום האחרון בליגה עם 7 ניצחונות בלבד וככל הנראה המאמן הרגיש שהוא לא יכול להציל כרגע את חיפה מירידה. מי יהיה מחליפו? את זה נדע בקרוב.

באנר דף הבית - מונדיאל טיקטיק והזווית

בנוסף, אשדוד מוכיחה לנו שהיא לא אפיזודה חולפת כשאת המחזור הזה היא מסיימת במקום הראשון (חשוב לציין שיש להם משחק עודף) אחרי ניצחון מרשים על הפועל חולון. סלי ניצחונות מדהימים לנהריה והפועל ירושלים נותנים למועדונים אוויר לנשימה. יאללה, למשחקים:

מכבי ת"א – הפועל ירושלים 82-81

מהלך אחד שהרגיש שהכריע משחק שלם. קטש נראה האיש הנכון במקום הנכון, ספאחיה לעומתו נראה אבוד.

  1. מכבי הובילה לאורך שלושת הרבעים הראשונים ונכנסה לרבע האחרון ביתרון 13 ושם כנראה נגמר הדלק. רבע אחרון של 29 נקודות אדומות הפך את הקערה על פיה ונתן את הניצחון לירושלמים.
  2. האיש שהכריע את המשחק הוא: עודד קטש. אני מניח שציפיתם שאני אגיד פרפרוגלו, אבל לא. את המהלך המכריע שרטט קטש שרצה מהלך מהיר עם סל שיכריע את המשחק ולא ישלח אותו להארכה ולכן הפרחים לקטש.
  3. ספאחיה, לעומתו, איבד את הראש. לקבוצה היו שתי עבירות לתת והוא העדיף לתת לשעון לרדת וזה חלק משמעותי מאיבוד המשחק.
  4. אליאס-פור, שחקן שכמעט לא נספר, שיחק לאורך דקות ארוכות ברבע האחרון. בחסרונו של ליאור אליהו, עודד קטש נותן לסנטר את המפתחות והוא היה בסדר גמור. שוב המחמאות הולכות לקטש.
הפועל ירושלים, מייקל רול, מכבי תל אביב, פרפרוגלו
קרדיט לדף הפייסבוק "מנהלת ליגת העל בכדורסל"

 

הפועל גלבוע/גליל – מכבי ראשל"צ 76-78

גלבוע/גליל ממשיכה לדהור קדימה בקצב מסחרר עם ניצחון רביעי רצוף. ראשל"צ לעומתה חייבת לעשות בדק בית דחוף.

  1. התוצאה 78-76 לגלבוע. מרפי הולוואי עומד על הקו לשתי זריקות ומחטיא את שתיהן. הלוזריות מתקופת ברנר נמשכת.
  2. זאק ליידי הפך השבוע לשחקן עם המדד הגבוה ביותר ויש לכך סיבה מוצדקת. משחק נוסף של דאבל דאבל עם 14 נק' ו-11 ריבאונדים עשו לסנטר את העבודה.
  3. גלבוע משלימה סוויפ עונתי על הכתומים מראשל"צ. הישג מרשים מאוד לחבורה של בית הלחמי.
  4. מאז הגעתו של לנגפורד לקבוצה, הנפגע העיקרי הוא אבי בן שימול. הפגיעה ברכז הישראלי היא פגיעה בקבוצה כי הוא היה הברומטר עד שלנגפורד הגיע. האם זה יצליח להחזיק עד סוף העונה?

 

הפועל חולון – מכבי אשדוד/באר טוביה 89-76

שמונה ניצחונות רצופים לחבורה של גרינברג זהו הישג פשוט מדהים. לעומתם, בחולון נראה שמתגעגעים לגלן רייס.

  1. ריבאונד התקפה של אשדוד היה יוצא מן הכלל עם 19 כאלו לעומת 7 של חולון. זה נתון שמראה יותר מהכל את השליטה של הדרומים והחוזק שלהם בתוך הצבע.
  2. אדם אריאל עלה מהספסל וקלע 16 נק' משמעותית (שיא עונתי) ואחד הקפטנים הצעירים בליגה מראה מנהיגות ועוזר לחברים שלו בעוד ניצחון.
  3. טו הולוואי, אחד השחקנים שחשבו שיכנס לחלל שהשאיר גלן רייס, פשוט לא הגיע למשחק עם 3 נק' בלבד. עם 0 מ-5 לקו השלוש ואף זריקה מה-2. אכזבה ענקית מהרכז שבחולון מקווים שיעלה את רמתו במשחקים הבאים.
  4. הפסד שלישי רצוף לחבורה של דן שמיר. בעיניי המשבר בא להם בזמן טוב ואין מאמן מתאים כמו דן שמיר לדעת איך לייצב את הספינה לקראת הפלייאוף.


עירוני נס ציונה – עירוני נהריה 71-70

מתח, דרמה ואקשן זה מה שהיה לנו בנס ציונה שהקבוצה המקומית שמטה את המשחק מהידיים שלה. עירוני נהריה חוגגת ניצחון שני רצוף שגורם לה לתפוס מרחק מחיפה האחרונה.

  1. אלכס יאנג סיים עם 6 נק' בלבד במשחק. אבל, הכדור המכריע הגיע לכוכב של נהריה שפשוט עלה לסל בזריקה קשה (מוזמנים לראות תקציר) ונתן את היתרון 71-70 לסגולים.
  2. קוק קיבל את הזריקה האחרונה אחרי משחק טוב של 19 נק' ו7 ריבאונדים. הוא החליט להוריד את השעון ובזמן הזה שחקני נהריה סגרו עליו והוא פשוט הפסיד להם את המשחק עם החלטה מטופשת.
  3. קורי וובסטר לא נרשם לסגל משחק שני ברציפות והקבוצה מנצחת. האם אלפסי מצא את הזרים שאיתם הוא ירוץ עד הסוף?
  4. קאליף וויאט הגיע ברעש גדול ולאט לאט דועך בקבוצה. האם השמחה הייתה מוקדמת מידי?

 

מכבי חיפה – הפועל ת"א 87-77

האדומים מת"א ניצחו 4 מתוך 5 המשחקים האחרונים שלהם ומתחילים להראות יציבות. מכבי חיפה לעומת זאת נראית כרגע בדרך הבטוחה לליגה הלאומית.

  1. 5 שחקנים של הפועל ת"א סיימו בדאבל פיגרס. דבר שמראה על משחק קבוצתי שבו אף שחקן לא ממש התבלט מעל האחר. שאפו לפרנקו.
  2. כנראה שזה היה משחקו האחרון של רכז הקבוצה טיי מקי. כפי שפורסם, רכז בשם אייזיאה בריסקו סיכם את תנאיו בקבוצה. בעיניי זהו השינוי שהפועל ת"א צריכה ויתן לה עוד אקסטרה פוש לפלייאוף. מקי? אחד השחקנים שישכחו מהר ששיחק במועדון האדום.
  3. אנחל רודריגז, אחד השחקנים שאמורים להוביל את החיפאים, הציג משחק חסר אחריות שכולל 7 איבודי כדור. חיפה, שגמרה את מכסת חילופי הזרים, תיאלץ להסתדר איתו כנראה עד סוף העונה. אולי המאמן הבא יזעזע אותו קצת.
  4. אני מאחל לחיפה שחילופי המאמנים יעשו להם רק טוב. קבוצה כזו, עם אולם וקהל כזה, אנחנו צריכים בליגה שלנו.
עופר רחימי
קרדיט לדף הפייסבוק "מנהלת ליגת העל בכדורסל"

בני הרצליה – הפועל אילת 73-78

הניצחון של בני הרצליה מגביר את הקרב על המקום האחרון בפלייאוף שכרגע נערך בין 4 קבוצות (ראשל"צ, נס ציונה, הרצליה ונהריה). ההפסד הזה הוא תקר בגלגל לאילת.

  1. כרגיל איש המשחק של בני הרצליה הוא לא אחר מאף ג'ף אדריאן. הסנטר המצוין של בני הרצליה עם דאבל דאבל נוסף 19 נק' ו-10 ריבואנדים. אחד משחקני העונה של הליגה שלנו ממשיך להיות העוגן של שיבק.
  2. זליקוביץ העונה לא מצליח לחזור לעצמו. עוד משחק מאכזב של הגארד הישראלי שמאז המעבר שלו להפועל ירושלים פשוט לא מצליח לשחזר את היכולת שהביאה אותו לשם. האם זה רק הפציעות שספג או משהו חמור יותר עובר על השחקן?
  3. אפיק ניסים עם דקה אחת בלבד? מעניין איך דרוקר יכול להסביר את זה.
  4. עמית שמחון עם משחק סביר של 13 נק'. וכנראה שהקבוצה שלו צריכה אותו יותר טוב על מנת לנצח משחקים.


זהו סיכום המחזור שלי. השבוע מחכה לנו חלק ב' של המחזור ה-24 שיפגיש את הפועל חולון נגד מכבי ת"א במפגש חם. חיפה חסרת רחימי תארח את הפועל ירושלים למשחק שהוא חובה מבחינתם וגלבוע/גליל תרצה להמשיך את רצף הניצחונות מול נהריה המתאוששת.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח