סיכום מחזור 30 בליגת ווינר סל

הפועל ת"א מסיימת את רצף הניצחונות של אשדוד/באר טוביה בביתה, הפועל ירושלים מביסה בהרכב חסר, נוריס קול דומיננטי בניצחון של מכבי ת"א, בני הרצליה מנצחת חצי גלבוע/גליל, נס ציונה עושה צעד משמעותי לעבר הפלייאוף והפועל חולון שומרת על המקום הראשון. סיכום מחזור 30 יוצא לדרך.

ליגת ווינר סל, שון דוסון
קרדיט למנהלת ליגת העל בכדורסל

הפועל גלבוע/גליל – בני הרצליה 86-78

כשאתה מגיע בסגל חסר בסוף העונה, קשה מאוד לצפות לניצחון מהאדומים. הרצליה ניצלו את הסיטואציה כדי לקחת קצת אוויר.

  1. בני הרצליה במשחק קבוצתי כש-5 שחקנים מסיימים בדאבל פיגרס. הקבוצה רוב העונה הסתמכה על דוסון ואדריאן, אך אם שיבק רוצה לשרוד סופית בליגה השאר צריכים להופיע בדיוק כמו במשחק הזה.
  2. שון דוסון ממשיך להיות אחד מהקלעים המובילים של הקבוצה – הערב עם 18 נק'. עם זאת, דוסון חייב לעלות את האחוזים שלו שעמדו על 30% בלבד.
  3. גלבוע/גליל פצועה ופגועה כרגע, משהו שכנראה הולך לעלות לה במשחקים. בצפון מקווים שהפסדים בשל פציעות לא ישפיעו לרעה בפלייאוף הקרב ובא.
  4. שוכמן עם שיא קריירה של 22 נק'. אחת מתגליות העונה ממשיך להראות כמה הוא חשוב ומשמעותי. מאוד מאוד מקווה שהוא לא יתפתה להצעות מבחוץ וישאר בגלבוע/גליל גם בעונה הבאה כי כיף לראות אותו מנהיג אותם קדימה

 

מכבי ת"א – עירוני נהריה 87-94

עירוני נהריה חוזרת להריח את המקום האחרון. לעומתה מכבי ת"א מריחה חזרה את המקום הראשון. הבדלים של שמיים וארץ.

  1. נוריס קול בהופעה טובה של 21 נק' וסחט 7 עבירות. שחקן הNBA לשעבר עובר רכבת הרים ביחד עם מכבי ת"א העונה. הופעה כמו זאת חשובה על מנת לשמור את עצמו כחלק מהרוטציה. אני חושב שבמשחק הבא קול ירשם, אבל אצל ספאחיה אין לדעת.
  2. מכבי ת"א הגיעה למאני טיים ובסיטאוציה הזו שחקנים כמו זוסמן ושגב נפגעים בדקות המשחק. במשחק הזה במשותף קיבלו 8 דקות וביחד הם עם מדד של מינוס 9. כל כך חבל שהם לא מצליחים להשפיע יותר על הקבוצה ודווקא הזדמנויות הם קיבלו במהלך העונה.
  3. פארגו בא לשנות, להביא משהו אחר ובינתיים זה לא נראה טוב. הופעה חלשה של 7 נק' ו-5 איבודים ב-23 דקות שהוא היה על הפרקט. חשוב לציין שזה משחק שני שלו בלבד במדים הצהובים וגם שמול אילת הוא עלה פצוע. מכיוון שכל ערב שלושה שחקנים לא נרשמים במכבי ת"א, מאוד מקווה בשבילו שיכנס לקצב כי אחרת הוא ימצא את עצמו בחוץ.
  4. הליגה השנייה נראית קרובה מתמיד לנהריה. עם לוח משחקים קשה מאוד – ירושלים, אשדוד/באר טוביה והפועל ת"א – קשה לי לראות אותם נשארים בליגה.


 

מכבי אשדוד – הפועל ת"א 72-71

שתי הקבוצות יכולות להיפגש בפלייאוף ואם נקבל שחזור של המשחק הזה צפויה לנו אחלה סדרה.

  1. כדור אחרון של קמרון לונג רץ לסל במצב של 72-71, יכול לנצח את המשחק לאשדוד/באר טוביה, אבל למקניל היו תוכניות אחרות. חסימה נהדרת בזריקה על הבאזר מונעת אופציה לניצחון ביתי ושבירת רצף הניצחונות הביתי שנותר על 12.
  2. רפי מנקו השווה את השיא העונתי שלו עם 17 נק'. מנקו, שהגיע כישראלי חשוב להפועל ת"א, בינתיים לא מימש את ההבטחה שראינו באילת. מנקו צריך לתת יותר לקבוצה כי ראינו בעונות קודמות שיש לו מה לתת. הופעות כמו אלה יעזרו להפועל ת"א בפלייאוף.
  3. אחד משחקני העונה הישראלים בוודאות חייב להיות נמרוד לוי. לוי, אם דאבל דאבל נוסף של 20 נק' ו-13 ריבאונדים וזו לא הפעם הראשונה שהוא עושה זאת העונה. שחקן עם יכולות מדהימות שגרינברג ממשיך להנות ממנו.
  4. אם בסופו של דבר זאת תהיה הסדרה, הניסיון של שחקני הפועל ת"א יהיה מכריע. מן הצד השני מחכים זרים טובים יותר. בקיצור, הלוואי וזאת תהיה הסדרה בפלייאוף

 

הפועל ירושלים – הפועל אילת 73-92

רכבת ההרים ממשיכה בירושלים. אחרי הפסד להפועל ת"א, מגיע ניצחון מרשים על אילת. מסתבר שהניצחון על מכבי ת"א היה מקרי בהחלט.

  1. שיא אסיסטים לליאור אליהו!! אני עדיין לא מאמין שאני אומר את זה. השחקן הוותיק עם 15 אסיסטים, מספר שלא מבייש אף רכז. על הדרך גם דאבל דאבל עם 10 נק'. מקווה בשביל ליאור אליהו שימשיך ביכולת טובה עד סוף העונה.
  2. נקודה מאוד חשובה היא שהם ניצחו בלי שלושה שחקני מפתח – דייסון, פרפרוגלו והאוול. פשוט חיבור ענק של השחקנים של קטש שהצליחו להתעלות מול החסרנות הללו.
  3. 6 שחקנים בדאבל פיגרס כולל את לוקאס ויותם הלפרין. אם עודד קטש ימשיך להפוך אותם לקבוצה, רק דברים טובים יקרו.
  4. הפועל ירושלים הצליחו לעצור את הכלים ההתקפיים הכי טובים של אילת – לויד וטרדוול. לויד בפלוס מינוס הכי נמוך במשחק (24-). ברגע שירושלים הצליחה לעצור את המצטיינים של אילת העונה אז המשחק בכיס שלה.
ליאור אליהו, הפועל ירושלים
קרדיט למנהלת ליגת העל בכדורסל

 

מכבי חיפה – עירוני נס ציונה 89-76

צעד חשוב של נס ציונה לעבר הבטחת המקום האחרון לפלייאוף. מכבי חיפה צריכה לחשוב איפה היא תיקח את הניצחון הבא שלה.

  1. קאליף וויאט מורחק לאחר שתי עבירות בלתי ספורטיביות במשחק טוב שלו עם 24 נק'. כל כך חבל, שחקן שהקבוצה שלו פשוט חייבת אותו לא יכול להתעסק בשטויות במשחק.
  2. גולן גוט עם משחק אדיר של 20 נק' הוא אחד השחקנים הטובים בנס ציונה העונה. בן ה-24 מוכיח שיש לו יכולת קליעה ואתלטיות. שחקן מאוד מוכשר שעוד יגיע לרמות וקבוצות גדולות יותר.
  3. אוון ייטס הגיע לקבוצה כזר אימונים בלבד, אך כשקוק נפצע הוא נכנס לרוטציה במקומו. ייטס עם משחק סולידי של 9 נק' ו-7 ריבאונדים ב-12 דקות בלבד. אם הוא ימשיך ביכולת הזאת, בתוספת דקות, זה אולי יתגלה כקלף משנה משחק שיעזור בפלייאוף.
  4. מכבי חיפה חייבת להסתכל למשחק הבא נגד הרצליה כמלחמת עולם. אם הם מנצחים את המשחק הזה, הסיכוי להישאר בליגה יעלה פלאים. ברק פלג חייב להרים אותם אחרי ההפסד הזה והדבר היחיד שחשוב הוא יום שני.

 

הפועל חולון – מכבי ראשון לציון 80-82

מכבי ראשון לציון חוזרת על אותו תסריט שמוכר כל העונה – להוביל במחצית הראשונה ולהתפרק בחצי השני. הפעם חולון נהנתה מזה.

  1. לנגפורד נתן, לנגפורד לקח. סיים עם 20 נק' במשחק התקפי טוב שלו, אבל איבוד כדור במצב של 80-81, שבע שניות לסיום, סיים את המשחק של ראשון לציון שקפאה עד שעשתה עבירה 0.6 שניות לסיום המשחק.
  2. בוא נחמיא למנצחים. המילטון הוא בינגו בקבוצה הזאת. סיים עם דאבל דאבל של 25 נק' ו-10 ריבאונדים. לוחם, קופץ ונותן מעצמו למען הקבוצה. תענוג של שחקן ויופי חולון על ההחתמה הנהדרת הזו.
  3. גיא פניני תמיד נמצא שם כשצריכים אותו. שלשה ענקית במצב שוויון 78 דקה לסיום נתנה לחולון בדיוק את הביטחון שהייתה צריכה על מנת לסיים את המשחק לצד שלה.
  4. אבי בן שימול חייב להתעורר. נכון, לנגפורד לוקח את הכדור יותר לידיים שלו, אבל משחק אנמי של 5 נק' בלבד, 5 אסיסטים ו-4 איבודים אלו נתונים שהוא לא יכול לספק לקבוצה. בן שימול הוא הברומטר של הקבוצה. על מנת שראשל"צ תצליח להביא נקודות במשחקים הקרובים, זה יהיה חייב להיות דרכו.


משחקים שכדאי לשים לב במחזור הבא:

בני הרצליה – מכבי חיפה יום שני 19:10 – קרב תחתית לוהט בין שתי קבוצות שרוצות להישאר בליגה. צפוי הרבה שריטות, קרבות ובקיצור פחות כדורסל ויותר עניין. ממליץ בחום.

עירוני נס ציונה – הפועל חולון יום שני 19:15 – שתי קבוצות שיכולות להיפגש בפלייאוף. מפגש מעניין שעשוי לחזות לנו איך סדרה בינהן יכולה להראות. אחלה של משחק צפוי.

*****

בנוסף לכתיבה באתר, דורון אילת מתחזק פודקאסט שבועי בנושא כדורסל ישראלי בשם “פיינל פוד”. מוזמנים להאזין!  https://soundcloud.com/finalpod

טבלת ליגת ווינר סל מחזור 30
התמונה באדיבות: אתר מנהלת ליגת העל
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח