סיכום מחזור 29 בליגת ווינר סל

רוב תשומת הלב כרגע מופנות לויכוח בין ארגון השחקנים לבין מנהלת הליגה. האם השחקנים ישבתו עוד שבועיים? האם הליגה תסתיים מוקדם? בינתיים אין לדעת מה יקרה ולאיזו פשרה בסוף יגיעו. מכיוון שאנו לא יודעים בואו נדבר כדורסל.

כדורסל, כדור
Credit to "Maccabi Tel Aviv Basketball" Facebook page

אילת הפתיעה את מכבי ת"א, פרנקו הוכיח לירושלים מה הם הפסידו, אשדוד/באר טוביה מראה לליגה שהיא לא במשבר, הפועל חולון שבה למקום הראשון, מכבי חיפה תילחם עד הסוף בשביל להישאר בליגת העל ועירוני נס ציונה רוצה פלייאוף. מחזור 29 יוצא לדרך

 

הפועל ת"א – הפועל ירושלים 81-86

למרות שהרבה מתעסקים במה שהיה אחרי המשחק היה קצב נהדר בין שתי קבוצות טובות שאף אחד לא ירצה לפגוש אותן בפלייאוף. פרנקו הרוויח את טיי מקיי. מן העבר השני קטש דורש יותר משחקניו.

  1. אדריאן בנקס עם 22 נק' ו-8 ריבאונדים במשחק מצוין של המתאזרח התל אביבי. בנקס שעד עכשיו נתן עונה סבירה יחסית. בנקס הוא שחקן חכם שאם ימשיך בקצב קליעה כזה, אני לא חושב שיהיה אפשרי לעצור את הפועל ת"א מלהגיע לפיינל פור.
  2. הפועל ת"א חיפשה להחליף את מקי עד הרגע האחרון ולבסוף נשארה איתו. במשחק מול ירושלים פרנקו הרוויח ממנו בענק. משחק של 15 נק' ושמירה הגנתית טובה על דייסון היו חלק חשוב בניצחון של הפועל ת"א. פרנקו שהיה מאוד סבלני העונה עם הזרים שלו מקבל אותם בעמדה טובה לקראת סיום העונה.
  3. העונה המסויטת של ליאור אליהו מסרבת לעצור. אליהו פשוט לא מצליח לחזור ליכולת המוכרת שלו. קטש אשר רוצה שהקבוצה תמשיך לרוץ גם נוגס בדקות המשחק שלו וככה הביטחון שלו נפגע.  מקווה בשבילו שיצילח לשקם את זה העונה. אם זה לא יקרה לקראת העונה הבא אליהו חייב לבוא באנרגיות אחרות להפועל ירושלים כי אחרת הסיפור בינו לבין הקבוצה יגמר.
  4. קטש לא מצליח לייצר רצף וזאת בעיה. בשביל להביא אותם במצב האופטימלי לפלייאוף הוא חייב לגבש רוטציה קצרה יותר של שחקנים שילחמו עד ויעלו את הביטחון של הקבוצה ויגיעו במצב הטוב ביותר לפלייאוף.
הפועל תל אביב כדורסל
Credit to "Hapoel Tel Aviv BC" Facebook page

מכבי אשדוד/באר טוביה – הפועל גלבוע/גליל 67-92

מסתבר שהפסקת רצף הניצחונות של אשדוד/באר טוביה לא מחייב משבר. בצד השני כבר היה קשה מידי לחזור מההפרש הזה.

  1. קמרון לונג ממשיך לעלות את הקצב לקראת סוף העונה. טריפל דאבל במשחק הזה רק מוכיח איזה נכס יש לאשדוד/באר טוביה. מקווה בשבילהם שימשיך בקצב הזה עד הסוף. מישהו אמר פיינל פור?
  2. אני מתחיל לחשוב לאט לאט שטעיתי. שבוע אחרי שבוע אני טוען גם כאן וגם בפודקאסט שהם לא מסוגלים לעשות פיינל פור בגלל שלא היה משבר. כרגע זה נראה שהקבוצה פשוט יותר חזקה מזה. גם על טעויות צריך להודות.
  3. גלבוע/גליל שיחקה בלי שני זרים בראון והריסון שבגלל פציעה ירד אחרי 9 דקות בלבד. במצב כזה מאוד קשה להאשים מישהו בתבוסה שהם קיבלו מאשדוד/באר טוביה.
  4. במשחק הזה היה תחרות בין המועמדים הבכירים לשחקני העונה ליידי נגד הנרי. בקרב הזה ליידי ניצח בענק מהבחינה האישית. אבל, הנרי מהבחינה הקבוצתית. מה יותר חשוב? אני מניח שכולם יודעים.
מכבי אשדוד באר טוביה כדורסל
קרדיט: דף הפייסבוק של מכבי אשדוד באר טוביה כדורסל

עירוני נס ציונה – בני הרצליה 93-104
אחרי הטעות הגדולה של המזכירות בשבוע שעבר נס ציונה הוכיחה שזה מאחוריה וכל מה שהיא רוצה זה לעלות לפלייאוף. אך מולה הייתה הרצליה שפשוט בעונה נוראית שרק מחכה שתיגמר כבר.

  1. הממוצע של גארי בראון בשלושת המשחקים האחרונים הוא 29.6. זה נתון מדהים לשחקן שהרים את הרמה שלו בשביל הקבוצה. נדב זילברשטיין זכה בשחקן שמגיע למאני טיים בזמן.
  2. קאליף וויאט ממשיך את אי היציבות שלו. אבל, הפעם זה היה בצד החיובי. משחק טוב שלו עם 22 נק' והמנהיגות שהוא מביא זה מה שהקבוצה דורשת ממנו. אם הוא יביא את זה כל משחק אז אין לי ספק שהם יהיו בפלייאוף.
  3. תוצאת הרבע האחרון הייתה 42-31 לבני הרצליה. תוצאה משוגעת, ללא הגנות ולעיתים זאת תוצאת מחצית בחלק מהמשחקים. המאמנים צריכים לתת את הדעת להגנות שלהן שפשוט החליטו לנפוש ברבע האחרון.
  4. מבחינת מדד זהו משחק השיא של אבירם זליקוביץ העונה (27). השחקן שהרצליה כל כך צריכה נתן אומנם משחק טוב מבחינה אישית של 19 נק' ו-7 ריבאונדים. אבל, שהקבוצה שלך סופגת 104 נק' הסיכוי שלך לנצח הוא מאוד נמוך.



מכבי ראשון לציון – מכבי חיפה 92-79

מכבי חיפה ממשיכה במסע ההישרדות שלה לעבר ההישארות בליגה. הכתומים פשוט בעונה שישמחו לשכוח.

  1. אנחל רודריגז כוכב המשחק. הגארד הקטן (1.80) פשוט שלט במגרש. 31 נק' שלו הובילו את הקבוצה לניצחון שנותן להם התקרבות רצינית להישארות בליגה. 4 מחזורים לסיום והם במרחק משחק אחד מנהריה. האם הם יעשו את הקאמבק המדהים?
  2. דגן יבזורי הראה הערב שיש על מי לסמוך. אחרי שבשבוע שעבר זה היה בלייזר, הערב זה היה יבזורי. 25 דקות הוא היה על הפרקט וזה הרגיש יותר. השחקן שחווה ירידה העונה, מראה לנו שעדיין יש לו איכויות והוא יכול להיות שם בשביל הקבוצה. עכשיו המבחן הוא יציבות.
  3. איפה היית כל העונה ניצן חנוכי? 17 נק' ב-70% מהשדה לגארד של ראשון לציון. אחרי שאבי בן שימול נכנס לבעיית עבירות מוקדמת, הגארד הותיק לקח אחריות על המשחק וגם עמד בציפיות. הבעיה היא ששאר הקבוצה שלו החליטה גם הערב לא להגיע.
  4. צביקה שרף אינו אשם במצב. נכון, הוא המאמן כרגע. אבל, הוא לא בנה את הסגל ויש שחקנים שפשוט לא מתאימים כרגע. לכן, אני לא תולה את ההפסדים האחרונים בו.

 

הפועל אילת – מכבי ת"א 69-73

האילתים סופרים עוד ניצחון ביתי על מכבי ת"א שכבר לא זוכרת מתי היא ניצחה שם.

  1. הרבה פעמים אני מציין את לויד כאחד הזרים המצטיינים ובצדק. אבל, לפעמים שוכחים את טרדוול שהערב עם דאבל דאבל מפלצתי ממשיך להוכיח שיש על מי לסמוך מתחת לסלים. 23 נק' ו-14 ריבאונדים מראים על העוצמה שיש לו. שווה לעקוב אחריו.
  2. רבע אחרון וניב ברקוביץ מביא מהמנהיגות שלו לאילת ומסייע לה לנצח. כל הכבוד לדרוקר שמאמין בשחקן ולא מוותר עליו.
  3. פארגו חזר אלינו לליגה. אומנם, משחק ראשון סביר של השחקן, שעלה עם פציעה יש לציין. הגארד סיים עם 7 נק' ו-7 אסיסטים. אותי מעניין מה עוד יש לו לתת לקבוצה שהוא כשיר ובריא.
  4. מכבי ת"א לא יכולה להרשות לעצמה להיעצר על 69 נק'. פשוט לא יכולה. שיש לך גבוהים כמו טיוס, שגב, בולדן ופראחובסקי אתה חייב לשחק עליהם. אומנם, חלקם לא מספקים את הסחורה העונה. אבל, בליגה בלי צבע כמעט הם יכולים לעשות עבודה טובה.

פארגו מכבי תל אביב כדורסל

עירוני נהריה – הפועל חולון 86-75

חולון ממשיכה את מסע ההתאוששות שלה וחוזרת למקום הראשון. נהריה אחרי המשחק הזה צריכה לחשוש לחייה בליגה.

 

  1. חולון קיבלה בחזרה במשחק הזה את השחקן שהיא הייתה צריכה – טו הולוואי. במשחק מצוין של 26 נק'. הולוואי שהרבה זמן כבר לא מופיע למשחקים הערב הראה שעדיין יש לו את זה. אם חסרונו של וולדן הוא חייב להרים את הרמה שלו למען הקבוצה ולהמשיך להיות בדיוק כמו הערב.
  2. אחרי שבועות רבים שבהם תמיר בלאט נעלם לנו מהראדר הערב הוא קצת חזר אליו. אם הופעה סולידית של 13 נק'. הרכז הצעיר של הפועל חולון שכבר הראה לנו שיש לנו את היכולת לקחת מנהיגות חייב יותר לקחת אותה וזה בדיוק הזמן לפני הפלייאוף להראות לנו ולדן שמיר מה הוא שווה.
  3. נהריה החתימה זר חדש לפני תום מועד העברות בשם האקים ווריק והוא לא נרשם למשחק נגד חולון? אם לא הבאתם אותו על מנת להשאיר אתכם ליגה ושיקח חלק במשחקים האחרונים אז למה להחתים עוד שחקן בקבוצה? צעד תמוהה מאוד בעיניי.
  4. אלפסי חייב להתעורר!! חיפה צמצמה את הפער למשחק אחד בלבד מנהריה וכאשר היתרון בשוויון נק' הוא של חיפה שניצחה את נהריה פעמיים לעומת פעם אחת. עירוני נהריה בלו"ז קשה מאוד עד סוף העונה כאשר היא פוגשת את מכבי ת"א, הפועל ירושלים, מכבי אשדוד/באר טוביה והפועל ת"א. קשה לי לראות בלוח משחקים כזה איך הם נשארים בליגה.



משחקים לשים לב במחזור הבא:

מכבי אשדוד/באר טוביה – הפועל ת"א יום חמישי 20:55 – שתי קבוצות במומנטום חיובי שיבואו לשחק כדורסל יפה ולוחמני. ממליץ לאוהבי הכדורסל לראות את המפגש הזה.

מכבי חיפה – עירוני נס ציונה יום שישי 16:00 – מכבי חיפה יודעת שניצחון יכול לתת לה דחיפה נוספת להישארות בליגה. לעומתה נס ציונה יודעת שניצחון והיא רגל וחצי בפלייאוף. משחק מרתק בין שתי קבוצות שירקו דם בפרקט בשביל הניצחון. בונוס יהיה מאצ' אפ מעניין בין רודריגס מחיפה לבין בראון מנס ציונה.

בנוסף לכתיבה באתר, דורון אילת מתחזק פודקאסט שבועי בנושא כדורסל ישראלי בשם “פיינל פוד”. מוזמנים להאזין!  https://soundcloud.com/finalpod

התמונה באדיבות: אתר מנהלת ליגת העל

מחזור 29 ליגת ווינר

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח