סיכום המחזור ה-25 בליגת ווינר סל

הליגה ממשיכה להציג לנו משחקים צמודים ומותחים. אבל, גם מחוץ למגרש המחזור הזה מספק לנו עניין. הבעלים של הפועל ירושלים עם תנועה מגונה לעבר אוהדי הפועל חולון ולאחר מכן מאיים לעזוב (ספין?), ממשיכים הריבים בין הנהלת ירושלים למועדון האוהדים של הקבוצה "הבריגדה". הגוש המעודד באשדוד לא נשאר לראות עד סוף המשחק בגלל ריב עם מנהל האולם הביתי שלה והפועל חולון החתימו מחליף לגלן רייס (ג'ורדן המילטון), מעניין מאוד איך הוא ישתלב. בקיצור, משעמם עד סוף העונה לא יהיה לנו.

אתר הזווית בחסות טיקטיק

מכבי ת"א – הפועל גלבוע/גליל 81-79

האדומים מהצפון ממשיכים להראות לנו שכדאי מאוד לספור אותם לפלייאוף והם באים לטרוף. מכבי ת"א לעומתם נראה שאיבדה עניין בעונה הזאת.

  1. לכו לראות את התקציר של המשחק ואת ההטבעות של זאק ליידי מבטיח לכם לא תתחרטו.
  2. זאק ליידי וג'ייקובן בראון ממשיכים להיות הצמד החם בליגה. אוהדי גלבוע/גליל יכולים רק לחייך על שחקנים ביכולת כזאת טובה.
  3. גיא קפלן ניהל את המשחק לאחר הרחקתו של אריאל בית הלחמי ברבע השלישי. קפלן, יחד עם שחקניו, הוביל לניצחון חשוב מאוד וזה נראה שביד אליהו קל להם יותר.
  4. הישראלים הצעירים זוסמן (22), שגב (22) ומשעור (16) החלו לקבל יותר דקות. במשחק הזה הם לא הוכיחו שמגיע להם.
נבן ספאחיה, מכבי תל אביב
Credit to "Maccabi Tel Aviv Basketball" Facebook page

מכבי אשדוד – מכבי חיפה 74-85

מעבר לתקרית שציינו קודם, אשדוד פשוט לא מורידה את הרגל מהגז ושוברת שיא מועדון עם 7 ניצחונות רצופים. הקבוצה ממשיכה לייצב את עצמה במקום השלישי. חיפה? חייבת נס כדאי להציל את העונה הזאת.

  1. כמו בשבוע שעבר השחקן המשתפר של העונה או תגלית העונה הוא נמרוד לוי. 19 נק' ו-12 ריבאונדים בהופעה מדהימה. גרינברג נתן לשחקן הצעיר המון ביטחון והוא מחזיר לו ולקבוצה בענק.
  2. קבוצה בעיר כמו אשדוד נמצאת בריצה מדהימה, אבל מגיעים רק 600 צופים לראות. מישהו בהנהלת הקבוצה חייב להביא איש שיווק, כי זה פשוט לא הגיוני שאי אפשר למצוא עוד קהל שיבוא לעודד את הקבוצה הזו.
  3. 50% מקשת ה-3 ו-14 שלשות מצאו את עצמן ברשת. נתון מדהים.
  4. עופר רחימי חייב להחליט איך הוא מרים את הקבוצה מהקרשים. אישית, מקווה בשבילו שימצא פתרון ומהר.

 

הפועל ירושלים – הפועל חולון 75-82

האדומים משלימים סוויפ עונתי על חולוניה. החבורה של קטש נלחמת על המקום השלישי ומשדרת מסר לאשדוד שלא יהיה להם נוח מידי שם. חולון לעומתה, חייבת שהקבוצה תשלים את חסרונו של גלן רייס.

  1. 6 שחקנים ירושלמים סיימו בדו-ספרתי. זה מה שנקרא משחק קבוצתי.
  2. קטש מצוות את הוואל ורוברטס ביחד והם מצליחים להחזיר לו בענק במשחק הזה.
  3. טי גי קליין בשקט בשקט מתחיל להראות העונה סימנים של שחקן משלים, אך חשוב בחולון. ב-14 דקות נתן לקבוצה 12 נק' ו5 ריבאונדים. אם הוא ימשיך ביכולת הזאת דן שמיר יתן לו יותר.
  4. אלכסנדר ב-28 דקות סיים עם נקודה. בעיניי הוא חווה עונה טובה עד כה. מהמשחק הפחות טוב הזה אני מאמין שהוא יתרומם למעלה.



עודד קטש, נבחרת ישראל, הפועל ירושלים
קרדיט לדף הפייסבוק "איגוד הכדורסל בישראל"

הפועל אילת – עירוני נס ציונה 81-90

כמו לפני שבועיים, גם הפעם ידם של האילתים הייתה על העליונה והיא ממשיכה לבסס את מקומה בפלייאוף. הכתומים לעומת זאת ממשיכים את חוסר היציבות שמאפיין את רוב קבוצות הליגה.

  1. עמית שמחון טוב = קבוצה טובה. בשבוע שעבר הופעה לא טובה שלו מול ראשל"צ הביאה להפסד הקבוצה. הפעם, 21 נק' ו8 ריבאונדים מעידים על משחק מצוין שלו והובלת הקבוצה. לרוב הקבוצות יש שחקנים זרים שמובילים אותה. אילת התברכה בישראלי
  2. 6 שחקנים בדאבל פיגרס. כמו בהפועל ירושלים גם כאן זה מראה על משחק קבוצתי שתלוי בכולם. שאפו לדרוקר.
  3. זאנה וקוק פשוט נעלמו. אחרי המשחקים האחרונים בהם החמאנו להם על הובלת הקבוצה, מול אילת 9 נק' משותפות זה פשוט לא מספיק והם יודעים זאת.
  4. אילת קלעה 90 נק' במשחק, מה שיפה לראות זה שחלוקת הנק' בין ישראלים לזרים היא 45 לישראלים ו45 לזרים. אל אל ישראל.

 

עירוני נהריה – מכבי ראשל"צ 72-87

אפקט המאמן החדש תם? עירוני נהריה שנראתה לנו כמו קבוצה שבורה (7 הפסדים רצופים) פשוט התעלתה לניצחון חשוב במאבקי התחתית מול החבורה של צביקה שרף. הסגולים בטוחים שהם צריכים את גלן רייס?

  1. אלכס יאנג חזר לעשות את מה שהוא עושה הכי טוב העונה וזה להוביל. ביחד עם בארבר הם קלעו 41 נק' משותפות והם ינסו ביחד להביא את הקבוצה לחוף מבטחים.
  2. יפתח זיו שיחק 9 דק' בלבד. בחלק מן המשחקים הוא מקבל 30 דק' ולאחר מכן לא משחק בכלל או דקות מועטות. אני חושב שאלפסי חייב להחליט מה החשיבות שלו ולרוץ עם זה, חוסר הוודאות עושה לא טוב לשחקן.
  3. מכבי ראשל"צ איבדה 16 כדורים במשחק. כמות שצריכה להדאיג את צביקה שרף.
  4. לנגפורד סיפק את הסחורה עם 20 נק' וסחט 7 עבירות. החבורה המסייעת חייבת להיות אגרסיבית על מנת לסייע לקבוצה להגיע לפלייאוף.



 

הפועל ת"א – בני הרצליה 78-91

אם מדברים על ליגה לא יציבה אז הפועל ת"א זה הסיפור. לצד ניצחונות מרשימים מגיעים הפסדים מביכים. פרנקו חייב להחליט על שינוי (בצבע או רכז) ולהתחיל להריץ אותו לפני הפלייאוף. הרצליה? חייבת להתחיל לנצח.

  1. טוני גפני הגיע למשחק עם 22 נק' ו7 ריבאונדים. הוא חייב לקחת על עצמו יותר ודווקא שחקן שמכיר את הליגה שלנו יכול לעזור בהובלת הקבוצה ליציבות.
  2. מקי שיחק 5 דק' בלבד. האם זאת הופעתו האחרונה?
  3. ג'ף אדריאן, לאחר הופעות מדהימות במשחקים האחרונים, פשוט קרס עם תרומה של 6 נק' בלבד. הסנטר חייב להמשיך את היכולת שאפיינה אותו ולקחת הרבה יותר על עצמו.
  4. בשבוע שעבר ציינו את שיבק לטובה על כך שנתן ליונתן מור לשחק 20 דק' ולשבור שיא קריירה. הפעם הוא החזיר אותו אחורה ונתן לשחקן הצעיר 2 דק' בלבד. יציבות כבר אמרנו?
הפועל תל אביב, רביב לימונד, אבי בן שימול
קרדיט לדף הפייסבוק "מנהלת ליגת העל בכדורסל"
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח