סופ"ש לא רגוע #3 – 10 המלצות למשחקי סוף השבוע

קלאסיקו בספרד ובקולומביה, דרבי בבלגרד ודרבי ד'איטליה, בקהאם חוזר בגדול לכדורגל, הפעם כבעלים, והקבוצה ממחנה הפליטים ליד שכם שרוצה לעשות היסטוריה – אלו הן עשרת ההמלצות למשחקי סוף השבוע

הקלאסיקו
Credit to "FC Barcelona" Facebook page


הפועל כאוכב – הפועל איכסל (28/02, 12:45, כאוכב אבו אל היג'א)

ליגה א' צפון, מחזור 22

משחק העונה של ליגה א' צפון מפגיש שתי קבוצות שמייצגות יישובים קטנים בגליל. בעוד שאיכסל כבר עלתה לליגה הלאומית (וירדה אחרי עונה נוראית) כאוכב רוצה לעשות היסטוריה ולהיות הקבוצה שמייצגת את היישוב הקטן ביותר שיוצג בליגה הלאומית במילניום הנוכחי. כ3600 תושבי כאוכב אבו אל היג'א יתמכו בקבוצה שחוזרת אחרי ניצחון במגדל העמק. איכסל, שניצחה את מ.ס. טירה במחזור הקודם, גם ניצחה 3-0 בסיבוב הקודם את כאוכב. כך או כך, כנראה שאחת שתי הקבוצות האלה תשחק בעונה הבאה בליגה הלאומית.

בשורה התחתונה: יש הרבה מאוד לחץ סביב המשחק הזה, ייגמר בתיקו

 

הפועל תל אביב – הפועל חדרה (29/02, 19:50, בלומפילד)

ליגת העל, מחזור 26

"היה זנב לאריות, ואל תהי ראש לשועלים" נכתב במקורות. האם באמת שווה להיות הזנב של הפלייאוף העליון, לספוג תבוסות במשחקים שאתה משחק לפרוטוקול, אבל להבטיח הישארות בליגה? או שעדיף להתיימר להיות הקבוצה הגדולה במים הרדודים?
אחרי התבוסה בדרבי והחזרה לגודל טבעי, הפועל תל אביב תילחם במוצ"ש כדי לשחק עוד שני דרבים, עוד פעמיים מול בית"ר, מכבי חיפה ובאר שבע. זה באמת משהו כל כך קריטי עבורם? חדרה לעומתה, תרצה להבטיח, בניגוד לציפיות, עוד עונה בליגה הבכירה.

בשורה התחתונה: תיקו מול חדרה יספיק להפועל כדי להיות בפלייאוף העליון.

הפועל תל אביב, אלטמן, ספירובסקי
Credit to "Hapoel Tel Aviv FC- מועדון הכדורגל הפועל תל אביב" Facebook Page


ודאד קזבלנקה – אטואל דו סהאל (29/02, 21:00, מוחמד החמישי)

ליגת האלופות של אפריקה, רבע הגמר, משחק ראשון

גם ככה, משחק בין קבוצה מרוקאית לקבוצה טוניסאית בליגת האלופות של אפריקה הוא עניין נפיץ, אבל כאן זה הרבה יותר מזה. ודאד, הקבוצה המעוטרת והאהודה ביותר בכדורגל המרוקאי, שנוסדה עוד בתקופת השלטון הצרפתי, שיחקה בגמר בשנה שעברה מול אספרנסה הטוניסאית, כאשר המשחק השני שנערך בטוניס פוצץ בעקבות כך שמערכת הואר חדלה מלעבוד, דבר שעורר מהומות באצטדיון. ודאד קיבלה את התואר כאשר רבים באפריקה מאמינים שזה נעשה בצורה מושחתת ולא ראויה. כאשר קבוצה טוניסאית אחרת מגיעה אל אלופת אפריקה לקזבלנקה, זה יכול להיות פיצוץ מטורף.

בשורה התחתונה: ודאד פתחה טוב את הליגה ותמשיך במומנטום גם בליגת האלופות.

 

אתלטיקו נסיונל – אינדפנדיינטה מדיין (29/02, 23:05, אטנאסיו חירארדוט)

הליגה הקולומביאנית, מחזור 7

אל קלאסיקו פאייסה מגיע בפעם הראשונה לעונה הזאת בקולומביה. משחק הדרבי הרותח של מדיין באצטדיון אטנאסיו חירארדוט המשותף. הפייבוריטית הנצחית היא אתלטיקו נסיונל שבעבר גם נתמכה על ידי האדם המפורסם (במידה מסוימת לשמצה) בקולומביה, ברון הסמים פבלו אסקובר. הקבוצה, שזכתה ב2016 בליברטדורס והגיעה באותה השנה לגמר הסודאמריקנה (שלא נערך עקב התרסקות המטוס של יריבתה, שפאקונסה), פתחה את העונה מעולה עם 13 נקודות מ6 משחקים ומקום ראשון.
יריבתה העירונית אינדפנדיינטה פתחה לעומתה את העונה בצורה חלשה מאוד והיא עם 3 הפסדים בארבעת המשחקים האחרונים שלה. אתלטיקו נהנית מפתיחה נהדרת של גוסטבו טורס, הקיצוני ימני בן ה23 שלה, עם 4 שערים ב4 משחקים בליגה.

בשורה התחתונה: הפער גדול מדי, אתלטיקו נסיונל תיקח

 

מרכז שבאב בלאטה – ת'קאפי טול כרם (01/03, 14:00, האצטדיון העירוני שכם)

ליגת הגדה המערבית, מחזור 17

משנת 1997 קיימות ברשות הפלסטינית שתי ליגות, ליגת הגדה המערבית וליגת עזה. ליגת עזה נחשבה לאורך השנים לחזקה יותר בגלל ההשפעה המצרית, אבל בשנים אחרונות גם בגדה עולה הרמה. בשלוש השנים האחרונות אלופת הגדה המערבית הייתה הילאל אלקודס הירושלמית, אבל רוחות חדשות מנשבות בשמי הגדה, כאשר מרכז שבאב ממחנה הפליטים בלאטה מוליכה את הליגה בהפרש גדול.
מולה תתמודד ת'קאפי טול כרם מתחתית הליגה שהישג השיא שלה היה הגעה לגמר גביע הגדה ב2018 מול אלקודס. ב2003 נעצרה בלאטה במחסום צה"ל בדרך לגמר גביע פלסטין והגביע בוטל בעקבות כך. עכשיו הם רוצים ששמם יוזכר בזכות הכדורגל ולא בגלל מה שמסביב.

בשורה התחתונה: צעירי בלאטה ממשיכים במסע הקסם שלהם בליגת הגדה.

 

צרבנה זבזדה – פרטיזן בלגרד (01/03, 18:00, איצטדיון ראיקו מאטיץ')

הליגה הסרבית, מחזור 24

אחד הדרבים הלוהטים ביותר ברחבי העולם חוזר לאיצטדיון שמכונה "המרקאנה הקטן". צרבנה זבזדה, הלוא היא הכוכב האדום בלגרד, חזרה להיות דומיננטית בצורה מוחלטת בליגה הסרבית, וגם באירופה הפכה לשם דבר בעונות האחרונות כשניצחה בעונה שעברה את ליברפול. מולה עומדת פרטיזן בלגרד, היריבה הנצחית שמחוזקת גם באחד משלנו, ביברס נאתכו, שכבר עם 4 שערים העונה.

בדרבי הקודם העונה כבשו טושיץ' וסיידו סומה (אקס מכבי חיפה) לפרטיזן וניצחו את צרבנה זבזדה בהפסד היחיד שלהם העונה בליגה. הקרב על הדשא הוא כלום לעומת הקרבות ביציע. בזמן שטושיץ', נאתכו וסומה יתמודדו למטה מול בן נבואנה, ווקנוביץ' ופאבקוב, ביציע ה"דלייה" של צרבנה זבזדה יתחרו מול ה"גרובארי" של פרטיזן. ובדרבי הזה, כמו אמרת האולטראס המפורסמת, NO FYRO NO PARTY.

בשורה התחתונה: מאז אפריל הקודם פרטיזן לא הפסידה לצרבנה זבזדה. הפעם יש תחושה שזה יישבר.

 

יובנטוס – אינטר (01/03, 21:45, יובנטוס סטדיום)

סרייה א', מחזור 26

עם כל הכבוד לעונה הנהדרת של לאציו, ההרגשה היא שהדרבי ד'איטליה השנה סוף סוף חזר. אחרי שנים בהם אינטר נראתה כמו הצל של עצמה השנה היא חזרה להיות רלוונטית במאבק האליפות, ועם ההגירה המאסיבית של שחקנים מהליגה האנגלית אליה היא מגיעה לטורינו עם שחקנים אדירים כמו לוקאקו, אריקסן, ברוזוביץ', אלכסיס, ומעל כולם לאוטרו מרטינס הארגנטינאי.

אל מולם תגיע יובה עם כריסטיאנו רונאלדו בכושר שיא שמחזיק את הזברות במקום הראשון, ולגמרי בתמונת הזכייה הנכספת בליגת האלופות. על כל אלה יאפיל החשש מוירוס הקורונה שמשתולל בצפון איטליה, בתקווה שלא יביא לביטול או דחייה של המשחק, או אפילו למשחק נטול אוהדים.

בשורה התחתונה: יובה לוקחת, רונאלדו בא לנצח, גם את הקורונה

כריסטיאנו רונאלדו
Credit to "Juventus" facebook page


ריאל מדריד – ברצלונה (01/03, 22:00, סנטיאגו ברנבאו)

נדמה שבעשורים האחרונים התכונה סביב הקלאסיקו הספרדי יצאה כאן בארץ קצת מפרופורציה, בעיקר בהתחשב שלרוב זה עוד משחק ליגה שלבדו לא קובע כלום. אז ננסה לעשות את זה בלי הרבה הגזמות ובלי להוסיף את המילה "סופר".

מדובר במשחק של שתיים מחמש הקבוצות המדוברות והעשירות בעולם, שסוחבות אחריהן צלקות ובעיות ניהוליות בשנים האחרונות. נדמה שמעולם לא הגיעו שתי קבוצות למשחק העונה בשני המקומות הראשונים ועדיין איכשהו הן מרגישות שהן במשבר. מצד אחד ריאל לא מצליחה להתרומם וההפסד לסוסיאדד בגביע די פינצ'ר אותה, ומהצד השני הבוטים של ברטומיאו לא מפסיקים להכפיש את השחקן הגדול בתולדות המועדון שממשיך להדגיש עם חבריו לקבוצה עד כמה הם חלשים.

משחק גדול זה בטוח יהיה, הפעם גם ייתכן שהוא יהיה התחלה של מומנטום חיובי לאחת הקבוצות.

בשורה התחתונה: ריאל מחזירה לעצמה את המקום הראשון ומנצחת בקלאסיקו לראשונה מאז אוגוסט 2017.

 

לוס אנג'לס FC – אינטר מיאמי (02/03, 00:30, בנק אוף קליפורניה)

MLS, מחזור 1

מי שעוד חושב שליגת העל האמריקאית בכדורגל היא ליגת כוכבים מזדקנים, שיחשוב שוב. בשנים האחרונות הליגה הזאת הופכת להיות ליגת פיתוח שמייצרת כמויות של שחקנים צעירים ואיכותיים לליגות הגדולות באירופה.
לוס אנג'לס FC, שמבוססת בעיקרה על שחקנים לטיניים מארה"ב ומהמדינות השכנות, הפכה בשש שנות קיומה לאחת הקבוצות החזקות בליגה, והדרבי שלה עם גלאקסי הנוצצת, ה"אל טרפיקו", כבר מזמן הפך לשם דבר. אל מולה יתמודד הפרוייקט החדש של דיוויד בקהאם בפלורידה, אינטר מיאמי, שינסה לתקוע יתד בליגה בעזרת כישרונות ארגנטינאים צעירים כמו חורחה פיגל, יוליאן קראנזה ומטיאס פלגריני.

בשורה התחתונה: לוס אנג'לס תפתח את העונה עם ניצחון.

 

צ'יבאס גוואדלחרה – קלוב לאון (02/03, 01:00, אצטדיון אקרון)

הליגה המקסיקנית, מחזור 8

בנובמבר האחרון הלך לעולמו חורחה ורגארה, הבעלים המיתולוגי של צ'יבאס גוואדלחרה, המועדון האהוד ביותר במקסיקו ואחד האהודים בעולם. ורגארה, שהשתלט על המועדון ב2002, אמנם הוביל את המועדון להישגים ענקיים, אבל נתפס לעיתים כמי שמנצל את הפופולאריות של צ'יבאס כדי לקדם את מוצריו. בשנים האחרונות הוא הרפה את אחיזתו במועדון שהדרדר בעונה שעברה לתחתית הליגה. השמועות שהיו על מחלות הלב שלו, שאותן הכחיש ורגארה (שמת לבסוף מדום לב) סחררו את הקבוצה עוד ועוד.

המועדון, שחרט על דגלו שיתוף של שחקנים מקסיקנים בלבד, עבר לידיו של בנו אמאורי, וכרגע לא ניכר שיפור משמעותי. הניצחון על טיחואנה בשבוע שעבר הגיע לאחר רצף של שבעה משחקים ללא ניצחון, ועם המטען הזה הם מתמודדים מול קלוב לאון, סגנית עונת הקלאוסורה האחרונה שמגיעה מהמקום השני בליגה.

בשורה התחתונה: הפתעה, צ'יבאס מנצחת.

ציבאס גוודלאחארה
Credit to "Chivas" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח